رشد محتاطانه بورس‌های آسیایی

23 بهمن 1396 ساعت 12:38

اکثر بورس‌های آسیایی در معاملات روز دوشنبه افزایش یافتند، اما تحلیلگران نسبت به فرار سرمایه آتی از بازارهای مالی هشدار دادند.


به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، پس از سال پرفروغ ۲۰۱۷ و شروع خوب در ژانویه ۲۰۱۸ که طی آن بالاترین رکوردهای چندین سال اخیر  به ثبت رسید، سرمایه گذاران در ماه جاری با گام هایی آهسته به بازار باز می گردند زیرا صورت درآمدهای خوب و افزایش نرخ تورم باعث افزایش هزینه‌های استقراض شده است.

بازار سهام که سال‌ها از سیاست‌های محرک مالی حمایت شده است با به پایان رسیدن عصر پول ارزان، اکنون قرمزپوش شده است، اما امروز، معاملات شروع آرامی داشتند. شاخص " هانگ سنگ" که هفته گذشته بیش از ۹ درصد ارزش خود را از دست داده بود با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۹۶۴۰.۰۱ واحد رسید. در چین شاخص"شانگهای کامپوزیت" با ۰.۳ درصد افزایش به ۳۱۳۸.۵۸ واحد رسید و بورس سنگاپور ۰.۱ درصد افزایش یافت.
 پس از دعوت رهبر کره شمالی از رئیس جمهور کره جنوبی برای شرکت در نشستی در پیونگ یانگ و بروز نشانه های بهبود در روابط کره جنوبی و شمالی در خلال بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ، شاخص " کسپی" کره جنوبی، ۰.۹ درصد افزایش یافت.

در حالی که شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو به دلیل تعطیلات عمومی فعالیتی نداشت، بورس تایوان ۰.۶ درصد و بورس فیلیپین ۰.۱ درصد افزایش یافتند اما بورس سیدنی استرالیا ۰.۴ درصد کاهش یافت. این افزایش ها پس از آن رخ داد که روند رو به رشد بورس های وال استریتی در روز جمعه باعث افزایش هر ۳ شاخص مهم (اس اند پی ۵۰۰، داوجونز و نزدک) شد.

نگاهها اکنون به انتشار آمار نرخ تورم آمریکا در هفته جاری دوخته شده است که به عقیده ناظران بازار برای تحولات آتی کلیدی خواهد بود. علی رغم شروع مثبت بازارهای سهام و افزایش بهای نفت، سهام شرکت های انرژی باز هم به دلیل افزایش تولیدات آمریکا کاهش یافت. نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۵۰ سنت افزایش به ۵۹.۷۰ دلار در هر بشکه رسید و نفت برنت با ۴۴ سنت افزایش به ۶۳.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

در بازار ارز، ارزش دلار در برابر ین باز هم کاهش یافت و هر دلار از ۱۰۸.۷۸ ین به ۱۰۸.۷۱ ین رسید، یورو و پوند نیز به دلیل انتظار برای هزینه های استقراض بالاتر در اروپا و انگلیس افزایش یافتند. هر یورو از ۱.۲۲۴۹ دلار به ۱.۲۲۷۷ دلار رسید و هر پوند از ۱.۳۸۲۸ دلار به ۱.۳۸۳۸ دلار رسید.


کد مطلب: 58457

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/58457/رشد-محتاطانه-بورس-های-آسیایی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com