۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۱

اعلام ضوابط فعالیت استارت آپ های بیمه

اداره کل نظارت بر صلاحیت های حرفه ای، ضوابط انعقاد همکاری عرضه کنندگان محصولات بیمه ای با بازاریابان آنلاین را اعلام کرد.
به گزارش اخبار بانک، بنابر این اطلاعیه، بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید مجوزهای لازم را از نهادهای ذی‌صلاح در حوزه تجارت الکترونیک نظیر ای-نماد (از وزارت صنعت، معدن و تجارت) و نماد سامان‌دهی (از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) اخذ کرده باشند.

همچنین بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه باید ابزارهای لازم را به نحوی فراهم نمایند که متقاضی خدمات بیمه‌ای بتواند مواردی نظیر قیمت نهایی محصول بیمه‌ای و مقایسه قیمت بین بیمه‌گران و میزان تعهدات بیمه‌گر و ... را به درستی ارزیابی نموده و تصمیم‌گیری درستی انجام دهد. پس از پایان فرآیند ثبت سفارش برخط (آنلاین) محصول بیمه‌ای و قبل از صدور بیمه‌نامه، در مدت زمان متعارف امکان انصراف ‌برای متقاضی خدمات بیمه فراهم باشد.

مفاد فرم پیشنهاد بیمه، شرایط عمومی، به ویژه استثنائات و محدودیتهای محصول بیمه باید به صورتی مناسب و در طی فرآیند فروش و قبل از ثبت تقاضای بیمه برای متقاضی خدمات بیمه قابل مشاهده باشد و اطلاعات به صورت موضوعی طبقه‌بندی شده و امکان مطالعه مجدد برای متقاضی خدمات بیمه فراهم شود.

بازاریابان بر خط موظفند، میزان حق بیمه و خلاصه اطلاعات ضروری در مورد محصول بیمه‌ای از شرکت بیمه منتخب، قبل از ثبت سفارش صدور بیمه‌نامه را به متقاضی خدمات بیمه ارائه کنند و مستندات فرم پیشنهاد و بیمه‌نامه را پس از ثبت سفارش، پرداخت مبلغ حق‌بیمه و صدور بیمه‌نامه به صورت فیزیکی به آدرس بیمه‌گذار ارسال و تحویل دهند.

همچنین در این اطلاعیه اطمینان از دسترسی، شفافیت و سادگی اطلاعات قبل و طی فرآیند عرضه برخط (آنلاین) محصول بیمه‌ای را جزو ملزمات این کار دانسته است.

در بخش دیگری از این بخشنامه برحفظ اطلاعات شخصی متقاضی خدمات بیمه‌ای و بیمه‌گذاران در تمام مراحل و به صورت امن و قابل اطمینان تاکید شده است و محتوا و مطالب مندرج در صفحات وب بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه، باید با قوانین و مقررات بیمه و سایر مقررات مربوط منطبق باشد و نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه موظفند، نسخه‌ای از قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه را حسب مورد برای شرکت بیمه ذیربط خود و بیمه مرکزی ارسال نمایند.

بنا بر این گزارش، مسئولیت رعایت این بخشنامه حسب مورد برعهده مدیریت ذیربط در شرکت بیمه، نمایندگان بیمه و کارگزاران رسمی بیمه دارای قرارداد همکاری با بازاریابان برخط (آنلاین) محصولات بیمه است.
 
https://akhbarbank.com/vdcdx50k.yt0jx6a22y.html
تازه ترین اخبار