طلا در هفته جاری به کدام جهت می‌رود؟

21 بهمن 1396 ساعت 12:05

در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران درباره روند حرکت قیمت طلا در هفته جاری اختلاف نظر داشتند با این‌همه تفاوت دیدگاه آنها کمتر شده بود.


به گزارش ایسنا، برای دومین هفته متوالی است که اکثر کارشناسان وال‌استریت انتظار دارند طلا در هفته پیش رو کاهش پیدا کند با این‌همه اکثریت کسانی که کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کرده بودند (۵۰ درصد) در مقایسه با ۶۵ درصد کارشناسانی که هفته پیش نسبت به رشد قیمت بدبین بودند، کمتر است.

به همین شکل، اگرچه ۵۶ درصد سرمایه گذاران رشد قیمت طلا را پیش‌بینی کردند اما در مقایسه با ۶۴ درصدی در هفته پیش، کمتر هستند. پیش از این هر دو گروه به مدت شش هفته متوالی افزایش قیمت طلا را پیش بینی کرده بودند.

در نظرسنجی هفتگی کیتکو نیوز از کارشناسان وال استریت، ۲۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۰ نفر یا معادل ۵۰ درصد کاهش قیمت طلا را پیش بینی کردند در حالیکه ۶ نفر یا معادل ۳۰ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند و در این بین، چهار نفر یا ۲۰ درصد نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در این بین ۷۳۱ نفر در نظرسنجی کیتکو نیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که از میان آنها ۴۰۸ نفر یا معادل ۵۶ درصد نسبت به رشد قیمت طلا خوش‌بین بودند در حالی که ۲۱۹ نفر یا ۳۰ درصد انتظار کاهش قیمت را داشتند و ۱۰۴ نفر یا ۱۴ درصد نظری نداشتند.

برای هفته معاملاتی گذشته، ۶۵ درصد است کارشناسان وال استریت نسبت به رشد قیمت طلا بدبین و ۶۴ درصد از سرمایه‌گذاران خوش‌بینی بودند.

طلا روز جمعه در محدوده منفی معامله شد و بزرگترین کاهش هفتگی خود در دو ماه گذشته را رقم زد. هر اونس طلا برای تحویل در آوریل در معاملات روز جمعه بازار آمریکا ۳.۳۰ دلار یا ۰.۳ درصد کاهش یافت و در  ۱۳۱۵.۷۰ بسته شده در حالی که اوایل روز گذشته در مرز ۳۳۲۵ دلار معامله شده بود. بهای معاملات طلا پس از چهار روز کاهش، روز پنج‌شنبه  تحت تاثیر تقاضای سرمایه‌گذاران برای دارایی‌های مطمئن، افزایش یافته بود. طلا برای کل هفته گذشته حدود ۱.۶ درصد کاهش نشان داد که بزرگترین کاهش در حدود دو ماه گذشته بود.

بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون دو به دو بوده‌اند، در حالی که درصد درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران در کل سال میلادی گذشته ۶۲ درصد و کارشناسان وال استریت ۵۹ درصد بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد در شرکت "فاندامنتال تکنسین" نسبت به روند قیمت طلا در هفته جاری بدبین بوده و در این باره به کیتکونیوز گفت: انتظار دارد با بهبود ارزش دلار آمریکا، قیمت این فلز ارزشمند با کاهش روبه‌رو شود. در این بین بازارهای سهام و ارزهای مجازی نیز تثبیت شدند و فرار کوتاه مدت به سوی دارایی‌های مطمئنی مانند طلا کمتر شده است.

کن موریسون، دبیر نشریه "موریسون در بازارها" پیش بینی کرد قیمت طلا هفته جاری تا مرز ۱۳۰۰ دلار عقبگرد پیدا کند اما این مرز را حفظ خواهد کرد. وی گفت: هفته گذشته مدیران سرمایه‌گذاری شمار قراردادهای خرید کالاها به خصوص طلا و نفت خام را کاهش دادند  و وی انتظار دارد در هفته جاری، ثبات به بازارهای سهام بازگردد که به معنای از بین رفتن جذابیت طلا به عنوان یک دارایی مطمئن خواهد بود.

اما باب هابرکورن، کارگزار ارشد کالا در شرکت "آر جی او فیوچرز" پیش‌بینی کرد طلا تحت تاثیر ابهامات در بازارهای سهام، اندکی رشد قیمت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد عمده ضعف اخیر این فلز ارزشمند ناشی از نگرانی‌ها نسبت به رشد بازده اوراق قرضه بوده است.
 


کد مطلب: 58413

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/58413/طلا-هفته-جاری-کدام-جهت-می-رود

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com