۰
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱

کشف فساد مالی 100 میلیارد تومانی در بیمه رازی

در بهمن ماه سال گذشته به یکباره هیات مدیره بیمه رازی تصمیم به تغییر مدیرعامل شرکت گرفت و با توجه به آنی بودن تصمیم، به طور موقت سرپرستی برای این شرکت بیمه تعیین شد.
کشف فساد مالی 100 میلیارد تومانی در بیمه رازی
به گزارش اخبار بانک به نقل از فارس، این سرپرستی تا تیر ماه سال جاری ادامه یافت و پس از آن هیات مدیره شرکت، محمود امراللهی مدیرعامل سابق بیمه ایران را به عنوان مدیرعامل شرکت بیمه رازی برگزید. اما علت این تغییر یا برکناری یکباره مدیرعامل و تعیین یکباره سرپرست چه بود؟ براساس اطلاعات به دست آمده، این تغییرات پس از کشف یک فساد بزرگ مالی در بیمه رازی انجام شده است.

ماجرا از این قرار است که برخی مدیران این شرکت طی چند سال، با اسناد جعلی و غیرواقعی اسنادی را به عنوان خسارت بیمه‌گذاران و مشتریان ثبت می‌کردند، اما با توجه به اینکه این اسناد در فرایند چندین ساله ارائه و ثبت می‌شد، در ظاهر حجم خسارات رقم غیرواقعی را نشان می‌داد.

طبق بررسی‌های انجام شده در طی چند سال از محل ثبت خسارات غیرواقعی در بخش بیمه شخص ثالث، رقمی بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان با این روش از حساب شرکت برداشت شده است.

گفته می‌شود یکی از متهمان اصلی این پرونده به محض کشف این فساد، از کشور گریخته است. البته در فرایند پیگیری این پرونده برخی مسئولان دیگر که حوزه کاری آن‌ها با این پرونده و فساد مرتبط بوده، دستگیر و بازجویی شده‌اند.

به همین دلیل بود که پس از تغییر مدیرعامل سابق، مدیرعامل جدید شرکت دست به تغییرات گسترده در مدیریت شرکت بیمه رازی زده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcdoj0k.yt0jn6a22y.html
برچسب ها: بیمه رازی
تازه ترین اخبار