۰
پنج شرکت بورسی و فرابورسی بیمه دانا،سرمایه گذاری آتیه دماوند،نفت بهران،ایرکا پارت صنعت و داروسازی سبحان انکونولوژی، مجوز افزایش سرمایه را از سازمان بورس گرفتند.
سازمان بورس به 5 شرکت مجوز افزایش سرمایه داد
به گزارش اخبار بانک، پنج شرکت بورسی و فرابورسی بیمه دانا،سرمایه گذاری آتیه دماوند،نفت بهران،ایرکا پارت صنعت و داروسازی سبحان انکونولوژی مجوز افزایش سرمایه را از سازمان بورس گرفتند.

افزایش سرمایه "دانا"
بیمه دانا که جزو شرکت های مشمول اصل 44 است و در 29 مهر سال جاری پیشنهاد افزایش سرمایه 47 درصدی از محل آورده نقدی سهامداران را اعلام کرده بود،مجوز افزایش سرمایه را از سازمان بورس اخذ کرد.

از این رو،این شرکت 102 میلیارد تومانی از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی،سرمایه را به 150 میلیارد تومان می رساند.در ترکیب سهامداری این شرکت بورسی،سرمایه گذاری صبا تامین با 19.3 درصد و صندوق بازنشستگی کشوری با 6.6درصد سهم حضور دارند.

مجوز تامین مالی 30 درصدی "واتی"
سرمایه گذاری آتیه دماوند 450 میلیارد تومانی،مجوز افزایش سرمایه 30 درصدی را از سازمان بورس گرفت تا سرمایه را به 585 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی"واتی" از محل جذاب سود انباشته و با اهداف جبراین مخارج سرمایه گذاری های انجام شده طی سالهای مالی گذشته،کاهش ریسک نقدینگی در سالهای مالی اتی،حفظ و افزایش عملیات جاری در جهت توسعه سبد سرمایه گذاری ها اعمال می شود.

مجوز "شبهرن"
شرکت بورسی نفت بهران نیز با سرمایه 200 میلیارد تومانی در 18 مهر سال جاری برنامه افزایش سرمایه 50 درصدی را اعلام کرده بود که با عدم موافقت سازمان بورس روبرو شد.

به این ترتیب،"شبهرن" مجوز افزایش سرمایه 30 درصدی را گرفت تا از محل مطالبات سهامداران و آورده نقدی و جهت اصلاح ساختار مالی و جبران مخارج سرمایه گذاری انجام شده،سرمایه را به 260 میلیارد تومان برساند.بنیاد مستضعفان با 29.9 درصد و توسعه خدمات مدیریت اهداف با 15.7 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت حضور دارند.

افزایش سرمایه 12 درصدی "خکار"
شرکت ایرکا پارت صنعت (کاربراتور ایران) 44.7 میلیارد تومانی هم مجوز افزایش سرمایه 12 درصدی را از سازمان بورس اخذ کرد تا سرمایه فعلی را از محل جذاب سود انباشته به 50 میلیارد تومان برساند.

تامین مالی 5.3 میلیارد تومانی "خکار" با 2 هدف اصلاح و افزایش مبلغ سرمایه در راستای ضوابط سازمان بورس و اصلاح ساختار مالی صورت می پذیرد.شرکت ایرکا پارت پویا با 12.8 درصد سهم در ترکیب سهامداری این شرکت بورسی حضور دارد.

صدور مجوز افزایش سرمایه "دسانکو"
همچنین مجوز افزایش سرمایه 30 درصدی داروسازی سبحان انکونولوژی توسط سازمان بورس صادر شد تا سرمایه را از 45.1 به 55.1 میلیارد تومان برساند.

"دسانکو" این تامین مالی را از محل مطالبات سهامداران و اورده نقدی به منظور اصلاح ساختار مالی اعمال می کند.گروه دارویی سبحان با 61.8 درصد سهامدار عمده این شرکت فرابورسی که به دلیل عدم رعایت الزامات دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان مشمول فرایند تعلیق شده،است.
 
https://akhbarbank.com/vdcivzaw.t1avy2bcct.html
تازه ترین اخبار