۰
۱۰
با وجود تاکید معاون نظارت بانک مرکزی مبنی بر پایان تسویه حساب با سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیرمجاز از جمله فرشتگان تا پایان بهمن‌ماه، همچنان روند قبلی برای تعیین وضعیت این سپرده‌گذاران برقرار بوده و آنها درگیر دریافت مطالبات خود از موسسه کاسپین هستند.
از تعیین تکلیف سپرده‌ گذاران فرشتگان چه خبر؟
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، در جریان ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی و تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی‌های منحل شده چندی پیش بود که فرشاد حیدری – معاون نظارت بانک مرکزی – اعلام کرد که تا پایان بهمن‌ماه کار تسویه حساب با تمامی سپرده‌گذاران تعاونی‌های غیرمجاز به پایان می‌رسد. این تعاونی‌ها البته شامل ثامن الحجج، افضل توس، البرز ایرانیان، آرمان (وحدت) و زیرمجموعه‌های موسسه کاسپین به ویژه فرشتگان می‌شد.

گرچه انتظار می‌رفت با این اعلام بانک مرکزی پایان بهمن‌ماه تمام سپرده‌های سپرده‌گذاران پرداخت شده باشد و وضعیت موجود به پایان برسد، اما اینگونه نبود و شرایط به سمتی پیش رفته که همچنان سپرده‌گذاران به دنبال وجوه خود هستند هرچند که بانک مرکزی تاکید دارد که تاکنون ۹۸ درصد آنها را تعیین تکلیف کرده است. در مجموع این تعیین تکلیف به معنی کامل دریافت وجوه سپرده‌گذاران نبوده و از نگاه این سپرده‌گذاران وضعیت آنها با توجه به این‌که نتوانستند سود مبالغ و همچنین کل آن را به طور کامل دریافت کنند، نامشخص است.

فرشتگان با حدود ۵۰۰ هزار سپرده‌گذار بزرگترین زیرمجموعه موسسه مجاز کاسپین به شمار می‌رود که تاکنون بانک مرکزی برای آن حدود ۴۰۰۰ میلیارد تومان براساس شناسایی اموال و دارایی آن خط اعتباری اختصاص داده است، این در حالی است که فرشتگان بدهی ۸۶۰۰ میلیاردی دارد که جدا از ۳۰۰۰ میلیارد تومان سود تحقق نیافته آن مابقی و در حدود ۵۶۰۰ میلیارد تومان بدهی و سپرده محسوب می‌شود.

طی فرآیند مرحله‌ای که برای پرداخت وجوه فرشتگان در نظر گرفته شد از پایان اردیبهشت‌ماه امسال از سقف سه میلیون تومان آغاز و در تیرماه بود که به مرز ۲۰۰ میلیون تومان رسید ولی در آن زمان با توجه به برخی مسائل حساب‌های موسسه کاسپین مسدود و پرداخت‌ها متوقف شد تا این‌که بار دیگر در آبان‌ماه با رفع مسدودی حساب‌ها شرایط بار دیگر برای پرداخت به سپرده‌گذاران از سر گرفته شد. این بار در کنار سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان سپرده‌های کلان و بالاتر از این رقم هم می‌توانستند با مراجعه به شعب کاسپین تا حداکثر ۲۰۰ میلیون تومان دریافت کنند.

با این‌که پایان بهمن‌ماه تکمیل زمان نهایی تسویه حساب اعلام شده بود اما استعلام از موسسه کاسپین و همچنین بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران فرشتگان در کاسپین همچنان به روال قبل پابرجاست و تغییری در روند آن ایجاد نشده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcceoqp.2bq4p8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
سپرده گذار بیزار
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط حرف بیخود زده میشه وحتی یک کلمه اش را نباید باور کرد وقتی هم که با واحدشکایات بعد از ساعتها اشغال بودن تماس میگیری فقط جواب میدهند نمدانیم نمی دانیم ما مشکلات را منعکس میکنیم ولی جوابی داده نمی شود و تنها همدردیشان اینست که میگویند حق با شماست ماچیزی نمی دانیم اگر رسیدگی به مشکلات یعنی یک مشت حرف مفت همینه که مملکت کارش به اینجا رسیده وای بر ما که گرفتار چه افراد فاسد و دروغگویی شده ایم
Iran, Islamic Republic of
افضل توس هم که همان مبالغ اعلامی گذشته را به بهانه های مختلف پس نمیدهند
سپرده گذار موسسه مجالز اعلان شده کاسپین در 27 اسفند 94
United States
چه خبر ؟ پارسال پور ابراهیمی 10 روز ده روز به بهانه ادغام 8 تعاونی با سپرده گذاران امروز و فردا میکرد. حالا 6 ماه 6 ماه. تابش هم اظهار نظر خاصی نمیکنه. پزشکیان هم رفته سر تعاونی مجهوا الهویه ولی عصر عج.
سپرده گذار فرشتگان(کاسپین)
United States
مردمو به خاک سیاه نشوندند.مژده ای دل.
کاسپین نژاد
Iran, Islamic Republic of
خلاصه در بیان نظریات حتی یک نفر هم راضی نیست و همه شکایت دارند
فرشته
United States
خود سیف گفت تا زیر 500 ملیونو تا آخر مرداد 96 تسویه میکنیم همان زیر 200 ها راهم تا آبان 96 نداد وحسابها را مسدود کرد.هر کی هم هرچی گرفته لا اقل نصفشو ندادن و ازش خوردن حالا آیا بدن آیا ندن؟ارزش پول ملی ومسکوکات هم که از تابستون تا حالا 30 درصد افت و رشد داشتند. هیچی دیگه منتظر چی هستید ؟همگی بدبخت شدیم رفتیم.
ثامن
Iran, Islamic Republic of
لطفا به وضع سپرده گزاران ثامن هم رسیدگی کنید. 9 ماه است سپرده ها را بلوکه کرده و مشتریان را با مشکلات عدیده مواجه کرده است.
Italy
چه خبر ؟
مردم سر کارند طبق معمول
Iran, Islamic Republic of
تمام مشکلات سپرده گذاران موسسه مجاز کاسپین از دولت جدید اغاز شده است و بزرگترین مشکل موسسات مالی همین موسسه مجاز کاسپین است که مثلا تحت نظارت دقیق بانک مرکزی بوده است . یک موسسه ای که پول مردم را گرفته است .اگر موسسه کاسپین توان پرداخت پول مردم را ندارد ان را ورشکسته اعلام کنید اما چون این موسسه جزو صندوق ضمانت سپرده ها بوده است ودولت در این صورت باید پول مردم را بدهد ان را ورشکسته نیز اعلام نمی کند.
رضا
Iran, Islamic Republic of
حدود چهل درصد از پول ما هنوز در دست فرشتگان است و مرتب امروز و فردا می کند کی مابقی پول ما را می دهید اینقدر سودش را خوردید کافی نبود ؟
تازه ترین اخبار