۰
۱
وزیر ارتباطات اعلام کرد که آمار پلیس فتا نشان می دهد در نیمه اول امسال حدود ٤٢ میلیارد تومان کلاهبرداری و تراکنش غبرمجاز در فضای الکترونیک انجام شده است.
ثبت ٤٣ میلیارد تومان کلاهبرداری و تراکنش غیرمجاز
به گزارش اخبار بانک، آذری جهرمی امروز در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک با اشاره به اهمیت امنیت حاکم بر عملیات الکترونیک شبکه بانکی گریزی به برخی آمارهای موجود ارایه شده از سوی پلیس فتا زد و توضیح داد: پلیس فتا به عنوان پلیس امینیت فضای مجازی اعلام می کند که بیش از ٦٠ درصد شکایت های اعلامی به آن مربوط به برداشت های غیرمجاز بانکی است.

وی گفت: کم نیستند شکایت‌های مربوط به برداشت‌های غیرمجاز، ارقام متفاوتی مطرح است به طوری که پزشکی می‌گفت ٧٠ میلیون تومان از حساب وی برداشت شده است.

آذری جهرمی ادامه داد:با توجه به حجم بالای شکایات و همچنین برداشت‌های غیر مجاز بانکی و از سویی عدم مسئولیت بانک‌ها در این مورد از شبکه بانکی می‌خواهم که به ارتقای امنیت در حوزه الکترونیک توجه ویژه داشته باشند.

وزیر ارتباطات یادآور شد: با توجه به فراگیری پرداخت الکترونیک باید روال به گونه‌ای باشد که اعتماد مردم به این حوزه خدشه دار نشده و بیش از گذشته باشد، این در حالی است که اگر قرار باشد رونق اقتصادی در کسب و کارهای مجازی ایجاد شود این اعتماد از عوامل مهم خواهد بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون دستگاه پوز غیرفعال در کشور وجود دارد، گفت: این مدل از فناوری ها رسیده از این رو ما  باید طرح نو دراندازیم. آذری جهرمی با تاکید بر اینکه اگر کسانی که فناوری نوین بانکی فعلی را ایجاد کرده اند با پایداری آن بدون پیشرفت پا فشاری کنند کشور را با وقفه مواجه خواهند کرد، افزود: مدل اقتصادی کشورهای مختلف در زمینه اقتصاد دیجیتال  باید مد نظر ما نیز قرار بگیرد تا از توسعه دور نمانیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت به سمت تغییر و تحول برای مجموعه ها به ویژه  شبکه بانکی مفید است، افزود: شبکه بانکی ما باید از یک نقطه پایدار برای تحولات خود استفاده کند و در این مسیر طراحی مسیر بسیار اهمیت دارد.

آذری جهرمی ادامه داد: یکی از مسئولیت های این جمع حاضر این است که نقشه راه توسعه شبکه بانکی را به سمت بلاک چین طراحی کند. وزیر ارتباطات با اشاره به وضعیت بانکداری الکترونیک و همچنین تبادلات ارزی مبتنی بر رمز و بیت کوین گفت: متاسفانه این موضوع و عدم آینده نگری در آن ضررهای بسیاری را متوجه مردم کرده و باعث خروج ارز از کشور شد.

وی اظهار داشت: لازم است در حوزه پول های رمزی به مردم آگاهی بدهیم، حتی بسیاری از مسوولان نیز با این مفهوم آشنا نیستند که باید مسوولان مربوطه به گاهی پردازی در این حوزه بپردازند.

وی با اشاره به حضور بازیگران جدید در کسب و کارهای نوین، افزود: این کسب و کارها مانع بزرگی در نظام پرداخت دارند، به این دلیل که انحصارات این بخش، مانعی برای کسب و کارهای نوپاست.

 
https://akhbarbank.com/vdcdfj0k.yt05s6a22y.html
مشاهده نظر مخاطبان
بهزاد
Iran, Islamic Republic of
اینکه چیزی نیست از حساب افراد در موسسات اعتباری هزاران میلیارد تومان برداشت کرده اند که صدای اعتراضشان به خدا هم نمیرسد
تازه ترین اخبار