رشد قیمت دلار در کدام دولت بالاتر بود؟

3 بهمن 1396 ساعت 17:01


ایسنا: این روزها که نرخ دلار و رکوردزنی‌های آن صدای خیلی ها را درآورده و حتی از آن به نگرانی بزرگ نیز یاد می‌شود در حالی است که پیش از این بازار ارز روزهای بدتر از این را هم به خود دیده بود.

 بررسی نرخ دلار در دولت روحانی با وضعیت آن در دولت‌های قبل شاید بتواند در این زمینه تحلیل دقیق‌تری را پیش رو قرار دهد. بررسی‌ها نشان می‌دهد که از ابتدا تا انتهای دولت اصلاحات (۱۳۷۶ تا ۱۳۸۴) دلار ۹۰ درصد، از ابتدا تا انتهای دولت احمدی‌نژاد (۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲) دلار حدود ۲۹۸ درصد و از ابتدای دولت روحانی تا کنون (۱۳۹۲ تا ۱۳۹۶) نرخ دلار حدود ۲۷ درصد رشد کرده است.
 

دولت اصلاحات وقتی بر سر کار آمد (سال ۱۳۷۶)، قیمت دلار در حدود ۴۷۵ تومان بود و طی هشت سال زمام‌داری این دولت با سیاست حمایت از صادرات غیر نفتی، قیمت دلار با رشد ۹۰ درصدی به ۹۰۴ تومان رسید. دولت محمود احمدی‌نژاد نیز وقتی اداره امور کشور را به عهده گرفت قیمت دلار معادل ۹۰۴ تومان بود و بعد از هشت سال که دولت را تحویل حسن روحانی داد، نرخ آن با ۲۹۸ درصد رشد (نزدیک به سه برابر) به ۳۶۰۰ تومان رسید. این در حالی است که در این هشت سال دلار سه نرخی شد و واردات به شدت افزایش یافت.
 
دولت حسن روحانی نیز وقتی بر سر کار آمد نرخ دلار ۳۶۰۰ تومان بوده و بعد از پنج سال با رشد ۲۷ درصدی به ۴۵۵۵ تا ۴۶۰۰ تومان رسید. ناگفته نماند که در دولت دهم نرخ تورم از ۴۵ به ۱۰ درصد کاهش یافت.
 
 
البته لازم به ذکر است که بررسی افزایش قیمت دلار در دو دولت هشت ساله اصلاحات و احمدی‌نژاد صورت گرفته ولی بررسی قیمت دلار در دولت روحانی مربوط به پنج سال بوده است.


کد مطلب: 57886

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/57886/رشد-قیمت-دلار-کدام-دولت-بالاتر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com