شاخص کل بورس در آستانه کانال ۸۷ هزار واحدی

6 آبان 1396 ساعت 13:23


در اولین روز معاملات بورس تهران در این هفته دماسنج بازار سرمایه با رشد ۲۹۸ واحد در آستانه کانال ۸۷ هزار واحدی قرار گرفت. همچنین آیفکس ۵.۴ واحد رشد کرد و به رقم ۹۵۲.۲ رسید.

به گزارش ایسنا، امروز (شنبه) شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۲۹۸ واحد رشد کرد و به رقم ۸۶ هزار و ۹۳۵ رسید، اما شاخص کل هم وزن با ۲۰ واحد کاهش تا رقم ۱۷ هزار و ۴۶۰ پایین آمد.

شاخص آزاد شناور نیز با ۲۲۸ واحد رشد به رقم ۹۳ هزار و ۸۳۵ واحدی رسید و شاخص بازار اول و دوم هر یک به ترتیب ۲۰۹ و ۶۵۲ واحد رشد کردند.

در معاملات امروز شرکت ارتباطات سیار ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پالایش نفت بندرعباس هر یک به ترتیب با ۷۷، ۷۳ و ۳۹ واحد تاثیر، بیشترین نقش افزاینده را روی دماسنج بازار سرمایه داشتند، اما در مقابل ایران ارقام، معدنی و صنعتی گل گهر و سرمایه‌گذاری نفت، گاز و پتروشیمی تامین به ترتیب با ۱۳، ۱۱ و ۸ واحد تاثیر کاهنده سعی کردند شاخص بورس را به سمت پایین هدایت کنند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۴۰ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۵۷۴ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله بود.

امروز در گروه فلزات اساسی ۱۲۱ میلیون سهم به ارزش ۲۸ میلیارد تومان در ۱۵ هزار و ۹۴۲ نوبت مورد داد و ستد قرار گرفت و در گروه فرآورده‌های نفتی ۴۵ هزار سهم به ارزش بیش از ۱۹ میلیارد تومان داد و ستد شد.

آیفکس نیز با رشد ۵.۴ واحدی روبرو شد و به رقم ۹۵۲ رسید. ارزش معاملات فرابورس ایران رقم ۱۲۳ میلیارد تومان را تجربه کرد که این رقم ناشی از دست به دست شدن ۱۸۵ میلیون سهم و اوراق مالی طی ۳۹ هزار و ۴۶۳ نوبت داد و ستد بود.


کد مطلب: 55956

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/55956/شاخص-کل-بورس-آستانه-کانال-۸۷-هزار-واحدی

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com