۰
اولين كاتد مس به روش تانک بايو ليچينگ (استحصال مس با استفاده از باکتری) در مجتمع مس و کاتد مسی شركت بابك مس ايرانيان در روز دوشنبه 21 اسفند ماه 1396، با حضور دکتر پورمند مديرعامل هلدینگ میدکو و جمعی از مدیران و دست اندرکاران این پروژه توليد شد.
به گزارش اخبار بانک، در این مراسم دکتر مجید قاسمی مدیر عامل بانک پاسارگاد و رییس هیأت مدیره میدکو در تماس تلفنی اظهار داشت: امروز یک روز تاریخی نه تنها برای میدکو بلکه برای کشور ایران است. ایران تنها کشوری است که توانست با درایت، شجاعت، مدیریت و تلاش مجدانه مدیران متخصص میدکو برای اولین بار در دنیا به این مهم دست پیدا کند.

همچنین دکتر پورمند در بیانات خود گفت: امروز روزی تاریخی برای صنعت مس در دنیا است. این مهم، امری است شجاعانه از طرف فرزندان این انقلاب و هدیه‌ای است به ملت بزرگ ایران و در رأس آنها جناب آقای دکتر قاسمی و گروه مالی پاسارگاد که همواره با حمایت‌های بی‌دریغ ما را مورد لطف و عنایت خود قرار داده‌اند.

از مزایای اصلی روش تانک بایولیچینگ می‌توان به حذف کوره‌های ذوب و در نتیجه کاهش قابل ملاحظه آلایندگی و همچنین صرفه‌جویی در مصرف آب و منابع انرژی در راستای حمایت از محیط زیست و مسوولیت‌های اجتماعی اشاره کرد.
 
https://akhbarbank.com/vdcd9x0k.yt0nx6a22y.html
تازه ترین اخبار