۰
۷
سه شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۵

نرخ واقعی دلار با محاسبه اتاقی‌ها چند؟

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی تهران معتقد است نرخ واقعی دلار بر اساس محاسبات انجام شده در اتاق بازرگانی ۴۵۰۰ تومان است و اگر پایین‌تر از این میزان در بازار فروخته شود به ضرر تولید داخلی و به نفع واردات است.
نرخ واقعی دلار با محاسبه اتاقی‌ها چند؟
به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، محمدرضا نجفی‌منش اظهار کرد: نرخ ارزی را که ما در اتاق بازرگانی تهران با توجه اختلاف تورم داخلی و تورم خارجی محاسبه کردیم به ۴۵۰۰ تومان رسید. هر چه نرخ دلار از این عدد کمتر باشد میزان صادرات کمتر و میزان واردات بیشتر می‌شود.

وی افزود: اکنون حالتی شده که دیگر تولید داخل مقرون صرفه نیست. تنها چیزی که مقرون به صرفه شده، واردات است و این میزان واردات هم با شعاری که برای امسال در نظر گرفته شده است یعنی " اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال " اصلا همخوانی ندارد.

رئیس کمیسیون تسهیل کسب و کار اتاق بازرگانی افزود: باید یکبار دولت به سمت تک‌نرخی شدن ارز برود و اینکه اجازه دهد قیمت‌گذاری ارز بر عهده بازار باشد؛ یعنی به شکلی که با دخالت دولت نرخ ارز پایین نگه داشته شود که باعث خواهد شد اقتصاد شکل مطلوب‌تری به خودش بگیرد.

وی همچنین توضیح داد: درصورتیکه قیمت ارز بالا رود و قیمت مواد اولیه تولید هم افزایش یابد، باعث می‌شود تولید محصول نهایی هم با مشکل مواجه شود.

نجفی منش اضافه کرد: اگر تولید و اشتغال سیاست کلی دولت است باید این موانع را از سر راه بردارد. تا جایی که اطلاع داریم دولت پذیرفته است که ارز به نرخ واقعی خودش نزدیک شود، چراکه منطقی نیست محصولی که قیمتش ۴۵۰۰ تومان است پایین‌تر فروخته شود. اگر اینگونه شود تولید داخل از رقابتی بودن خارج و واردات بیشتر می‌شود.
 
https://akhbarbank.com/vdcjomei.uqeaxzsffu.html
برچسب ها: قیمت دلار ارز
مشاهده نظر مخاطبان
United Kingdom
بله اگر بنا بر مشخص کردن نرخ ارز توسط ثروتمندان و صادرکنندگان اتاق بازگانی باشد نرخ واقعی ارز ۱۰ هزار تومان است اخه تو کشوری که وارد کننده صرف هست و صادرات آنچنانی نداره این چه منطقیه؟!!!!!! تو کشوری که دسته و بیل و سنگ پا هم وارد میشه نرخ دلار باید ۱۰۰۰ تومن باشه نه این قیمت طرف همچین حرف از تولید و صادرات میزنه فکر کرده ما چین هستیم !!!!! چند تا پراید و سمند درب و داغون و چند کیلو گوجه خیار و هندوانه به عراق و سوریه صادر کردیم فکر کردیم بزرگترین صادر کننده جهانیم.!!!!
United Kingdom
بالاخره کشور ما خرج دلاری زیاد داره و مجبوره دست از واردات بکشه تا بتونه دلارهاشو در جاهای دیگه خرج کنه
Netherlands
دولار پایین باشه بهتر است. چون مواد اولیه از خارج وارد میشود با دولار بالا خوب نیست چون برایه تولید کننده نمیصرفه ارزان بفروشه . مجبور است کردان بفروشه . (دولار پایین بهتر است )..... خوب فکر بکنید.🤢🤢🤢
Iran, Islamic Republic of
نه که تولیدات داخلی خیلی باکیفیت و مقرون به صرفه ای داریم؟؟؟ آشغال تولید کردن که نشد دلیل بالا بردن دلار!!!
هر چه دلار گران تر باشد صادرات زعفران براي اتاق بازرگاني بصرفه تر ميباشد ، مهم اين است كه افراد داراي ژن خوب ثروتمند تر بشوند .
Iran, Islamic Republic of
استاد گرانقدر آخه ما بجز صادرات نفتی چه سهم دیگه ای از صادرات به کشورهای دیگه داریم به قول دوستمون ما دسته بیل و سنگ پا هم وارد میکنیم !!!!کسانی که تو اتاق بازرگانی نشستن همشون جزء پولدارترین افراد جامعه و اتفاقا از معدود افراد موفق در زمینه صادرات در کشور هستند مخصوصا خشکبار خب مشخصه که این افراد و دوستانشون مخصوصا در بانک مرکزی دلشون نمیخواد دلار ارزان تر بشه. چون منافع اون افراد در گران شدن دلاره این افرادی که ژست حمایت از تولید داخلی میگیرن فقط دنبال منافع شخصی و گروهی خودشون هستن مگه ما بجز نفت چه صادرات مهمه دیگه ای داریم فقط مقداری خشکبار داریم که در اختیار یه نفر هست و مقداری فرش و صیفی جات به امارات و کشورهای منطقه و ایران خودرو و سایپا هم شاید چندتا خودرو درسال صادر کنن و چند تا کیک کلوچه و پفک هم به افغانستان و عراق که در کل اصلا رقمی نیست سوال من اینه از زمانی که دلار ۱۰۰۰ تومان بود و الان که شده ۴۵۰۰ تومان چه شکوفایی خاصی در اقتصاد و خصوصا تولید داخلی ما رخ داده؟ جواب هیچی همونی بودیم که هستیم لطفا منافع چند صد نفر رو فدای منافع ۸۰ میلیون نکنید مردم همینطوری هم در فقر و گرسنگی هستن یه نمونه از هزاران نمونه مضرات افزایش نرخ ارز افزایش قیمت خوراک دام و طیور هست همین الان هم خیلی ها نمیتونن گوشت کافی مصرف کنن وای به روزی که قیمت گوشت بشه کیلویی ۱۰۰ هزار تومان و مرغ هم بشه ۲۰ هزار تومان فقط به این خاطر که گردن فلان صادر کننده کشور کلفت تر بشه. با این منابع زیر زمینی و ثروتی که کشور ما داره اگه مدیریت درست داشتیم و هر روز مرگ بر این و اون نمیگفتیم قیمت دلار باید نهایتش ۸۰۰ تومان میبود.
بانک
Iran, Islamic Republic of
قیمت دلار تابع تورم کشور ما منهی تورم امریکاست. این قیمت دلار است. و قیمت واقعی ان بیش از این حرفاست. ولی خب بنا به مصالحی کسی جرات واقعی کردن نرخ رو نداره
تازه ترین اخبار