۰
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۸

ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟

ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟
خودرو نویس: در این هفته، خودروهای ام‌جی 360 توربو و چری آریزو5 توربو را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.
ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟
مشخصات فنی

شرکت ام‌جی پارس، پس از کش و قوس‌هایی که برای فروش و عرضه ام‌جی 360 داشت، سرانجام فروش این خودرو را آغاز کرد و پس از آن، اقدام به عرضه مدل توربوی این خودرو کرده است. پیشرانه توربوی ام‌جی 360 توربو، صرفا برای بازار ایران طراحی شده است. این خودرو از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو برخوردار است که قادر به تولید بیشینه قدرت 130 اسب‌بخار در دور 5500 و بیشینه گشتاور 210 نیوتن‌متر در دور 2000 تا 4400 است. وظیفه انتقال این قدرت، بر عهده یک جعبه دنده شش سرعته خودکار با قابلیت تعویض دستی است که این قدرت را به محور جلوی این خودرو منتقل می‌کند. هنوز اطلاعاتی از شتاب و بیشینه سرعت این خودرو منتشر نشده است ولی انتظار می رود که شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این خودرو حدود 10 ثانیه باشد. ام‌جی 360 توربو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو5، در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، 6.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند که برای وزن 1330 کیلوگرمی آن، رقم مناسبی است.
ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟

ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟
در آن سو، مدیران خودرو چری آریزو5 توربو یا TE را با همان پیشرانه تیگو7 به بازار عرضه می‌کند. این پیشرانه 1.5 لیتری توربو، قادر به تولید بیشینه قدرت 147 اسب‌بخار در دور 5500 و بیشینه گشتاور 210 نیوتن‌متر در دور 3500 است و وظیفه انتقال این قدرت به محور جلوی این خودرو، بر عهده یک جعبه دنده CVT با قابلیت تعویض دنده ها به صورت دستی است. با این مشخصات آریزو5 توربو قادر است تا در زمان 9.5 ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به مرز 100 کیلومتر در ساعت برساند. این خودرو با دارابودن استاندارد آلایندگی یورو5 در هر 100 کیلومتر سیکل ترکیبی، 5.9 لیتر بنزین مصرف می‌کند.
ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟

ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟
در بخش مشخصات فنی، چری آریزو5 توربو، از پیشرانه قدرتمندتری برخوردار است، اما پیشرانه هر دو خودرو بیشینه گشتاور یکسانی دارند و از طرفی وجود جعبه دنده CVT در آریزو5 توربو، یک ضعف در این خودرو به حساب می‌آید که باعث شده در لحظه شروع حرکت، این خودرو کمی با تاخیر مواجه شود. به همین دلیل، ام‌جی 360 توربو با وجود داشتن پیشرانه ضعیف‌تر، اما به دلیل دارابودن جعبه دنده خودکار شش سرعته، عملکرد تقریبا یکسانی با آریزو5 توربو دارد.

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

شرکت ام‌جی پارس، ام‌جی 360 توربو را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند دو کیسه ایمنی هوا برای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ضد قفل و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، سیستم کنترل فشار باد تایرها، سیستم کنترل پایداری، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، سیستم ضد سرقت، سیستم تهویه مطبوع دستی با تغییر الکترونیکی دریچه های پرتابش باد، نمایشگر لمسی هشت اینچی سیستم صوتی و تصویری با قابلیت نمایش اطلاعات تلفن همراه، سانروف برقی، تودوزی چرم صندلی‌ها، تنظیم دستی صندلی‌های جلو، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، چراغ روشنایی در روز، فرمان برقی و کلیدهای کنترل سیست صوتی بر روی آن، سیستم صوتی با 2 بلندگو و 2 تیوتر و درگاه USB، AUX و بلوتوث به بازار عرضه می‌کند.
ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟
در آن سو، مدیران خودرو چری آریزو5 توربو را با تجهیزات ایمنی و رفاهی مانند شش کیسه ایمنی هوا(راننده، سرنشین، جانبی و پرده‌ای)، سیستم ترمز دیسکی چهار چرخ مجهز به ABS و EBS به همراه سیستم کمکی ترمز EBA، سیستم ضد لغزش(TCS)، سیستم کنترل پایداری، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، شیشه بالابرهای برقی با بالارفتن خودکار، آینه‌های برقی، سیستم تهویه مطبوع با تغییر دریچه‌های پرتاب باد به صورت الکترونیکی، کروز کنترل، سانروف دو حالته برقی، سیستم چند‌رسانه‌ای با نمایشگر لمسی 7 اینچی و درگاه USB، صندلی با روکش چرمی و قابلیت تنظیم دستی در شش جهت برای راننده، فرمان برقی با روکش چرمی و کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل، سنسور پارک عقب، دوربین دنده عقب، هشدار کاهش فشار باد تایر، چراغ روشنایی در روز و حالت eco mode برای رانندگی به بازار عرضه می‌کند.
ام‌جی 360 توربو بخرم یا چری آریزو 5 توربو؟
در بخش امکانات رفاهی و ایمنی، چری آریزو5 توربو با داشتن کیسه‌های ایمنی هوای بیش‌تر، کروز کنترل، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای و حالت رانندگی eco، کابین لوکس‌تری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد، البته هر دو خودرو در تست تصادف موسسه C-NCAP چین، موفق به دریافت پنج ستاره ایمنی شده‌اند.

سخن آخر

بازار دست دوم بیش‌تر خودروهای چینی در ایران تعریفی ندارد و چری آریزو5 توربو و ام‌جی 360 توربو نیز از این مشکل برخوردار هستند، اما چری به دلیل سابقه حضور برند چری در ایران و نمایندگی‌های گسترده مدیران خودرو در سراسر کشور، از خدمات بهتری برخوردار است و سطح امکانات رفاهی آن کمی بالاتر است که برای خرید آن، مبلغ بیش‌تری را باید پرداخت. اما در بخش عملکرد هر دو خودرو عملکرد تقریبا یکسانی دارند. البته احتمال موفقیت ام‌جی 360 توربو در ایران در صورت برطرف شدن این کش و قوس‌ها، زیاد است و پیش‌بینی می‌شود که سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص دهد.

قیمت روز
مدل خودرو قیمت ( در زمان نگارش)
ام‌جی 360 توربو 77.700.000 تومان
چری آریزو5 توربو 85.900.000 تومان
https://akhbarbank.com/vdcevn8n.jh8voi9bbj.html
تازه ترین اخبار