۰
مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای سازمان فناوری اطلاعات ایران اعلام کرد: ادعای سوء استفاده برنامه نرم افزاری تلفن همراه «بله» از اطلاعات کاربران فاقد اعتبار است.
به گزارش اخبار بانک، در اطلاعیه ای که این مرکز منتشر کرده است، مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای سازمان فناوری اطلاعات ایران یادآور شده است: انتشار وسیع ادعایی در یک فایل تصویری درباره سوءاستفاده برنامه نرم افزاری (اپلیکیشن) پیام‌ رسان «بله» از اطلاعات کاربران که تنها با استناد به مجوزهای دسترسی اپلیکیشن اندرویدی صورت گرفته به هیچ عنوان صحت ندارد.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای سازمان فناوری اطلاعات ایران همچنین خاطرنشان کرده است: مجوزهای برنامه‌های اندرویدی تابع قابلیت‌های پیاده‌سازی شده و تنظیم برنامه نویس هستند و در واقع برای ارائه هر قابلیتی ممکن است نیاز به فعال سازی مجوز‌هایی در برنامه باشد.

اطلاعیه مرکز ماهر تاکید می کند: یک بررسی ساده در خصوص سایر اپلیکیشن‌های داخلی و خارجی نیز نشان خواهد داد هر یک دارای مجوزهای گوناگون هستند.

در ادامه اطلاعیه آمده است: در فایل تصویری مذکور حتی تعریف و توضیح برخی از مجوزها نیز اشتباه است و بطور کلی اظهار نظر در خصوص امنیت هر اپلیکیشنی نیازمند بررسی در فضای فنی‌ و تخصصی است.

به گزارش ایرنا در روزهای اخیر فایلی تصویری در برخی شبکه های اجتماعی دست به دست می شود که در آن فردی مدعی است که اگر برنامه نرم افزاری و پیام رسان«بله» متعلق به بانک ملی ایران را افراد بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند این برنامه همه اطلاعات خصوصی کاربر را به مراکزی خاص منتقل می کند.

فردی که در این فایل تصویری توضیحات را ارائه می دهد مدعی شده است حتی اگر بعد از نصب نرم افزار از نصب آن پشیمان شوید به صورت غیر آگاهانه اطلاعات را منتقل خواهد کرد.
https://akhbarbank.com/vdcdf50k.yt0js6a22y.html
تازه ترین اخبار