۰
حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان از سود بدهکاران بانک کشاورزی بخشیده شده که البته طبق قانون قرار بود بدهکاران اصل تسهیلات را یکجا پرداخت کرده و بانک‌ها هم جرایم دیرکرد را ببخشند.
۱۴۰۰ میلیارد تومان از سود بدهکاران بانک کشاورزی بخشیده شد
به گزارش اخبار بانک، روح الله خدا رحمی در نشست خبری با اشاره به اینکه بانک کشاورزی به عنوان سومین بانک کشور با ۸۵ سال فعالیت همواره نقش موثری در توسعه طرح کشاورزی در کشور داشته است، گفت: نقش بانک کشاورزی در ایجاد واحدهای تولیدی کشاورزی را نمی توان نادیده گرفت و کشت و صنعت های بزرگ با حمایت و تسهیلات این بانک راه اندازی و تا به امروز به فعالیت خود ادامه می دهد.

مدیرعامل بانک کشاورزی تاکید کرد: بانک کشاورزی در ۱۰ ماه ابتدایی سال ۹۶ تسهیلاتی معادل ۲۹ هزار میلیارد تومان در اختیار بخش کشاورزی قرار داده که این رقم به نسبت مدت مشابه در سال قبل با افزایش ۲۱ درصدی موجه شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود در ۶ ماه ابتدایی سال ۹۷ به اندازه کل تسهیلات پرداخت شده در طول سال ۹۶ تسهیلات به این بخش اختصاص داده شود.

خدارحمی با اشاره به پرداخت تسهیلات خُرد در این بانک اظهارداشت: تامین نیاز مالی کشاورزان و تولید کنندگان کوچک و تامین نیاز جوانان برای ازدواج اولویت پرداخت تسهیلات خُرد در بانک کشاورزی است که تاکنون این بانک ۱۰۸ هزار فقره تسهیلات ازدواج با مبلغ ۱۱۰۰ میلیارد تومان پرداخته که تا پایان سال ۹۶ در حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج باز پرداخت خواهد شد.

خدارحمی با اشاره به دو طرح اشتغال ویژه در دولت تدبیر و امید گفت: طرح اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی دو طرح دولت در پرداخت تسهیلات بود که بانک کشاورزی در بخش اشتغال فراگیر ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات تا کنون پرداخت کرده و در بخش اشتغال روستایی از محل منابع صندوق توسعه ۷۵۰ میلیارد تومان به حساب بانک کشاورزی منابع مالی اختصاص داده شده که این بانک نیز خود ۷۵۰ میلیارد تومان دیگر به این مبلغ افزوده واین بانک در مرحله اول آماده پرداخت ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این بخش است.

وی ادامه داد: پذیرش این طرح ها با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و کار تصویب شده که به طرح های دارای اولویت در این بخش تسهیلات اختصاص داده می شود که طرح های گلخانه ای و آبزی پروری در اولویت هستند.

خدارحمی همچنین به عاملیت بانک کشاورزی در صندوق توسعه ملی اشاره کرد و در این باره گفت که امیدوارند تا پایان سال جاری تا ٣٥٠ میلیون دلار از محل منابع ارزی صندوق توسعه ملی به طرح های پذیرفته شده تسهیلات پرداخت شود.

برقراری ٩٣ رابطه کارگزاری
مدیرعامل بانک کشاورزی در ادامه به عملکرد این بانک در حوزه بین الملل بعد از برجام اشاره کرد و توضیح داد: قبل از توافقات هسته ای و اجرایی شدن برجام که فشار تحریم ها بر بانکهای ایرانی قابل توجه بود روابط کارگزاری ما به ١٠ مورد کاهش یافته بود، ولی بعد از لغو تحریم ها مذاکراتی انجام شد اکنون به ٩٣ رابطه کارگزاری افزایش یافته است. وی این راهم گفت که با ١٩٠ بانک در ٦٠ کشور مذاکره داشته‌اند.

۱۴۰۰ میلیارد تومان از سود بدهکاران بانکی بخشیده شد
اما در قانون بودجه ۱۳۹۵ دولت طرحی را ارائه کرده بود که بتواند با استفاده از منبعی حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان از محل مازاد حاصل از ارزیابی‌ خالص دارایی‌های خارجی بانک مرکزی در سه بخش مهم یعنی افزایش سرمایه بانک‌ها، تسویه بدهی دولت به بانک‌ها و همچنین بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی تا ۱۰۰ میلیون تومان اقدام کند که از این رقم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان برای بخشودگی سود در نظر گرفته شد و از پایان سال ۱۳۹۵ به مرحله اجرا درآمد و برخی از بانک‌ها که دارای تسهیلات تکلیفی بودند، مشمول این قانون شدند.

بانک کشاورزی با توجه به تسهیلاتی که عمدتا برای کشاورزان پرداخت کرده و دارای معوقاتی از این بخش است، یکی از بانک‌های اصلی مشمول قانون بخشودگی سود بدهکاران بانکی زیر ۱۰۰ میلیون شد.

تازه‌ترین عملکردی که خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در نتیجه این قانون اعلام کرده است، نشان می‌دهد که حدود ۱۴۰۰ میلیارد تومان از سود بدهکاران بخشیده شده که البته طبق قانون قرار بود بدهکاران اصل تسهیلات را یکجا پرداخت کرده و بانک‌ها هم جرایم دیرکرد را ببخشند.

بنا بر توضیحات خدارحمی با توجه به اولویت‌بندی که برای تسویه تسهیلات معوق بدهکاران انجام شد، تاکنون حدود ۱۲۵ هزار پرونده در بانک کشاورزی تعیین تکلیف شده است که بر این اساس حدود ۲۲۰۰ میلیارد تومان از معوقات خود را وصول کرده‌اند. این مبلغ سود حدود ۱۴۰۰ میلیاردی را در بر می‌گرفته که با توجه به قانون بودجه دولت آن را تقبل کرده است.
 
https://akhbarbank.com/vdcdnx0k.yt0jz6a22y.html
برچسب ها: بانک کشاورزی
تازه ترین اخبار