۰
۲
معاون حقوقی و رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران از دستگیری فردی در عملیات برخورد پلیس با سوداگران ارز خبر داد که بیش از ۲۰۰ هزار یورو همراه خود داشته است.
کشف ۲۰۰ هزار یورو از جانشین جمشید بسم‌ الله
به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم، معاون حقوقی و رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران از دستگیری فردی در عملیات برخورد پلیس با سوداگران ارز خبر داد که بیش از ۲۰۰ هزار یورو همراه خود داشته است.
 
بهمن حسن بیگی با اشاره به عملیات پلیس آگاهی در برخورد با سوداگران ارز در بازار غیررسمی و غیرقانونی تهران اظهار کرد: با توجه به افزایش غیرقانونی ارز در بازار تهران تا مرز 5000 تومان و با توجه به خواست هیئت دولت برای برخورد با اخلالگران در چهارچوب قانون، پلیس آگاهی طرح دستگیری و برخورد با این سوداگران را در دستور کار خود قرار داد.

معاون حقوقی و رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: قضات تعزیرات حکومتی استان تهران برای تسریع در رسیدگی به پرونده سوداگران دستگیر شده ارز توسط پلیس، در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ مستقر شدند و با توجه به گزارش دستگاه کاشف و اعلام نظر بانک مرکزی در خصوص مابه التفاوت قیمت ارز در بازار غیرقانونی و قیمت دولتی و رسمی آن، احکام قانونی را صادر کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به بند «خ» ماده 2 و بند «ت» ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبنی بر مجازات خرید و فروش غیرقانونی ارز، پس از تشکیل پرونده و در صورت محرز شدن خرید و فروش غیرقانونی ارز، مجرمان علاوه بر ضبط ارز کشف شده از آن‌ها به نفع دولت، به پرداخت دو برابر ارز کشف شده نیز محکوم خواهند شد.

حسن بیگی ادامه داد: با توجه به اینکه اقدامات این افراد سودجو باعث تشویش اذهان عمومی و بالا رفتن غیرقانونی ارز خواهد شد و ضربه زدن آن‌ها به نظام اقتصادی، ما با شدت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

رئیس گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی استان تهران در پایان با اشاره به دستگیری یکی از سرشاخه‌های بازار غیرقانونی ارز گفت: در عملیات پلیس آگاهی بالاترین مقدار ارزی که از یک نفر کشف شد متعلق به فردی بود که 205 هزار یورو به همراه داشت  و ارزش آن بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان برآورد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به صراحت قانونی، در صورت احراز اتهام، این مبلغ به نفع دولت ضبط و این فرد نیز به پرداخت جریمه 2 برابری ارز مکشوفه از وی محکوم خواهد شد.
 
در عملیات چهارشنبه صبح پلیس آگاهی که در سه نقطه پاساژ افشار، سبزه میدان و خیابان منوچهری پایتخت به اجرا درآمد، «س» که به عنوان جانشین یکی از پرحاشیه‌ترین دلالان ارز در سال‌های اخیر مطرح بود دستگیر شد.
https://akhbarbank.com/vdcjmiei.uqeomzsffu.html
برچسب ها: ارز
مشاهده نظر مخاطبان
Netherlands
👍 .اخه تویه ایران باهمه این پول یورو چکار میکنه . انچور ادما که اقتثثاد خراب میکنن.ما ایرانی هستیم نه خارجی .تومان باید قوی باشه نه یورو .
Iran, Islamic Republic of
دنبال مقصر میگردند تصمیم گیری کاهش نرخ بهره بر اساس نرخ غیر واقعی تورم ضمننا این بساط بگیر بگیر جمع کنند ارز یک کالاست و عرضه و تقاضا نرخش معلوم میکنه این حرف من برای متخصصین اقتصادی است
تازه ترین اخبار