عرضه بلوک ۱۳.۰۲ درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران

15 آبان 1396 ساعت 8:55

اخبار بانک: بلوک ۱۳.۰۲ درصدی سهام شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران (سما) توسط سازمان خصوصی‌سازی در روز ۳۰ آبان امسال در بورس اوراق بهادار عرضه می‌شود.


به گزارش اخبار بانک، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: این بلوک ۱۳.۰۲ درصدی، ۹۱۱ میلیون و ۴۵۵ هزار و ۱۷۱ سهم شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را شامل می‌شود که به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه (معادل قیمت بسته شدن روز قبل از عرضه) به اضافه ۴۹ درصد به شرط آن که از مبلغ ۲۱۰۰ ریال کمتر نباشد روی میز فروش می‌رود.

همچنین مبلغ سپرده شرکت در این مزایده ۵۷ میلیارد و ۴۲۱ میلیون و ۴۵ هزار و ۷۷۳ ریال تعیین شده است و خریدار باید ۴۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را به صورت نقد طی ۲۰ روزکاری پس از قطعیت معامله به حساب سازمان خصوصی سای واریز کند و بقیه را در مدت ۲ سال به صورت قسطی بپردازد.

گفتنی است سرمایه‌گذاری مستقیم یا مشارکت در ایجاد، توسعه و راه‌اندازی طرح‌های تولیدی شرکت های خدماتی، موسسات کارگزاری، خرید و فروش سهام شرکت های تولیدی و خدماتی و ... عنوان مهمترین فعالیت های شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران را تشکیل می‌دهند که برای این واگذاری بلوک ۹۱۱ میلیون سهمی آن به ارزش کل پایه ۱۹۱۴ میلیارد و ۳۴ میلیون و ۸۵۹ هزار و ۱۰۰ ریال قیمت‌گذاری شده است.


کد مطلب: 56156

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/56156/عرضه-بلوک-۱۳-۰۲-درصدی-سهام-شرکت-سرمایه-گذاری-ملی-ایران

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com