۰
برای صنعت گردشگری سال 2017 سال خوبی بود. بر پایه گزارش سازمان جهانی گردشگری شمار گردشگران در سراسر دنیا تا 7 درصد افزایش داشته است. بیشترین رشد از آن اروپا و آفریقا بوده است.

فرانسه همچنان بر سکوی نخست جهان قرار گرفته و هنوز هم جذابترین کشور برای گردشگری است. رشد گردشگری  در سال گذشته در اسپانیا بسیار چشمگیر بود و این کشور با ثبت آمار 82 میلیونی، میرود تا جای آمریکا را در سکوی دوم از آن خود کند. سازمان جهانی گردشگری آمار دقیق گردش‌گران را در بهار سال آینده منتشر خواهد کرد. تا اینجا یک چیز مسلم است، نه حمله‌های تروریستی در بارسلونا و نه ناآرامی‌های مربوط به کاتالونیا هیچ‌کدام باعث نشدند که گردشگران از سفر به اسپانیا منصرف شوند.

در عوض انتخاب جدید رئیس جمهور در آمریکا برای جذب گردشگران بی‌تاثیر نبوده، بعد از انتخاب ترامپ شمار گردشگرانی که روانه آمریکا شدند تا 5 درصد کاهش داشته است.

4y2n5h04i9xq2yazcff.jpg

اروپا با 671 میلیون گردشگر، همچنان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. رتبه دوم را منطقه آسیا و اقیانوسیه با 324 میلیون گردشگر در سال 2017 از آن خود کرد و قاره آمریکا با 207 میلیون گردشگر، آفریقا و خاورمیانه با 130 میلیون گردشگر در رتبه های بعدی قرار دارند.

اروپا و آفریقا با 8 درصد، بیشترین رشد را داشته‌اند و پس از آن منطقه آسیا و اقیانوسیه با 6 درصد رشد.

هرچند که شاید در نگاه نخست این چنین به نظر نرسد اما صنعت توریسم زیرشاخه‌ای از بخش صادرات است، هرچند این صنعت قوی‌تر باشد نه تنها باعث ایجاد فرصت شغلی بیشتر می‌شود، که ارز بیشتری هم وارد کشور می‌شود.
https://akhbarbank.com/vdcivyaw.t1ayr2bcct.html
تازه ترین اخبار