۰
۲
رییس کل بانک مرکزی آخرین وضعیت رسیدگی به سپرده گذاران موسسات مالی را تشریح کرد.
به گزارش اخبار بانک به نقل از خانه ملت، ولی الله سیف، گفت: محور نشست دیروز با کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی آخرین اقدامات برای تعیین تکلیف سپرده گذاران موسسات مالی بود. باید توجه داشت در خصوص تسویه مطالبات سپرده‌گذاران موسسات مالی سقف مالی تعیین شده که بر اساس فرمول‌هایی مطالبات کمتر از میزان سقف تعیین شده  تسویه می شود.

رییس کل بانک مرکزی ادامه داد: به دلیل اینکه فرمول‌های تسویه حساب با سپرده‌گذاران به طور کامل تبیین نشده و ابهاماتی را ایجاد کرده باعث مطرح شدن سوالاتی برای سپرده‌گذاران شد و برای رفع ابهام سپرده‌گذاران در سایت بانک مرکزی تمامی اطلاعات وجود دارد و چنانچه سپرده‌گذاران بعد از مراجعه به سایت با مطلبی روبرو می‌شوند که بانک مرکزی در خصوص آن ابلاغیه به بانک‌های عامل داشته؛ اما انجام نشده، می توانند اعتراضات خود را بیان کنند.

وی افزود: هیات تسویه‌ در تمامی موسسات مالی درحال شکل گرفتن است تا دارایی‌های جدید به سرعت شناسایی شده و متناسب با دارایی شناسایی شده موضوع مطالبات سپرده‌گذاران باقی مانده تعیین تکلیف شود.

سیف تصریح کرد: در سایت بانک مرکزی تمامی تصمیمات بانک در خصوص سپرده‌گذاران و همچنین مصوبات نمایندگان سران سه قوه وجود دارد که این مصوبات و تصمیمات به ابلاغیه‌هایی تبدیل شده و توسط بانک مرکزی به بانک‌های عامل  یا موسسات مالی ابلاغ شده است.   

وی ادامه داد: رسیدگی به وضعیت سپرده گذاران موسسات مالی در حال انجام بوده و اقدامات تکمیلی نیز در این راستا مد نظر است؛ اما باید متخلفان در این رابطه در هر جایگاهی هستند با برخورد قانونی روبرو شوند و خوشبختانه مرجع قضایی نیز به این موضوع ورود کرده است. در هر دستگاه و سازمان و هر سمتی که هرگونه بی‌مبالاتی و تخلفی صورت گرفته که منجر به سوء استفاده از دارایی‌ها و منابع مردم شده باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و با قاطعیت با آن برخورد شود.

سیف تصریح کرد: درحال حاضر شفافیتی در خصوص مسائل مذکور ایجاد شده و دامنه تخلفات نیز مشخص شده و امیدوارم موضوع در مرجع قضایی به سرعت به نتیجه برسد و برخوردهای لازم با متخلفان، مسببین و مسئولان تعاونی‌ها صورت گیرد.

وی با اشاره به تشکیل هیات‌های تسویه برای تک تک موسسات و تعاونی‌ها ادامه داد: هیات‌های تسویه حساب وظیفه دارند که هرچه سریع تر دارایی‌های متعلق به سپرده‌گذاران را شناسایی کنند. اعضای هیات تسویه به نحوی انتخاب شده اند که بتوانند از امکانات دستگاه‌های خود استفاده کنند تا به سرعت کارها رو به جلو برود.

رییس کل بانک مرکزی یادآور شد: باید تدابیری اتخاذ شود که از بروز پدیده‌ موسسات مالی غیرمجاز در آینده جلوگیری شود، چرا که نظام و مردم کشور از بابت مسائل موسسات مالی خسارت دیدند، بنابراین تجربیات اخیر باید باعث شود دستگاه‌ها احساس مسئولیت کنند و به هیچ وجه اجازه شکل‌گیری تعاونی و موسسه غیرمجاز با هدف انجام عملیات بانکی را ندهند و همواره مجوز بانک مرکزی مبنای کار قرار گیرد تا این بانک بتواند نظارت و مراقبت‌های لازم را از سپرده‌های سپرده‌گذاران داشته باشد.
 
https://akhbarbank.com/vdcfvcdt.w6dc1agiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
مالباخته البرز ایرانیان
Iran, Islamic Republic of
اقای سیف هرکاری میکنی زودتر انجام بده بخدا شب عیدگرفتاریم مریض داریم بدهکاریم زیر بار قرض ووام رفتیم زندگیمون رفت به فنا یه مقدار به فکر ما سپرده گذاران م وگرفتار موسسه البرز ایرانیان شدیم و2ساله امید داریم به پولمون برسیم مارا دریابید
Iran, Islamic Republic of
گر حکم شود که مست گیرند، در سیستم بانکی اعم از مجاز و غیر مجاز خیلی ها را باید بگیرند
تازه ترین اخبار