۰
۳۲
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۵
سپرده‌گذاران بلاتکلیف‌ ثامن: مدیران اهمال می‌کنند و مسئولان هم ما را فراموش کرده‌اند

مدیرعامل ثامن مجددا تغییر کرد

اخبار بانک: آیا تغییر سه باره مدیرعامل موسسه مالی اعتباری ثامن،‌ می‌تواند گره از مشکلات سپرده گذاران بسیار صبور و محجوب این موسسه باز کند؟
مدیرعامل ثامن مجددا تغییر کرد

به گزارش اخبار بانک به نقل از ایلنا، در روزهای اخیر،‌ خبری بدین مضمون در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود : «خبر خوش برای سپرده‌گذاران ثامن: محمود رهنما به ثامن می‌رود». این خبر در حالی منتشر شد که مشابه خبری با همین مضمون، ‌حدود سه ماه و نیم قبل منتشر شد اما نتیجه آن، محدودترشدن دسترسی به پول برای آن دسته از سپرده‌گذارانی شد که به پول خود نیاز فوری داشتند.

داستان موسسه مالی ثامن از اواخر خرداد گذشته بر سرخط خبرهای رسانه‌ها نشست؛ یعنی زمانی که خبر ادغام این موسسه با بانک مهر اقتصاد و موسسه کوثر مطرح شد؛ و از آنجایی که در آن مقطع، به طور همزمان مشکلات موسسات بدون مجوزی همچون آرمان، ‌وحدت و فرشتگان به اوج خود رسیده بود، سپرده‌گذاران ثامن نیز نگران از سپرده‌شان،‌ عازم شعبات شدند تا قبل از آنکه به سرنوشت افرادی که هر روز مقابل موسسات مالی مذکور تجمع و اعتراض می‌کردند، دچار شوند، پول خود را خارج کنند. اما این تازه آغاز ماجرا و مشکلات برای آنان بود. با شدت گرفتن مراجعه مردم به ثامن،‌ مسئولان بانک مرکزی نیز به میدان آمدند تا با گفتن: «مردم نگران سپرده‌هایشان نباشند»، آرامش را به این موسسه بازگردانند که تا حدی موفق شدند اما این اتفاق در درازمدت رخ داد و تا سه ماه بعد،‌ اگر چه دیگر از ازدحام های قبلی مقابل شعبات و داد وفریادها خبری نبود اما مردم برای گرفتن پول خود در صورتی که نیاز ضروری داشتند،‌ باید  هفت خوان رستم را می‌گذراندند. یعنی مدرکی دال بر بیماری، قولنامه خرید خانه و یا نامه‌ای از یک نماینده مجلس شورای اسلامی به دفتر مرکزی یا دفاتر سرپرستی استان ارائه می‌دادند تا بلکه بعد از یکی دو ماه برای آنان مصوبه‌ای برای یکی دو ماه دیگر صادر شود که بر اساس آن می‌توانستند بخشی از پول خود را بگیرند.

همچنین ‌چند ماه بعد از شروع این بحران، این امکان ایجاد شد که سپرده‌گذاران بتوانند هفته‌ای سه بار از دستگاه خودپرداز بانک صادرات وجه دریافت کنند.  

این وقایع در شرایطی رخ می‌داد که برغم وعده و وعیدهایی که مدیران شعبات و سرپرستی‌ها برای حل و فصل قریب‌الوقوع مشکل می‌دادند، هیچ خبری از روشن شدن تکلیف ثامن نبود؛ نه خبری از دریافت مجوز نهایی برای ثامن بود و نه خبری از ادغام این موسسه با دو موسسه دیگر در شورای پول و اعتبار. در این میان،‌فقط این سپرده‌گذاران ثامن بودند که صبوری کرده و دلخوش به حل و فصل ماجرا بودند.

تا اینکه اواخر شهریور خبر رفتن پورزرندی مدیرعامل ثامن و جایگزین شدن توکلی منتشر شد. این خبر اگر چه  با خوشحالی بدنه کارمندان ثامن مواجه شد اما برای سپرده‌گذاران ، ‌خیری نداشت چرا که نه تنها مشکلاتشان برای دریافت سپرده‌شان در مواقع ضروری حل نشد بلکه همان آب‌ باریکه « دریافت مصوبه» نیز قطع شد! در واقع یک ماهی می شود که شعبات حتی مصوبات از قبل تایید شده را اجرا نمی‌کنند زیرا مدیران شعبات می‌گویند پولی ندارند که به مشتری بدهند.

لغو مصوبات صادر شده

در همین‌باره احمد – ب که یکی از هزاران سپرده‌گذاران ثامن است، به خبرنگار ایلنا گفت: «حدود 50 روز قبل بعد از اینکه قولنامه خرید خانه‌ای را به مسئولان سرپرستی شهر محل سکونتم ارائه دادم، بعد از مدتی گفتند که از تاریخ 7 دی تا اواخر بهمن یعنی طی دو ماه می‌توانم پولم را که 38 میلیون تومان است،‌ به تدریج بگیرم. دلخوش به این مصوبه بودم و حالا که موعدش فرا رسیده،‌ رئیس شعبه می‌گوید پولی ندارند که بدهند. به سرپرستی مراجعه کردم آنها هم می‌گویند شعبات موظفند از طریق معوقات و قسطهایی که دریافت می‌کنند مصوبات را پرداخت کنند. دوباره به شعبه مراجعه کردم که آنها هم قسم و آیه که «معوقات و اقساطی که دریافت می‌کنیم،‌به قدری نیست که جوابگوی همه مراجعه‌کنندگان باشد زیرا افرادی که قسط گرفته‌اند، اقساطشان را درست درست پرداخت نمی‌کنند!» حالا من هم در این کش و قوس گیر کرده‌ایم و عین توپ فوتبال بین سرپرستی و شعبه پاسکاری می‌شویم بدون اینکه کسی درک کند چک و هزارتا بدبختی داریم.»

افسانه  - ت نیز می‌گوید: «سه ماه است می‌خواهم 20 میلیون تومان از پس اندازم را بگیرم اما می‌گویند دیگر نمی‌شود و فقط می‌توانید از طریق خودپردازهای صادرات دریافت کنید! مگر عمر نوح دارم که با هفته ای 600 هزارتومان بتوانم 20 میلیون بگیرم. واقعا چرا کسی به داد ما نمی‌رسد؟ گرفتاریم،‌گرفتار... همه مسئولان اعم از روسای قوا تا مدیران ثامن و مسئولان بانک مرکزی سپرده‌گذاران ثامن را فراموش کرده‌اند؛ در اخبار فقط برگزاری جلسات رده بالا برای کاسپین و آرمان را می‌شنویم. در این مملکت انگار باید داد زد تا یکی صدایت را بشنود. ما که برای حل مشکلمان صبوری کرده و سکوت کردیم، سرمان کلاه رفته است».

 پول نمی‌دهند چون می‌گویند شعبات خلوت شده!

ندا – الف هم که برای گرفتن پول به شعبه اش مراجعه کرده اما جز 300 هزار تومان چیزی دستش را نمی‌گیرد،‌ می‌گوید: «ماه‌ها است امید داریم هرچه زودتر مشکلات ما حل شود و آن بخشی از مردم که به هر دلیلی به پولشان نیاز دارند، بتوانند سپرده‌شان را بگیرند،‌انصافا مردم هم کم نگذاشتند و با این وضعیت مدارا کردند وگرنه می‌توانستند مثل سپرده‌گذاران کاسپین و فرشتگان و غیره، جلوی مجلس و قوه قضاییه،‌تجمع کنند اما رفتار دیگری در پیش گرفتند و به امید تعیین تکلیف قریب‌الوقوع ثامن، مدارا کردند اما الان خیلی از ماها پشیمانیم چون می‌بینیم که صبوری ما هیچ ارزشی برای مسئولان نداشته و آنان فقط منافع ثامن مد نظرشان بوده است وگرنه چرا نباید مصوبه‌ای را که از دو ماه قبل و برای دی ماه صاد رکرده بودند، امروز لغو کرده باشند؟ »

او به نقل از رئیس شعبه‌اش می‌گوید :« مدیران ارشد ثامن از نجابت سپرده‌گذارانشان سوءاستفاده کرده‌اند؛ وگرنه بایدحداقل بعد از گذشت هشت ماه،‌ وضعیت ادغام را تعیین تکلیف نهایی می‌کردند. اما تا حالا نه تنها اینطور نشده بلکه تازه پرداختها را هم محدود و مشروط به دریافت معوقات توسط شعبات کرده‌اند . اینطور که من شنیده‌ام مسئولان ثامن به شعبات پول نمی‌دهند چون می‌گویند شعبات خلوت شده و لزومی ندارد خط اعتباری را خرج کنیم. اما اینکه شعبات خلوت شده یعنی سپرده گذاران کلان آرامش خیال دارند که این خیلی خوب است اما افرادی مثل من که نیاز فوری به پولمان داریم،‌چه باید بکنیم؟ باید حتما لشکری همراه خودمان به شعبه ببریم تا باور کنند در شرایط سختی هستیم؟

درد دلهای سپرده‌گذاران ثامن تمامی ندارد و بسیاری از آنان نگران هستند؛ این نگرانی به حدی است که خبر تغییر مدیرعامل این موسسه نیز بر نگرانی آنان می‌افزاید چون تصور می‌کنند بحران‌ در ثامن جدی‌تر شده که کمتر از یک سال و نیم، سه مدیرعامل عوض کرده است. 

بانک مرکزی صلاحیت محمود رهنما را تایید کرده است و از آنجایی که رهنما ابتدا به نمایندگی از تعاونی مصرف کارکنان انصار به هیات‌مدیره بانک انصار راه یافت و سرانجام رئیس هیات‌مدیره هم شد؛‌ اکنون این شایعه نیز مطرح شده که علاوه بر طرح ادغام ثامن با کوثر و مهر اقتصاد،‌ احتمال ادغام ثامن با بانک انصار نیز وجود دارد. البته همه این‌ها ، صرفا یک گمانه است و تا وقتی که مسئولان ثامن یا بانک مرکزی صراحتا در این باره اظهار نظر نکنند،‌ نمی‌توان درباره آینده  ثامن حرفی زد. تا پیش از این،‌ همه چیز درباره ثامن در هاله ای از ابهام قرار داشت و اکنون نیز، بر ابهامات افزوده شده و در این میان،‌ آنچه که عیان است،‌ اهمال مدیران ثامن در تعیین تکلیف وضعیت این موسسه و بلاتکلیفی ده‌ها هزار سپرده‌گذار است که طبق گفته بسیاری از آنان، کاسه صبرشان در آستانه سر رفتن است.

https://akhbarbank.com/vdccs1qp.2bqmm8laa2.html
مشاهده نظر مخاطبان
پارسا
یا سلام من بارها برای شما نوشتم شما هم مثل اینکه در راه جوری با اینها بازی میکنید اگر هدف اطلاع رسانی وکمک به ما است لطفا یا خبر نگار را برای تحقیق مشخص نمایید بعد با ایمل وشما ره ماها تما س بگیرید تا مشخص شود که این موسسه په جنایتی با خانواده های ایرانی کرده ودر ابجاد نا رضایتی در بین مردم چه نقش بدی بازی کرده من برای شما نوشتم تمام تلویزین های خارجی امریکا اسراییل حتی منافقین هم به اندازه این موسسات ایجاد نا رضایتی نکرده اینقدر که اینها اب به اسیاب دشمن ریختند برادرم شما نمیدانید اینها در شعبات این کارمندان جوان بیچاره بخاطر حقوق خودشان چه مایعهای از سپاه گذاشتند میدانید که بد دفاع کردن از حمله هم بدتر است این بینوایان بخا طر اینکه برای خود قدرت ایجاد کنند همه را با نام سپاه تهدید میکر دند بماند خود نفس عمل خطا است چگونه یک ارگان مردمی بخا طر بقای خود از من معلم مایه میگذارد اقایان میخواهند صاحب بانک شوند خوب بروند مجوز بگیرند بروند پول بیاورند مگر نمی خواهند با دیگر موسسات ادغام شوند چگونه انها دارند کار میکنند ومردم را راضی نگه میدارند بعد اینها از جیب من معلم حاصل 30سال کار مرا میدزد با ید با من تماس بگیرید تا عمق این فاجعه را برای شما مشخص کنم و بگویم که مغول هم این کار را موسسه ثامن با مردم بیچاره کرد در طول تاریخ هیچ حاکمی بخودش اجازه ندد از جیب مردم بزند در روز روشن بعد خودشان حقوق انچنانی بگیرند چرا کارمندان خودشان را کم نمی کنند چرا شعبات خودشان را نمی فروشند چرا روسای اینها با وضع مالی خوب از خود مایه نمی گذارند چرا این همه مدبر اخه یک موسسسه به این کوچکی این همه مدیر میخواهد چکار کند تازه ورشکسته است برادرم اینها باد کاشتند مطمعن باش طوفان درو میکنند اینها خدا را فراموش کرد قانون خدارا را فراموش کردند پول ناچیز ما را خروار از ما گرفتند مثغال دادند وان هم یا از بین رفت یا در این بالا رفتن قیمتها من یک مشتری از رشت هستم هر وقت خواستند حاظرم هر کجا باشه یایم برای اینها توضیح بدهم که چه اسیب وحشتناک به این مملکت وما زدید انشالله خدا از شما نمی گذرد مظمعن باشی خدایی هست وشما را مجازات میکند پول من را نمی دهند من به بانکهای دیگه بدهکارم دارم بهره دوبرابر میدهم بعد اگر دو قسط را ندادم حساب مرا توقیف کردند گفتم مگر شما خدارا نمی شناسید من با ید از شما بگیریم هم به شما وهم به دیگری بدهم چگونه فرض شما حساب است اما طلب من حساب نیست از رشت پارسا ادر س ایمل من هست می توانید تماس بگیزید
حمید
Romania
منم سپرده گزار ثامن هستم ، بالغ بر 80 درصد سپردمو که احتیاج داشتم گرفتم ،اکثر سپرده گزارا هم همینطور، از کجا معلوم که شما سپرده گزار هستید ، ب احتمال زیاد شما دلتون از یه جایی دیگه پر هستش الان اومدید اینجا اینا رو میگید
شما احتمالا کارمند ثامنی! ما که حتی سود سپردهامون رو هم نمی تونیم بگیریم.
United States
واقعا داره درست میگه عین حقیقت
رضا
United States
شما که به اصلاح معلمی و حتما دانش آموزان زیر دستتم همینجور بدون تحقیق آموزش و تحویل جامعه میدید
شما ببین سهامدارهای اصلی ثامن کدوم شرکتهان و و روال کاریشون تو بورس به چه شکلیه و بعد بیا اینجا طومار علیه این و اون بده و متهم کن
پارسا
Netherlands
برادرم من مگر ما مسلمان نیستم مگر در دین ما امانت جز اصل نیست مگر احترام به حقوق مردم په در دین چه در قانون اصل اول اعتماد نیست تمام اینها بکنار کجای دنیا با جیب مردم شعا رمیدهنند موقع منافع ثامن است بمردم میگوید شما قرار داد داری نمتوانیم خارج از قرارداد عمل کنیم بعد موقع پرداخت است قرار سر امد بمردم جواب سر بالا میدهند بعد من در نزد ان موسسه سپرده دارم بعد از اتمام زمان پول من را میخوام دیگه من مشتری ضامن دوزخ بهشت نیستم چگونه کرفتن اقساط وام قانون است من به چهار بانک دیگه بدهکارم شما پول من با تاخیر دادی ابروی من را پیش مردم بردی اعتبار من را کم کردی من پیش خانوادهام سرر شکسته کردی بعد تمام مشکلات را که نمیشود اینجا گفت هرکس برای خودش یک نا گفتته دارد بعد بانک یا موسسه مثل دکتر محرم راز مالی مردم است بیچاره مردم چقدر پیش فامیل سر شکسته شدند شما بیاید این طرف باجه باشید تا بینید که چه اتفاقی پیش امده ابروی یک ادم شصت ساله با شصت زندگی امانت داری بدست امده ولی یک شبه با این عمل بر باد رفت
سعیدیان
آقا بالاخره ثامن ادغام میشه یا به سرنوشت ثامن الحجج و... گرفتار میشه؟
احمد
سلام خواهشن در چاپ مطالب یه کمی تحقیق کنید و عین وافعیت را بنوسید چون چاپ خبر کذب باعث استرس به مشتریان محترم موسسه میشود.ثامن الان دارد هم در شعبات مشکل سپرده گذاران را حل میکند .ولی این بدونید هجوم باعث کاهش کیفیت ارایه خدمت میشود.
احمد
 باسلام  
موسسه ای راکه سوابق وقدمت بیست ساله ومتجاوزازشصد شعبه درنظام پولی دارد(ثامن) یک شبه غیرمجاز اعلام کردیدونامعقولانه صحبت ازادغام کردیدمنابع موسسه راتهی کردیدحال وقت آنست باتخصیص منابع جبران مافات نمائیدوسپرده گذاران نجیب وصبور میلیونی این موسسه راکه متجاوز از هفت ماه میباشد دربلاتکلیفی گذاشتیدوبعضا"وامانده ازپرداخت  شهریه دانشگاه  ودارو ی عزیزان خودمیباشند نجات دهید شاید بتوانیدتاحدی جبران خسران نمائید
,,آقایان کلاس رفته بدون تحربه بانک مرکزی
این روند رانمیتوان سامان دهی تلقی نمود, عملکرشتابان شما بیسامانی درنظام پولی کشورایجادنموده؟!
مرگ بر سوسیس و کالباس و شامپو ویتامینه پرژک و گلرنگ
درود بر عزیزان،این مردمان ایران
مجید
مدیران موسسه ثامن لااقل به اسم مقدس موسسه احترام قائل شوید به نظرم مدیران موسسه اگه به خدا و پیغمبر اعتقادی داشتند به داد مردم می رسیدند متاسفم برای این موسسه که دیگر پیش مردم هیچ اعتباری ندارند کاسه صبر سپرده گذاران لبریز شده
دنبال این اسما نباش ثامن الحجج پر پیمان تر بود ولی خوبیش اینه که ثامن درست عمل کرده و مازادم داره
Romania
ثامن ک هرروز پول به مردم میده ،من هر موقع پول احتیاج داشتم رفتم گرفتم
سپرده گذار ثامن---
United Arab Emirates
فقط بلدن جملات و احادیث دینی در کانال تلگرامشون بزارن. پول مردم رو بدید لازم نیست جملات عرفانی و نصیحت کننده به مردم بدید. در ضمن دروغ است دروغ است هیچ حساب بلوکه شده ای به مردم بازگردانده نشده! فقط هفته ای 600 تومن میشه برداشت کرد. کسی که بالای 100 میلیون حسابش بلوکه شده، 600 تومن هفته ای بدرد چی میخوره؟!! پول مردم رو برگردونید. کارتون نامردی و حرام است.
مجید
Iran, Islamic Republic of
سال 79 وقتی من ثامن حساب باز کردم اصلا نمیدانستم مدیر عامل ثامن کیه و برام هم مهم نبود اما از وقتی این اتفاقات افتاده دقت کردم از خرداد تابحال 3 مدیر عامل عوض شده و جالب اینه که تا به روابط عمومی ثامن میگم کی درست میشه میگه زیر ساختهاش درست شده فقط بانک مرکز باید مجوزش را بدهد اخه برادر من اگر ثامن مشکلی نداره یا زیر ساختهاش درست شده چرا هنوز نتونستید به شتاب وصل بشوید؟ چرا هی مدیر عامل عوض میکنید مگر سیاستهای کلان که از فبل پی ریزی شده با تعویض مدیر عامل سیاست هم تغییر میکند یعنی یک راهکار اساسی این موسسه هنوز ندارد ؟ بابا بخدا پولمون را میخواهیم تازه کردید هر 8 روز 600هزار تومان باور بفرمایید با این مبلغ ما حتی سود پولمان را هم نمیتوانیم بگیریم میدانید چه مشکلاتی در خانواده ها ایجاد کردید میدانید چقدر با ابروی ملت بازی کردید؟اخر که چه؟تا اعتراض هم میکنیم یا اغتشاش گر یا وابسته به غربیها شناخته میشویم یا کتکمان میزنید یا فحش میدهید یا زندانمان میکنید که چرا پولتان را خواستید ظلم ظالم پایدار نمیماند خداند باعث و بانی این مسایل را لعنت کند
بعضیا فقط بلدن بیان جو رو بدتر کنن ... بعضیا هم ک میان نظر میدن اصلا سپرده گزار نیستن... فقط برای این میان پیام مینویسن ک جو رو بدتر کنن ... من که سپرده گزار ثامن بودم بدون هیچ مشکلی پولمو گرفتم
شهره
Iran, Islamic Republic of
اقا شما یا کارمند ثامنی یا دروغگویی یا پولت کمتر از 5 میلیون است کدامیک بهتره جواب بدید
نکنه درصدی بهت میرسه که اینو نوشتی
یعنی اینهمه ادم دروغ میگویند شما که با یک شباد هیچ تفوتی ندارید راست میگویید
اولا دروغ گو خودتی ، دوما من پولم 20 میلیون بود ک برداشتم الانم دویست هزار تومن تو حسابمه..
خیلی بده ب این و اون تهمت بزنی
مشتری ثامن
United Arab Emirates
صحبت از حساب های بالای 200 میلیون که بلوکه شده، 20 میلیون چیه!!! ضرر رو ماهایی داریم هر روز میخوریم که بالای 200 تومن پولمون دست این موسسه است و چند ماهه داریم ضرر می دیم. میفهمید ضرر هر ماه 200 میلیون چقدره؟
یوسف
Iran, Islamic Republic of
با سلام برادر من شما این بیست ملیون تومان را در چند ماه گرفتی اما بدان مردم که در موسسه یا بانک حساب باز میکنند با ان موسسه بموجب قوانین بانکی فراداد عندالمطالبه دارند بعد همین موسسه برای دادن بیست ملیون پول بشما جه تعهداتی برای شما ایجاد میکرد هر ده ملیون یک ظامن و اگر در اعتبار سنجی شما توان داشته باشی دادش من مردم ابن چندر غاز را پس انداز کردند در موسسه ای که اسم امامان مارا در خودش داشت مردم ما امام هشتم را ارادت خاص دارند همه اینها بکنار مگر مردم پول دادند که مدیران ثامن تجارت کنند یا برج بسازند مردم اندوخته های ناچیز خودشان را به امانت دادند وخیلی در این بین سودی هم نمی گرفتند و انسانهای بازنشسته و سن دار برای کفن دفن خودشان برای اینده عزیزان خودشان برای سامان دادن فردای جوانان خودشان بدور از اطلاع انها با یک سیاست وبرنامه ریزی نخوردند یک مسافرت نرفتند برای زیارت هما ن امام بخا طر اینده بچه های خودشان نرفتند که هر موقع اراده کردند بروند وان مبلغ را برای اینده انها کاری کنند که یک زوز صبح با یک خبر همه چیز بباد رفت-- درست است گرفتند ایا اگر دنبال منافع با ریسک بودند دیگه چرا باید به اینجا پناه می اوردند برادر عزیز اگر سن شما کمه اگر مشکلی نداشتی واگر گذشتی داشتی این یک عمل شخصی توسط شما بود ویک استثنأ اما نمیتواند قایده باشد موسسه ای بموجب یک توافقی با بانک مرکزی پولی از مردم گرفت باید سر موفع همانطویکه اقساط خودش را مطالبه میکند به تعهد خودش پایبند باشد البته هسند کسانی که اقساط را ندادند اما این موسسه اهرمی از طریق بانک مرکزی در اختیار گرفت که بتواند پول خودش را از مردم بگیرد خوب ایا نباید بموجب همان قانونی که از مردم مطلبه میکند به مردم حق خودشان را بدهد چگونه برای گرفتن اقساط خودش مدام پیام مید هد خوب همین مشتری بارها به شعبه میرود و با خواهش وتمنا پیام میدهد اقا حق من را بده ولی توهین میشنود بد دهنی میکنند در نهایت اورا به قلان ارگان حواله میدهند خوب حالا از شما سوال دارم شما که پول خودت را گرفتی ایا بشما صدقه دادند حق مسلم خودت را با چندین ماه انتظار انهم اینقدر دم در این عابر ان عابر رفتی تا ان مبلغ را گرفتی ادم 10 برابر ان را داد چند ماه باید به عابر ها مراجعه کند پس کلاه خودت را قاضی کن وحکم خدا پسدانه بده
من که هر بار رفتم ثامن هیچ مشکلی نداشت ...با روال عادی به مردم هم خدمات ارائه میداد
سپرده گزارایی هم که پولشون رو نگرفتن خیلی کم موندن .. مثلا از 100 نفر چهار یا پنج نفر موندن
تازه این چند نفر هم قسمتی از پولشون روگرفتن
مسعود
سلام خدا رو شاهد است من در این چند ماه بارها مراجع کردم پول لزوم بودم ولی جواب سر بالا به من دادان من 165 ملیون سپرده دارم بازنشسته با دو فرزند لیسانس و فوق لیسانس بیکار هستم بارها مراجع کردم بد و با تحقیر ولی مسولیت برخورد کردن
United Arab Emirates
دقیقا منم بالای 150 میلیون دست این موسسه دارم که ماه ها گذشته و دارم ضررش رو میدم. تکلیف مردم رو زودتر مشخص کنید. این بانک ها و موسسات اگر یک روز از واریز قسط وام مردم میگذرن صد دفعه اس ام اس میزنن که بدو برو واریز کن. اینا میلیونی دارن به مردم ضرر میرسونن.
مشتری ثامن
United Arab Emirates
چه پولی؟؟؟ چی میگید شما؟ من بالای 200 میلیونم بلوکه شده نمیدن! ای بابا
سپرده گذار ثامن
همه مشکل ثامن مقصر بانک مرکزی هس که بحث ادغام آورد رو کار هشت ماه هست میخواد ادغام کنه یک بار میگن با بانک انصار یک بار میگن با کوثر و مهر اقتصاد همه مشکلات برای ثامن بانک مرکزی بوجود آورد اگر بانک مرکزی هشت ماه قبل تندی ادغام میکرد این همه مشکل برای ثامن پیش نمیورد بنظرم موسسه ثامن قوی هست تا الان همه سودا به موقع میده فقط همین موسسات غیر مجاز کار ثامن بهم ریخت خلاصه ثامن هیچ مشکلی نداره
مجید
عوض کردن مدیرعامل به چه درد مردم میخوره مشکل سپرده گذارا رو حل کنید که کاسه صبرشان لبریز شده
احمد
باسلام : حفظ ارزش پول براساس اساسنامه بانک مرکزی از وظایف بانک مرکزی میباشد قابل قبول نمیتواند باشد , موسسه ای راکه سوابق وقدمت بیست ساله ومتجاوزازشصد شعبه درنظام پولی دارد یک شبه غیرمجاز اعلام کردونامعقولانه صحبت ازادغام کردبااطلاع رسانی نابجا سپرده گزارن این موسسات رابااسترس مواجه نمود اگربانک مرکزی این تابلوهای خوش آب رنگ را درنطفه پائین میکشید معضل ایجادنمیشدحال کوتاهی انجام پذیرفته  قصورچندین وچندساله یک شبه قابل جبران نخواهد بود گناه سپرده گزارن اعتماد به تابلوهای موسسات پولی بوده که بانک مرکزی  براساس شرح وظایف میبایست  نظارت برایجاد ونصب این تابلوهای خوش اب ورنگ  اعمال مینمود (سپرده گزارکشاورز،کارگرو....نگاهش به تابلو نصب شده میباشد نمیتوانندتصوراین را داشته باشند که غیرمجازها دارای تابلودرنظام پولی کشورمیباشند
ابراهیم
Iran, Islamic Republic of
این وسط چند قشر سود بردند . اول کارمندهای ثامن که حقوقشون را سر وقت گرفتند و تا ظهر با موبایلاشون بازی کردند . دوما مدیران ارشد ثامن که هم پول مردم را گرو گرفتند و هم و خط اعتباری بانک مرکزی را . دست آخر هم اونایی که آشنا و فامیلی تو ثامن داشتند و پول و سودشون را با هم گرفتند و تو سایت های خبری داد میزنن ثامن مشکلی نداره. پورزرندی و توکلی و رهنما و ... برای ما نون و آب نمیشه
اسماعیل صادقی
Iran, Islamic Republic of
خواهش می کنم کارمندان ثامن نظر ندهند و خودشون رو سپرده گذاری که پولش رو گرفتع معرفی نکنن و بقییه رو خائن خطاب نکنند! مردم می فهمند به شخصیت ملت توهین نکنید!!! خدایی هم هست امام زمانی هم هست فردا باید جواب بدهد
محمو
Iran, Islamic Republic of
همه اینایی که میگن مشکل نداره و پول گرفتند یا کارمند ثامن هستند یا با پارتی بازی گرفتند.
من ۱۷۵ میلیون پول دارم و هیچ راه حلی هم نیست که پولم رو بگیرم مگه با همین روش مسخره هفته ای ۶۰۰ هزار تومان!
موسسه ثامن پول مردم و خط اعتباری بانک‌مرکزی را گروگان‌گرفته تا شعبات و حقوق مدیران و کارمنداش رو سر موقع پرداخت کنه.
اما پول مردم که نیاز دارن را با مدرک بیماری میخواد پس بده. ه من که راضی نیستم.
سپرده گذار ثامن
United Arab Emirates
واقعا منم راضی نیستم.. خود مدیران عزیز که اون بالا بالاها نشستن حاضرن یه قرون کسی حقشون رو بخوره. من حلالشون نمی کنم.
تازه ترین اخبار