۰
در حالی امروز بار دیگر شاخص کل بورس در آستانه کانال ۹۸ هزار واحدی نوسان کرد که سهم‌ها در گروه نفت و کانه‌های فلزی با کاهش قیمت مواجه شدند، اما خودرویی‌ها عمدتا افزایش قیمت داشتند.
رشد سهام خودرویی‌ها در مقابل افت نفتی‌ها در بازار بورس امروز
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، مدتی است که قیمت‌ها در بورس تهران به نحوی تغییر می‌کند که شاخص کل حول کانال ۹۸ هزار واحدی نوسان می‌کند. از طرفی رونق در بازار بدهی سبب شده بازار سهام با رکودی نسبی مواجه شود.  شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران از ابتدای باز شدن معاملات امروز روند صعودی را در پیش گرفت، اما تنها نیم ساعت بعد با افت مواجه شد و در نهایت با فراز و فرودهای تقریبا هشت واحد رشد کرد و نسبت به دوشنبه گذشته چندان تفاوتی نداشت.

شاخص کل هم وزن نیز در ساعات معاملاتی امروز با ۳۱ واحد رشد همراه شد و به رقم ۱۷ هزار و ۶۱۵ رسید. شاخص آزاد شناور نیز با ۵۲ واحد رشد رقم ۱۰۵ هزار و ۲۹۹ را تجربه کرد.

اما شاخص بازار اول با ۲۷ واحد کاهش رقم ۶۹ هزار و ۷۹۰ واحدی را تجربه کرد و شاخص بازار دوم با ۱۹۶ واحد رشد عدد ۲۰۸ هزار و ۶۷۴ را شاهد بود.
معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه‌ گذاری نیرو سه نمادی بودند که امروز بیشترین تاثیر افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند و در طرف مقابل فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و پالایش نفت اصفهان سعی کردند شاخص را به سمت پایین هدایت کنند.
امروز در استخراج کانه‌های فلزی اکثر سهم‌ها با رشد قیمت مواجه شدند البته این رشد قیمت عمدتا کمتر از یک درصد بود، اما در طرف مقابل در گروه فلزات اساسی شاهد افت قیمت در بسیاری از سهم‌ها بودیم.

در گروه فلزات اساسی ۴۵ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۴.۵ میلیارد تومان و در گروه کانه‌های فلزی ۳۷ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد تومان معامله شد.

اما گروه خودرو امروز شاهد رشد قیمت سهم‌ها بود و تعدادی از این سهم‌ها توانستند بیش از ۱۴ درصد رشد قیمت داشته باشند. در این گروه ۲۲۲ میلیون سهم به ارزش نزدیک ۲۶ میلیارد تومان دادوستد شد.

در گروه قند و شکر نیز روند قیمت سهم‌ها عموما کاهشی بود و فقط چهار سهم توانستند نسبت به روز گذشته کاری افزایش قیمت داشته باشند. گروه فرآورده‌های نفتی، کوک و سوخت هسته‌ای نیز امروز با افت قیمت مواجه شد که این افت عموما کمتر از یک درصد بود. در این گروه ۱۰ میلیون سهم به ارزش نزدیک به پنج میلیارد تومان دادوستد شد.

ارزش معاملات بورس تهران به رقم ۲۸۱ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و ۱۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۷۶ هزار و ۱۱۸ نوبت داد و ستد بود.

آیفکس نیز ۱.۲ واحد افت کرد و به رقم ۱۰۹۷ واحدی رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران به رقم ۳۳۷ میلیارد تومان رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۲۹۹ میلیون سهم و اوراق مالی بود.
 
https://akhbarbank.com/vdcaa0nm.49nae15kk4.html
تازه ترین اخبار