۰
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۳

کلاهبرداری با لاک طلا!

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اعلام هشدار به مردم نسبت به خرید کالایی تحت عنوان "لاک طلا" گفت: به هیچ‌وجه در لاک‌هایی تحت این عنوان، طلا وجود ندارد و صرفا ترفندی برای گران‌فروشی و جلب توجه مردم توسط سوءاستفاده‌کنندگان است.
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، محمد کشتی آرای درباره فروش "لاک‌های طلا" در بازار اظهار کرد: به هیچ‌وجه در چنین کالایی طلا وجود ندارد و مردم باید نسبت به خرید آن هوشیار باشند. برخی از فضای به وجود آمده پس از افزایش قیمت سکه و طلا سوءاستفاده کرده و با ترفندهای مختلف، سعی در گران‌فروشی و جلب توجه مردم دارند.

وی افزود: پس از اینکه اخباری در رابطه با فروش لاک طلا منتشر شد، بلافاصله بررسی‌های خود را در مورد وجود طلا در چنین لاک‌هایی انجام دادیم و با آزمایش این کالا و مخلوط کردن آن با اسید سولفوریک و اسید کلریدریک متوجه شدیم که چنین مساله‌ای صحت ندارد و به هیچ‌وجه در این لاک‌ها طلا وجود ندارد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان و فروشندگان طلا و جواهر با اشاره به اینکه در لاک‌های طلا نوعی رنگ‌های شیمیایی همانند اکلیل به کار برده شده که رنگی طلایی دارند، بیان کرد: این ذرات شیمیایی که همانند الکل هستند برق مخصوصی به رنگ طلا دارند و مردم باید توجه داشته باشند که هر چیزی که اسم طلا دارد به معنای به کار بردن طلا در آن نیست و در مورد کالای مذکور، ساخت شیمیایی به رنگ طلا به کار گرفته شده است.

کشتی‌آرای ادامه داد: براساس سنجش صورت گرفته مواد شیمیایی مربوطه را با اسیدها مخلوط کردیم که اگر طلا در این لاک‌ها وجود داشت باید براده‌های آن ته‌نشین می‌شد اما ادعای مربوطه کذب بود و هیچ‌گونه طلایی در این محصول به کار گرفته نشده است.

بختیار علم‌بیگی ـ رئیس هیات‌مدیره انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های شوینده، آرایشی و بهداشتی ـ نیز گفت: به طور حتم مجوز واردات در این خصوص داده نشده و لاک‌های طلا که در سطح بازار به فروش می‌رسد، قاچاق است.

وی گفت: درخواست مکتوب خود را برای جمع‌آوری لاک‌های طلا به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز ارسال خواهیم کرد تا اقدامات مقتضی در این رابطه انجام شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcb8zbs.rhbw8piuur.html
تازه ترین اخبار