۰
مالکان املاک کلنگی واقع در مناطق مختلف شهر تهران موج جدید عرضه املاک کلنگی به بازار مسکن را آغاز کردند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، درحالی که بازار سالانه ساخت و ساز مسکن معمولا از اواخر پاییز با شروع جست و جوی سازندگان برای خرید زمین و ملک کلنگی مناسب برای سرمایه‌گذاری‌های جدید ساختمانی آغاز می‌شود، هم‌اکنون حجم مناسبی از عرضه املاک کلنگی در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه مناطق بورس ساخت‌وسازهای مسکونی مشاهده می‌شود.

بازار املاک کلنگی در عین حال در مقطع زمانی حاضر با یک ویژگی عمده در مقایسه با نیمه اول سال روبه‌رو است که این ویژگی خود را در شکل افزایش قیمت پیشنهادی مالکان برای فروش این املاک نشان می‌دهد؛ هر چند هم‌اکنون سازندگان واحدهای مسکونی به این افزایش قیمت پیشنهادی واکنش نشان داده و نرخ‌های اعلامی را غیرواقعی می‌دانند؛ به عبارت دیگر در شرایطی که عرضه مناسبی از املاک کلنگی در مناطق مختلف شهر تهران در متراژها و قیمت‌های گوناگون یافت می‌شود، اما سطح تقاضا برای خرید این املاک در مقایسه با نیمه اول سال تا حدی کاهش یافته است که نشان‌دهنده انتظار سازندگان برای خرید ملک کلنگی با قیمت مناسب‌تر یا بازگشت سطح قیمت‌های پیشنهادی به سطح قبلی قیمت‌هاست.

با این حال واسطه‌های بازار خرید  وفروش املاک کلنگی می‌گویند از ابتدای امسال حجم تقاضا از سوی سازندگان برای خرید زمین نسبت به سال گذشته افزایش یافته است؛ فعالان بازار زمین الگوی تعیین قیمت برای فروش املاک کلنگی را تابعی از چند پارامتر مهم می‌دانند. قیمت زمین‌های مسکونی در مناطق مختلف شهر تهران هم‌اکنون تحت تاثیر مکان و موقعیت جغرافیایی این زمین‌ها، محله و بافتی که در آن واقع شده‌اند، طول بر زمین و ملک کلنگی و ... متفاوت است؛ اما در حال حاضر تنوع مناسبی از املاک کلنگی در مناطق مختلف قابل مشاهده است.

y77l1e0nfk96iau35jwu.jpg
https://akhbarbank.com/vdccepqp.2bqmx8laa2.html
تازه ترین اخبار