۱
۱
حداقل کارمزد استفاده از صندوق امانات در بانک ها و موسسات مالی و اعتباری چقدر است؟
حداقل کارمزد صندوق امانات در بانک ها چقدر است؟
به گزارش خبرنگار اخبار بانک، صندوق امانات از جمله خدماتی است که بانک ها و موسسات مالی و اعتباری به جهت نگهداری اوراق و اسناد مشتریان به آنها ارائه می دهند.

البته بسیاری از مشتریان از این خدمت جالب توجه در شبکه بانکی بی اطلاع بوده و تبلیغات کمی نیز از سوی بانک ها و موسسات مالی و اعتباری برای ارائه این خدمات صورت پذیرفته است.

 صندوق امانات در شبکه بانکی اینگونه است که شخص با مراجعه به شعبه ای که دارای صندوق امانات است صندوقی بسته به انتخاب خود در ابعاد کوچک متوسط و بزرگ انتخاب و کارمزدهای مربوطه را به بانک پرداخت می کند.

بر اساس آخرین بخشنامه بانک مرکزی کارمزد استفاده از صندوق امانات شامل اجاره بهای سالانه و همچنین مبلغ ودیعه قرض الحسنه است.

 مبلغ کارمزد در بخشنامه مربوطه برای هر سانتی متر مکعب حجم ۱۰۰ ریال تعیین شده است البته مبلغ کارمزد اجاره بهای سالیانه نباید کمتر از ۵۰۰۰۰ تومان تعیین شود.

 به عبارت دیگر اگر حجم استفاده شده هزینه ای کمتر از ۵۰ هزار تومان نیز داشته باشد بانک می بایست این مبلغ را از مشتری دریافت کند.

 علاوه بر این هزینه مشتریان می بایست مبلغ ودیعه سالیانه را نیز به عنوان قرض الحسنه نزد بانک نگهداری کنند که این مبلغ نیز نباید از ۸ برابر اجاره بهای سالیانه یعنی ۴۰۰ هزار تومان کمتر شود.

بر این اساس کارمزد صندوق در حدود ۱۳۰ هزار تومان برای صندوق کوچک ۲۰۰ هزار تومان برای صندوق‌های متوسط و ۴۰۰ هزار تومان برای صندوق های بزرگ به طور تقریبی تعیین می‌شود.

 همچنین مبلغ ودیعه برای صندوق های کوچک حدود یک میلیون تومان صندوق های متوسط حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و صندوق های بزرگ نیز حدود ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بین بانکها و موسسات مالی و اعتباری البته بسته به حجم ارائه شده به مشتری تعیین می شود.
https://akhbarbank.com/vdcaemnm.49n0615kk4.html
مشاهده نظر مخاطبان
Iran, Islamic Republic of
سلام لطفا در مورد بدر طوس تصمیم بگیرید
تازه ترین اخبار