سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن همچنان منتظر

24 آذر 1396 ساعت 11:39

اخبار بانک: سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن همچنان در حالت انتظار برای تعیین تکلیف این موسسه و سپرده های خود هستند.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، حدود هفت ماه پیش بود که با هجوم سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن برای دریافت سپرده های خود این موسسه در آن برهه در پرداخت سپرده ها با مشکل مواجه شد.

در همان روزها مسئولان بانک مرکزی با مصاحبه‌های به‌موقع خود خبر از عدم به وجود آمدن مشکل برای سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن را دادند. مصاحبه هایی که امید را در دل سپرده گذاران این موسسه اعتباری قديمي و خوشنام با بیش از ۶۰۰ شعبه در سراسر کشور که سپرده های بسیاری را جذب کرده است زنده کرد.

حمایت های مسئولان بانک مرکزی این نوید را به سپرده گذاران و سهامداران این موسسه داد که مشکل این موسسه اعتباری و صدور مجوز برای آن زودتر از آن چیزی که تصور می شود به وقوع بپیوندد.حتي نام اين موسسه در ليست متقاضي دريافت مجوز در سايت بانك مركزي درج شد.

در همان روزها البته صحبت هایی از ادغام این موسسه اعتباری با موسسه اعتباری کوثر و نیز بانک مهر اقتصاد نیز بر سر زبانها افتاد اما تکذیب شد.

چند روز پیش اما مجدداً رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد ادغام موسسه اعتباری ثامن و کوثر و همچنین بانک مهر اقتصاد در شرف انجام است.

فارغ از وعده های مسئولان بانک مرکزی برای ادغام و عدم وجود نگراني براي سپرده گذاران موسسه اعتباری ثامن، این پرسش به وجود می‌آید که چرا مسئولان بانک مرکزی سپرده گذاران موسسه ثامن را در آمارهای خود به حساب نمی آورند.

بر اساس اعلام مسئولان هم اکنون حدود ۹۸ درصد سپرده‌گذاران موسسات اعتباری فاقد مجوز تعیین تکلیف شده اند حال اگر سرنوشت سپرده‌گذاران موسسه اعتباری متقاضي دريافت مجوز ثامن نيز مشخص و در آمار بانك مركزي قرار گيرد سپرده گذاران نبز خيال راحت تري خواهند داشت .

سپرده‌گذاران موسسه اعتباری ثامن در چند روز گذشته پیام های بسیاری را به پایگاه خبری اخبار بانک ارسال و خواهان پیگیری روند اخذ مجوز شدند.

امیدواریم بانک مرکزی روند اعطای مجوز و یا ادغام برای این موسسه اعتباری خوشنام كشور را تسریع تا مشکل سپرده گذاران برطرف شود.


کد مطلب: 56867

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/56867/سپرده-گذاران-موسسه-اعتباری-ثامن-همچنان-منتظر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com