۰
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۳

خیز طلا برای جبران ریزش قیمت اخیر

قیمت طلا روز دوشنبه که دلار به دلیل نگرانی‌ها نسبت به برافروخته شدن جنگ تجارت جهانی ضعیف ماند، اندکی افزایش پیدا کرد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۳ درصد رشد کرد و به ۱۳۲۶.۴۱ دلار رسید. در حالی که اوایل معاملات تا سطح ۱۳۲۷.۰۳ دلار صعود کرده بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در آوریل ۰.۳ درصد افزایش یافت و در ۱۳۲۷.۷۰ دلار ایستاد.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ تغییر چندانی نداشت و در ۸۹.۹۷۱ واحد قرار گرفت. این شاخص روز جمعه در برابر اکثر ارزهای رقیب سقوط کرده بود.

بر اساس گزارش رویترز، افت ارزش دلار آمریکا به دنبال تصمیم رئیس جمهور این کشور برای وضع تعرفه‌های سنگین برای واردات آلومینیوم و فولاد روی داد که نگرانی‌ها را نسبت به تلافی از سوی شرکای تجاری آمریکا و به وجود آمدن جنگ تجاری برانگیخت.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، هرگونه تشدید جنگ تجاری به میزان قابل توجهی از جذابیت دلار خواهد کاست و تاثیر منفی بر دارایی‌های آمریکا مانند اوراق قرضه و بازارهای سهام خواهد داشت و در مقابل طلا را یک پناهگاه مطمئن در برابر افزایش آسیب پذیری‌های مالی و سیاسی آمریکا می‌سازد.

دلار ضعیف‌تر از قیمت طلا حمایت می‌کند، زیرا این فلز را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر می‌کند.

بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه در بحبوحه نگرانی سرمایه گذاران نسبت به به راه افتادن جنگ تجارت جهانی عقبگرد داشتند و ین ژاپن صعود کرد در حالی که یورو به دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به نتیجه انتخابات ملی ایتالیا بخشی از رشد خود را از دست داد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری اکنون که مقاومت در بالای سطح ۱۳۲۵ دلار را شکسته، ممکن است تا مرز ۱۳۳۲ دلار نیز صعود کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۵۸ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، ۹۶۵.۴۹ دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش به ۹۹۴.۵۰ دلار رسید.
https://akhbarbank.com/vdcj8yei.uqehxzsffu.html
تازه ترین اخبار