۰
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۴

سقوط شاخص بورس تهران

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد قرمزپوش شدن نماگرهای بورس تهران و غلبه عرضه بر تقاضای سهام در سهم‌های پیشرو بود که کاهش حجم معاملات سهام و بی‌انگیزگی در تالار شیشه‌ای باعث شده تا چراغ بازار سهام کم‌سو شود.

 شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 20 بهمن ماه 96 با کاهش 566 واحدی روی رقم 96 هزار و 28 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 96 واحدی عدد 17 هزار و 146 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 721 واحدی به رقم  102 هزار و 713 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 475 واحدی به رقم 68 هزار و 19 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 823 واحدی عدد 205 هزار و 502 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 3واحدی روی رقم یک هزار و 80 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های مخابرات ایران با 60 واحد ، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و فولاد مبارکه  با 56 واحد ملی صنایع مس ایران با 39 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ملی انفورماتیک با 32واحد، پالایش نفت تهران با 18 پالایش نفت بندر عباس با 12 واحد افزایش بیشترین تاثیرمثبت را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک میلیارد و 896 میلیون تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 735 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 86 هزار و 37 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های باما، الکتریک خودروی شرق، لیزینگ خودروی غدیر، سیمان شمال، سرمایه‌گذاری توسعه گهران امید، پتروشیمی فسا و حق‌تقدم خرید سهام آن، پتروشیمی داراب و حق‌تقدم خرید سهام آن، پتروشیمی جهرم و حق‌تقدم خرید سهام آن، سرمایه‌گذاری ارس‌صبا، ایتالران، گسترش سرمایه‌گذاری ایرانیان از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های درخشان تهران،داروسازی ابوریحان، حق‌تقدم خرید سهام آهن و فولاد ارفع، نیروسرمایه، داروسازی تولیددارو،‌بورس اوراق بهادار تهران،‌ کارگزاران بورس اوراق بهادار،‌نهادهای مالی بورس اوراق بهادار، حق‌تقدم خرید سهام بیمه میهن، حق‌تقدم خرید سهام تولیدی شیشه رازی بازگشایی شدند. 

آگهی عرضه بلوک 50.03 درصدی سهام شرکت توسعه معادن روی ایران توسط شرکت افق نیلی خلیج‌فارس به وکالت از شرکت‌های خدمات بازرگانی آینده‌نگر مهر، سرمایه‌گذاری مهر اقتصاد ایران و نگین ساحل رویال به قیمت پایه 6614 ریال روانه میز فروش بورس تهران شد.

همچنین اطلاعیه عرضه اوراق مشارکت طراح‌های عمرانی انتفاعی دولت برایر وی چهارشنبه و همچنین عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد سخاب 74، اخزا 6074، اخزا 6044، برای فردا دوشنبه منتشر شد.

امروز بازار سهام در حالی با معاملاتی کم‌حجم و رخوت‌آور در اغلب نمادهای معاملاتی نبود انگیزه در بازار سهام و درعین‌حال عدم حمایت حقوقی‌ها از سهم‌های پیشرو باعث شده تا چراغ بازار سهام کم‌سو شود.

این در حالی است که عدم یک نقشه استراتژیک برای حمایت از بازار سهام از سوی دولت و برنامه آن برای این بازار باعث شده تا بازار سرمایه همچنان کودک یتیم اقتصاد ایران قلمداد شود.
https://akhbarbank.com/vdchkznm.23nwwdftt2.html
تازه ترین اخبار