پیش‌ بینی وضعیت اقتصادی جهان در ٢٠١٨

21 دی 1396 ساعت 10:41


باشگاه خبرنگاران جوان: بانک جهانی مستقر در واشنگتن با انتشار گزارشی پیش بینی های خود را درباره رشد اقتصاد جهان در سال جدید میلادی افزایش داد و اعلام کرد با توجه به بهبود وضعیت اقتصادی جهان، انتظار می رود رشد اقتصادی جهان امسال به 3/1 درصد برسد.

مسئولان بانک جهانی ژوئن سال گذشته رشد اقتصادی جهان را 2/9 درصد پیش بینی کرده بودند.

این نهاد مالی بین المللی در گزارش جدید خود تحت عنوان "چشم اندازهای اقتصادی جهان" اعلام کرد پیش بینی می شود سال دو هزار و هجده از زمان بحران مالی اولین سالی خواهد بود که اقتصاد جهانی خواهد توانست تمام ظرفیتهای خود را به کار گیرد.

در این گزارش آمده است رشد اقتصادی جهان در سال دو هزار و شانزده 2/4 درصد بود اما سال گذشته میلادی به 3 درصد افزایش یافت که بالاترین رقم رشد اقتصادی جهان از سال دو هزار و یازده محسوب می شود.

پیش بینی کارشناسان بانک جهانی درباره رشد اقتصادی جهان بر پایه رشد فعالیت‌ها در بخش‌های تولید و تجارت و همچنین افزایش اعتماد سرمایه گذاران و مصرف کنندگان به شرایط بازار قرار گرفته است.

بانک جهانی در گزارش خود اعلام کرد در سال دو هزار و هفده رشد اقتصادی در اکثر کشورهای جهان افزایش یافت و این نشان دهنده دامنه گسترده احیای اقتصادی است. آهنگ رشد اقتصادی جهان در پایان سال کنونی میلادی کاسته خواهد شد و در سال آینده به حدود 3 درصد خواهد رسید و در سال دو هزار و بیست نیز حدود 2/9 درصد خواهد بود.

اقتصاد جهان در سال دو هزار و شانزده رشد ضعیف دو ممیز دو دهم درصدی را تثبیت کرد که پائین ترین میزان رشد اقتصادی جهان از زمان رکود بزرگ در سال دو هزار و نه محسوب می شود. طبق اعلام بانک جهانی، کشورهای جهان برای این که بتوانند رشد اقتصادی جهان را تقویت کنند لازم است که سیاست های هماهنگ و کارآمدتری به کار گیرند تا بهبود نسبی وضعیت اقتصادی جهان تثبیت شود.


کد مطلب: 57476

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/57476/پیش-بینی-وضعیت-اقتصادی-جهان-٢٠١٨

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com