۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۴۱

رونمایی از عملکرد بانک‌ها در پرداخت تسهیلات

بانک‌ها در 10 ماهه نخست سال 96 بالغ بر ۴۶۲۳ هزار میلیارد ریال به بخش‌های اقتصادی تسهیلات پرداخت کردند به طوریکه در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رقم ۳۴۴.۱ هزار میلیارد ریال معادل 8 درصد افزایش داشته است.
به گزارش اخبار بانک به نقل از خبرآنلاین، براساس اعلام بانک مرکزی تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمام بخش‌های اقتصادی در ۱۰ ماهه سال 96 بالغ بر ۲۸۷۳.۵ هزار میلیارد ریال (معادل ۶۲.۲ درصد کل تسهیلات پرداختی) بوده است که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته با رقم ۱۴۸.۷ هزار میلیارد ریال معادل ۵.۵ درصد افزایش داشته است.

دراین میان، سهم تسهیلات پرداختی در جهت تأمین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن در ۱۰ ماهه سال جاری معادل ۱۱۳۵.۱ هزار میلیارد ریال بوده است که حاکی از تخصیص ۳۹.۵ درصد از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش کلیه بخش‌های اقتصادی (مبلغ ۲۸۷۳.۵ هزار میلیارد ریال) است.

همچنین از ۱۳۴۱ هزارمیلیارد ریال تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۸۴.۷ درصد آن (مبلغ ۱۱۳۵.۱ هزار میلیارد ریال) در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.


در همین حال، تعداد ۲۲۸۱۶۳ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۵۸۷۷ میلیون ریال پرداخت شده که بیشتر از میانگین پرداختی سایر بخش‌ها است درضمن در بخش خدمات تعداد ۴۱۲۲۵۹۱ فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۴۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.


 
https://akhbarbank.com/vdcb9zbs.rhbwfpiuur.html
تازه ترین اخبار