توصیه وزیر اقتصاد به مردم برای سرمایه گذاری

23 دی 1396 ساعت 12:04

وزیر اقتصاد ضمن خوش بینی به آینده استارت آپها گفت:با توجه به کاهش نرخ سود سپرده بانکی، مردم می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا ، باعث توسعه این نوع فعالیت شوند.


به گزارش اخبار بانک، مسعود کرباسیان در حاشیه مراسم امضاء پیش نویس دستورالعمل تامین سرمایه برای کسب‌و‌کارهای نوپا و استارت‌آپ‌ها، تصویب این دستورالعمل را اقدامی مثبت دانست و گفت: درحالی فعالیت اصلی سازمان بورس تا پیش از این محدود به نقل و انتقال عادی سهام بود و به بازارسرمایه‌های اولیه توجهی نمی‌شد که با امضاء این پیش‌نویس و تصویب آن در شورای عالی بورس ، فضای جدیدی برای کسب و کارهای نوپا ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: برای تامین مالی روش های مختلفی از قبیل فروش اوراق سرمایه یا جمع‌آوری منابع مالی وجود دارد که عمدتا" از طریق بانک ها می‌شود اما از این پس ، کسب و کارهای نوپا و استارت‌آپها می‌توانند از طریق مدل شراکت نیز برای تامین مالی پروژه‌های مالی استفاده کنند. در این میان وزارت ارتباطات مسئول نظارت و پایش در مدل‌های تامین مالی خواهد بود و انتظار می رود به سایر کسب و کارها نیز توسعه یابد.

کرباسیان با اعلام خوش بینی به آینده مثبت استارت آپها، افزود: با توجه به کاهش نرخ سود سپرده بانکی، می‌توانند با سرمایه‌گذاری در کسب و کارهای نوپا ، باعث توسعه این نوع فعالیت شوند. در این رابطه هر چند نمی‌توان تخمین دقیقی از اثرات این قبیل طرح‌ها بر اشتغال زایی اعلام کرد اما حذف موانع سرمایه‌گذاری می‌تواند تا میزان زیادی منجر به ایجاد اشتغال شود.
 


کد مطلب: 57532

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/57532/توصیه-وزیر-اقتصاد-مردم-سرمایه-گذاری

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com