۰
گزارش رسمی بانک مرکزی مربوط به تحولات بازار مسکن در دومین ماه از فصل پاییز نشان می‌دهد از میان مناطق ۲۲گانه شهر تهران، بیشترین قراردادهای مبایعه‌نامه به منطقه ۵ با سهم ۵/ ۱۶ درصدی تعلق داشته است. پس از آن نیز مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۶/ ۱۱ و ۱/ ۱۰ درصد در رتبه‌های بعدی دارای بیشترین سهم معاملات خرید و فروش مسکن در آبان‌ماه قرار دارند.

در عین حال بررسی بانک مرکزی حاکی از آن است که در ماه گذشته معادل ۸/ ۷۴ درصد از معاملات در ۱۰ منطقه از شهر تهران شامل ۵،۴،۲،۸،۱۰،۱۴،۷،۱،۳ و ۱۵ انجام شده است. این در حالی است که منطقه ۵ علاوه بر دارا بودن بیشترین حجم معاملات در آبان ماه سال جاری، رکورد بیشترین رشد متوسط قیمت هر مترمربع در شهر تهران را نیز نصیب خود کرده است.

مطابق گزارش بانک مرکزی در آبان‌ماه سال جاری، متوسط هر مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک شهر تهران معادل ۴ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل و مدت مشابه سال گذشته(آبان‌ماه سال ۹۵) به ترتیب معادل ۱/ ۲ و ۹/ ۱۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. در این میان بیشترین رشد متوسط قیمت در این ماه نسبت به ماه مشابه سال گذشته به منطقه ۵ معادل ۱/ ۱۷ درصد و کمترین میزان رشد به منطقه ۳ معادل ۴ درصد تعلق دارد.

u4u22q7z45br9mvrq9.jpg

https://akhbarbank.com/vdcgz39n.ak93z4prra.html
تازه ترین اخبار