۰
۱
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس برآورد ما ۲۰ میلیارد دلار از منابع ارزی خارج از نظام بانکی نگهداری میشود که به اقتصاد کشور ضربه زده است.
نگهداری 20 میلیارد دلار منابع ارزی ایران در خارج از نظام بانکی
به گزارش اخبار بانک به نقل از تسنیم، محمدرضاپورابراهیمی در حاشیه نشست شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه بانک مرکزی را مکلف خواهیم کرد که حساب ارزی را برای سپرده گذاران ارزی افتتاح کند، افزود: این افتتاح حساب ارزی به نحوی خواهد بود که هر وقت سپرده گذار خواست باید اصل ارز را در اختیار وی قرار دهند.

وی اضافه کرد: این اقدام کمک خواهد کرد بخش زیادی ارز که در خارج از نظام بانکی نگهداری می شود به نظام بانکی برگردد و همچنین بخش دیگری از ارز که از کشور خارج شده به داخل کشور برگردد.

پورابراهیمی گفت: متاسفانه یکی از مشکلات موجود در اقتصاد ما عدم وجود حساب ارزی است تا مردم، بنگاه ها، شرکتها و فعالان اقتصادی بتوانند سپرده ارزی خود را در آن نگهداری کنند.

وی افزود: متاسفانه این بدعت ناصحیح­ که در اقتصاد گذشته ایجاد شد و موجب شد نظام بانکی تغییر نرخ ارز را بر پایه ارز دولتی محاسبه کند هزینه زیادی را بر فعالان اقتصادی وارد کرد ضمن اینکه موجب شد بخش زیادی از منابع ارزی­ از نظام بانکی خارج شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بر اساس برآورد ما 20 میلیارد دلار از منابع ارزی خارجی از نظام بانکی نگهداری میشود که به اقتصاد کشور ضربه زده است.

پورابراهیمی با اشاره به ارتقا رتبه اعتباری ایران به 5 بر اساس گزارش موسسه ارزیابی ریسک اعتباری کشورها، آنرا نشان از افزایش ظرفیت سرمایه گذاری، امکان جذب منابع مالی از طریق فاینانس و مشارکت های خارجی برای اقتصاد کشور دانست.

وی افزود: بالا بودن هزینه نقل و انتقال پول یکی از موانع جدی بر سر راه جذب سرمایه گذاری خارجی که باید در کنار کاهش رتبه اعتباری این مشکل هم رفع شود.

پور ابراهیمی گفت: پس از برجام انتظار داشتیم مراودات بانکی ما عادی شود و هزینه نقل و انتقال پول حداقل باشد اما به غیر از چند بانک کوچک خارجی، بانکهای بزرگ همچنان با بانک های ما کار نمیکنند که در این باره سازمان سرمایه گذاری موظف شد راهکارهای کاهش هزینه نقل و انتقال پول را تا جلسه بعد شورای گفتگو یعنی تا دو هفته دیگر ارائه کند.­
https://akhbarbank.com/vdcjivei.uqeovzsffu.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
...جناب پور ابراهيمي بنظر شما طبيعي نيست مردم ارز خود را در منزل نگهداري ميكنند؟با اين سيستم بانكي غير پاسخگو و حسين قلي خاني بايد هم اينكارو كرد..
تازه ترین اخبار