۰
عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد با اشاره به خبر نهایی شدن مراحل صدور مجوز تاسیس شعبه این بانک در کشور هندوستان، اعلام کرد که طرح تجاری فعالیت بانک در این کشور مبتنی بر تاسیس سه شعبه است ولی در بدو امر، با شعبه بمبئی کار را شروع خواهیم کرد.
تشریح اقدامات برای تاسیس شعبه بانک پاسارگاد در هندوستان
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، مصطفی بهشتی روی که سابقه عضویت هیات مدیره بانک ملت و مدیریت بانک ملت ترکیه را در کارنامه دارد و آشنایی زیادی با فعالیت بانک ها در اروپا و آمریکا دارد، در یک نشست خبری به روند اقدامات برای تاسیس شعب بانک پاسارگاد در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: طرح توسعه شعب بانک در کشور هندوستان در دستور کار است و بنا به ضرورت، شعب ای بانک در دهلی نو و اسلام آباد نیز گشایش خواهد یافت.

وی با بیان این نکته که بانک پاسارگاد از سال 84 در برنامه عملیاتی و طرح تجاری خود یک چشم انداز بسیار جاه طلبانه را ترسیم کرده است تا بتواند استانداردهای نوینی را در نظام بانکداری کشور پایه گذاری کند و آن قرار گرفتن در جمع 500 شرکت برتر دنیا است.

بهشتی روی با تاکید بر این نکته که بی تردید با کار عملیات داخلی بانکداری نمی توان به این هدف بزرگ رسید بلکه باید بزرگ شویم، خاطرنشان کرد: پیوستن به این فهرست علاوه بر اقلام مالی، به یک سری ابعاد کیفی هم در زمینه استانداردها، حکمروایی، حاکمیت شرکتی و ... نیازمند است ضمن این که در همان سال شروع فعالیت متوجه شدیم که مسوولیت های اجتماعی نیز به عنوان یکی از مولفه های انتخاب به عنوان یکی از 500 شرکت برتر دنیا، تعیین شده است به همین دلیل از ابتدا روی این مقوله تمرکز کردیم تا بتوانیم با بزرگ ترین بانک ها و شرکت های دنیا، همآوردی کنیم.

وی با اشاره به این نکته که بانک پاسارگاد در این سال ها خود را در معرض ارزیابی های خارجی نیز قرار داده و هیچ ابایی از رتبه بندی نداشته است، یادآور شد: برای قرار گرفتن در جمع شرکت های برتر جهان سه ستون وجود دارد که در ستون اول، باید بانکی جهانی شویم و شبکه خارجی خود را داشته باشیم که این امر در قالب تاسیس شعبه یا بانک مستقل در کشور های مقصد، امکان پذیر خواهد شد.

به گفته وی، ستون دوم این است که بافت سهامداری خود را باز کنیم تا بانک های درجه اول دنیا وارد جرگه سهامداران این بانک شوند تا بتوانیم از توانمندی های آنها نیز در توسعه فعالیت ها استفاده کنیم.

عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد با بیان این نکته که ستون سوم این است که در بازارهای سهام معروف دنیا، بانک خود را لیست کنیم، اظهار داشت: البته با سخت تر شدن تحریم ها، هیچ کدام از این سه مولفه آن گونه که باید، فراهم نشد بنابراین روی این تمرکز کردیم که در سطح داخلی، بانک را در بالاترین سطح استانداردی، هدایت کنیم تا شرایط خارجی نیز فراهم شود.

وی با اشاره به رتبه نخست بانک پاسارگاد در بین بانک های کشور در 6 سال متوالی به انتخاب موسسه معتبر بنکر، انتخاب به عنوان بانک متعالی برای سه سال از سوی موسسه یورومانی و کسب رتبه 166 در بین بانک های برتر جهان با وجود نداشتن شعبه در خارج از کشور، گفت: این بانک به عنوان نهمین بانک برتر خاورمیانه شناخته شده است.

بهشتی روی با تاکید بر این نکته که با وجود سخت تر شدن تحریم ها، بانک پاسارگاد هیچ گاه در معرض تحریم قرار نگرفته و همیشه و در بدترین شرایط نیز سوییفت آن برقرار بوده است، ادامه داد: این درحالی است که روابط کارگزاری ما به دلیل تحریم ها محدود شده و کل فعالیت های بین المللی سیستم بانکی کند شده بود.  

وی به دستور رییس جمهوری آمریکا در سال 2012 مبنی بر بلاک شدن بانک های کشور از سوی بانک های آمریکایی اشاره کرد و اظهار داشت: البته این محدودیت مشکلی در کار ما ایجاد نکرد زیرا از خدمات بانک های آمریکا و دلار استفاده نمی کردیم.

بهشتی روی، کشورهای هدف بانک پاسارگاد را برای تاسیس شعبه، کشورهایی ذکر کرد که شریک تجاری ایران هستند ضمن این که این بانک در تلاش است تا در کشورهایی حضور داشته باشد که حتی الامکان بانک های ایرانی در آنجا شعبه ندارند  یا اگر هم دارند تنها یک بانک یا شعبه مستقل دارند زیرا قصد این بانک رقابت با بانک های داخلی در آن سوی مرزها نیست.

وی با پیش بینی این نکته که شاید مقصد بعدی بانک پاسارگاد برای تاسیس شعبه پس از هند، کره جنوبی باشد، خاطرنشان کرد: برای تاسیس شعبه در هندوستان، کار را خیلی به پیش بردیم و ضوابط بانکی، قوانین، قواعد و مقررات این کشور مورد بررسی قرار گرفت، طرح تجاری اولیه نوشته و درخواست به مقامات این کشور ارائه شد.

به گفته وی، خوشبختانه در سفر رییس جمهوری به کشور هندوستان که دکتر قاسمی مدیرعامل، داوود عضو هیات عامل و زندیه مشاور مدیرعامل بانک پاسارگاد در امور بین الملل نیز حضور داشتند، نخست وزیر هند اعلام کرد که به زودی مجوز تاسیس شعبه این بانک صادر خواهد شد.

عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد، گفت: ایران با هند نیم قرن رابطه تجاری دارند ضمن این که این کشور دومین خریدار نفت ایران است و کشوری بزرگ محسوب می شود که سومین اقتصاد بزرگ دنیا است و اکنون بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت خارجه این کشور، صلاحیت فنی و حرفه ای بانک پاسارگاد را برای تاسیس شعبه تایید کرده اند و وزارت کشور هند نیز در حال انجام مراحل تایید نهایی است.

وی ادامه داد: پس از صدور مجوز، فرآیندی باید طی شود که شامل تدوین و تعریف سیاست ها و مقررات لازم برای شعبه، تشکیل ساختار سازمانی شعبه و انجام گزینش ها است ضمن این که برای تکمیل کادر نیروی انسانی شعبه نیاز نیست که همه آنها از داخل کشور تامین شود ولی برای ریاست و مدیریت شعبه، نیروهایی را از داخل کشور، به هندوستان اعزام خواهیم کرد.

به گفته بهشتی روی، به محض صدور مجوز، بحث عقد قرارداد با یک شرکت حسابرسی و ... برای تدوین ساز و کارها و ساختار و سیستم آی تی انجام خواهد شد که پیش بینی می شود این مراحل حدود 6 ماه زمان ببرد.

وی با بیان این نکته که مکان یابی کلی شعبه از نظر موقعیت جغرافیایی در شهر بمبئی انجام شده است اعلام کرد که عملیات این شعبه بر بانکداری شرکتی متمرکز خواهد بود و امید می رود که در کار نقل و انتقالات پول نفت ایران تاثیرگذار بوده و نقش آفرینی کند.

عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد اظهار داشت: شعبه این بانک در هندوستان با تمامی بانک های ایرانی فعال در عرصه فاینانس و امور ارزی، مراوده خواهد داشت و فعالیت های آن به بانک پاسارگاد محدود نخواهد بود.

بهشتی روی پیش بینی کرد که شعبه هند بانک پاسارگاد بتواند تا 60 درصد تجارت ایران با هندوستان را در بحث واردات پوشش دهد و در نقل و انتقال وجوه حاصل از صادرات نفت هم با ارائه خدمات مناسب، نقش آفرینی مثبتی داشته باشد.

به گفته وی، حجم مبادلات تجاری ایران و هند در سال گذشته 13 میلیارد دلار بوده است که شعبه بانک پاسارگاد در این کشور می تواند در این مبادلات که قطعا رو به افزایش است، نقش فوق العاده ای را ایفا کند.

وی همچنین اعلام کرد که در چارچوب سیاست های راهبردی طرف های تجاری ایران، کشورهایی مثل آفریقای جنوبی، اسپانیا و روسیه و حتی سوییس البته با هدف متفاوت از بقیه کشورها، می تواند هدف بانک پاسارگاد برای تاسیس شعبه باشد ضمن این که در ایتالیا هم پیش بینی تاسیس دفتر نمایندگی کرده بود.

عضو هیات مدیره بانک پاسارگاد حجم فعالیت های ارزی این بانک را در سال جاری تا پایان بهمن ماه، سه میلیارد دلار ذکر و پیش بینی کرد که با حل شدن مشکلات، این بانک در سال آینده از نظر ارزی با جهش چشمگیری رو به رو شود.

وی همچنین از انجام اقدامات در نظام بانکی کشور برای قابل استفاده شدن کارت های شتابی در سیستم بانکی روسیه و حتی ترکیه خبر داد و گفت: این کار از نظر فنی، امکان پذیر است و همه پروتکل های رسمی استاندارد آن وجود دارد.

در این نشست که دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز در پایان جلسه حضور یافت و سال نو را پیشاپیش به همه اصحاب رسانه تبریک گفت، زندیه مشاور مدیرعامل و داوود عضو هیات عامل و معاون مدیرعامل بانک پاسارگاد نیز مطالبی را در زمینه تاسیس شعبه این کشور در هندوستان و همچنین مباحث ارزی مطرح کردند.
 
https://akhbarbank.com/vdciwzaw.t1a332bcct.html
برچسب ها: بانک پاسارگاد
تازه ترین اخبار