۰
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره فراهم شدن زیرساخت‌ها برای اجرای حذف دلار از مبادلات بین‌المللی گفت: سه ماه است که برای این کار اقداماتی صورت گرفته و سه بانک صادرات، شهر و ملی آماده‌ اجرا هستند.
خانه ملت: معصومه آقاپور علیشاهی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با رییس جمهور روسیه بر حذف دلار از مبادلات بین المللی تاکید کرده‌اند، اظهارداشت: برای حذف دلار از مبادلات اقتصادی دو کشور لازم است مشکل بانکی برطرف و مجوزهای لازم در این زمینه برای بانک‌های دو کشور صادر شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مبادلات بین المللی با شفافیت صورت گیرد، گفت: اگر شفافیت مبادلات ارزی به واسطه مجوزهای بانکی صورت بگیرد هیچ گونه ایراد و اشکال بین المللی در راستای FATF به وجود نخواهد آمد.

۴ کشور شریک اصلی مبادلات بین‌المللی ایران هستند

نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به اثرات نوسانات قیمت نرخ ارز بر میزان واردات و صادرات کشور، ادامه داد: دومین تاثیرگذاری حذف دلار از مبادلات بین المللی خنثی کردن نوسانات نرخ ارز بر مبادلات است، از سوی دیگر از آنجایی که ایران تحریم دلاری است با حذف این ارز لازم نیست مبادلات را با واسطه انجام دهیم.

وی بیان داشت: همچنین انجام مبادلات بین المللی با ارزی غیر از دلار یا حتی ریال باعث می شود که با حجم تبادلاتی که صورت می گیرد ارزش پول ملی کشور در رتبه بندی جهانی ارتقا پیدا کند.

این نماینده مجلس در خصوص اینکه چند کشور با ایران تبادلات بین المللی غیر دلاری خواهند داشت، گفت: در حال حاضر ایران با چهار کشور اصلی از جمله ترکیه، چین، روسیه و کره جنوبی مبادلات بین المللی دارد و اگر این چهار کشور شرایط مبادله بدون دلار را فراهم کنند، تهدیدها و شرایط بانکی که آمریکا برای ایران در نظر دارد خیال خام و آب در هاون کوبیدن می‌شود.

آقاپور علیشاهی با اشاره به اینکه در حال حاضر با دو کشور ترکیه و روسیه در زمینه حذف دلار از مبادلات بین المللی مذاکره شده است، بیان داشت: ایران شریک قوی برای کره جنوبی در زمینه نفت و گاز محسوب می شود و ما نیز خواهان کالا و خدمات آنها هستیم، از سوی دیگر اعتقاد دارم ایران کشوری نیست که بشود از آن چشم‌پوشی کرد چرا که ایران سگک طلایی کمربند خاورمیانه است.

سه بانک برای حذف دلار از مبادلات بین المللی آماده‌اند

این نماینده مجلس در خصوص فراهم شدن زیرساخت ها برای اجرای حذف دلار از مبادلات بین المللی گفت: سه ماه است که برای این کار اقداماتی صورت گرفته و سه بانک صادرات، شهر و ملی آماده‌اند و شعباتی در خارج کشور دارند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه محقق شدن حذف دلار از مبادلات بین المللی نیازمند همت مسئولان اقتصادی کشور، بانک ها و تجار بخش خصوصی است، اظهارداشت: با چین برای حذف دلار صحبت شده و این کار به زودی انجام می شود و با کره جنوبی مذاکراتی در آینده صورت می گیرد.
https://akhbarbank.com/vdcjxvei.uqemxzsffu.html
تازه ترین اخبار