۰
۴۸
چهارشنبه ۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۲
لاریجانی:

مشکل سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومانی حل می شود

اخبار بانک: رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که با پیگیری‌های انجام شده و پیشرفت‌های حاصل شده مطمئن هستم به سرعت مشکل سپرده‌گذاران با سرمایه‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومانی حل خواهد شد، پس اضطراب نداشته و مطمئن باشید که سه قوه پیگیر این موضوع هستند.
مشکل سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومانی حل می شود

به گزارش اخبار بانک به نقل از ایسنا، علی لاریجانی در پاسخ به تذکر حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در مورد وضعیت سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری به ارائه توضحاتی پرداخت.

وی توضیح داد: یک بار موضوع کاسپین با حضور رئیس بانک مرکزی در مجلس مورد بررسی قرار گرفت که تاکید شد این موضوع باید حل شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: آقایان برای حل آن مشکل این راهکار را در نظر گرفتند که از برخی اموال و دارایی‌های شرکت‌ها و موسسات مالی که در دستگاه قضایی توقیف شده است، استفاده کنند و بدهی‌های مردم را بپردازند.

لاریجانی یادآور شد: در همان زمان جلسات مختلفی برگزار شد تا براساس قوانین این پول به مردم داده شود . همان زمان مشکل این بود که اگر قوه‌قضائیه بخواهد پولها را بدهد باید به یک نسبت به همه پرداخت شود. این بدان معنا است که باید دستگاه قضایی صبر می کرد تا احکام صادر شود تا بتواند پول‌ها را به یک نسبت پرداخت کند. این در حالی بود که سپرده‌های ۹۵ درصد اعضای صندوق زیر ۲۰۰ میلیون بود.

وی ادامه داد: بر این اساس قرار شد راهی پیدا شود که با استفاده از اموال و دارایی موسسات مالی و اعتباری پول‌های سپرده‌گذاران زیر ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شود. این موضوع به سازوکار شرعی احتیاج داشت که در همان زمان بعد از بحث و بررسی در نهایت موضوع حل شد. قرار شد که برای این موارد اموال و دارایی‌های شرکتها از توقیف قوه‌قضائیه خارج شده تا پول مردم پرداخت شود.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: در این فاصله یک‌سری از افراد به دادگاهی دیگر شکایت کردند مبنی بر اینکه اموال آنها به این وضعیت درآمده است. به همین دلیل دادگاه حکم به مسدود کردن حساب‌ها داد. البته حکم این دادگاه بدون اطلاع از پروسه و شرایط قبلی طی شده بود.

لاریجانی افزود: در چنین شرایطی مردم به دنبال برداشت از حساب‌ها برای رسیدن به پولشان بودند اما حساب‌ها مسدود شده بود. در نهایت قرار شد حساب‌ها باز شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: موضوع سپرده‌گذاران یکی از مواردی است که مستمرا و روزانه پیگیری می کنیم تا مشکل حل شود. مطمئنم با پیشرفت حاصل شده به سرعت سپرده‌های زیر ۲۰۰ میلیون تومانی پرداخت شود تا بعد از نوبت به مابقی برسد. یک مشکلی به وجود آمده که باید به دنبال راه حل باشیم ما پیگیر هستیم پس اضطراب نداشته باشید و مطمئن باشید که سه قوه پیگیری می‌کنند.

لاریجانی در پایان تاکید کرد: البته مخالف برگزاری جلسه غیرعلنی با رئیس بانک مرکزی نیستم که تا در این جلسه علاوه بر طرح موضوع سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری توضیحاتی درباره مشکلات دیگر بانکی داده شود؛ لذا دعوت می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در توضیح تذکر خود خطاب به لاریجانی گفت: در موضوع سپرده‌گذاران شما از دولت خواستید لایحه‌ای برای حل مشکل ارائه کنند اما اکنون مردم مستاصل شده، گرفتارند و به حرف رئیس بانک مرکزی اعتماد ندارند.

وی افزود: ما در مجلس گزارش تخلفات بانک مرکزی ناظر به ماده ۲۳۷ را تصویب کردیم که هنوز وضعیت آن مشخص نیست.

این نماینده مجلس تاکید کرد: آقای لاریجانی شما گفتید که خبر خوشی برای مردم و سپرده‌گذاران دارید. اگر جلسه‌ای گذاشتید و پیگیری کردید، بگویید تا تکلیف مردم مشخص شود. لازم است جلسه‌ای دیگر نیز با رئیس بانک مرکزی و وزیر اقتصاد برگزار شود تا به سوالات جدی‌مان پاسخ داده شود.

https://akhbarbank.com/vdchwwnm.23nmvdftt2.html
مشاهده نظر مخاطبان
بهنام
Italy
والا به خدا ما انسان هستیم ، من یک سپرده گذار با مبلغ ۶۰ ت هستم که دریغ از یک ریال که تا الان از موسسه چی بگم کاسپین نگرفتم ، حساب من به دلیل یک وام ۲ ت مسدود شده که باقیمانده از وامم ۸۰۰ هزار تومان هست ، چندین بار تماس گرفتم به گفته موسسه هیئت تصفیه حساب های وامدار به ما نمی ده ، یعنی در مملکت ما کسی قدرت ندارد
من از اخبار بانک عزیز خواش می کنم تکلیف امسال من پیگیری کنند و از موسسه کاسپین سوال بپرسد دیلی این گرو گیری چیست ؟
Germany
من 110 میلیون دارم فقط 2 ماه پیش 2 میلیون دادن تمام
همه چی در حد حرف
کسی به فکر گرفتاری ما نیست
سپرده گزار الزهرا
من در تعاونی الزهرا سیصد و پنجاه میلیون دارم و تا الآن فقط پنج میلیون به من داده اند خداوند در همین دنیا رسوایتان کند که ما را بدبخت کردید.
غریبه
Iran, Islamic Republic of
با سلام،
فعلا پول نیست یا حساب ها مسدوده.
اگر هم بخوان بدن، با همون فرمول کسر سودها + 10% اصل سپرده پرداخت میشه.
مطمئن باشین کسورات رو نمی دن.
Germany
رسیدگی به وضعیت اقساط بخصوص سپرده هایی که در وثیقه وام هستند کمک فراوانی به برگشت پول ها و تعیین تکلیف سپرده گذاران میکند، ضمنا مراقب وام گیرندگانی باشید که بدون وثیقه مطمئن پول مردم دستشان است و از شرایط موجود سوء استفاده نکنند‌. بهر حال باید برای هر شماره حساب بررسی و بدهکاری و طلبکاریش مشخص شود، سپس مشتری بتواند از آن حساب حداکثر ۲۰۰ میلیون برداشت کند
Germany
با تشکر از اهتمام مسئولین ، شرط عدالت فوق الذکر، اقتضا میکند که جوری نباشدکه یک مشتری ۱۰۰ در۱۰۰ طلبش را بگیرد و دیگری هیچ، خوب است حساب های زیر ۲۰۰ میلیون تسویه شده و حسابهای دارای موجودی بالاتر هم فعلا تا این سقف پرداخت شود تا قسمتی از مشکلات افراد حل شود
Germany
با تشکر از اهتمام اخبار بانک در انعکاس اخبار و متقابلا نظرات مردم، خوبست میزگردهایی برگزار شود تا کارشناسان از زوایای مختلف روی موضوع نحوه جمع آوری و بهره برداری از سرمایه های خرد مردم برای فعالیتهای اقتصادی جایگزین موسسات اعتباری بحث شود
قاسم
United States
اخبار بانک لطفا اعلام فرمایید نظرات وشکایات ما پیگیری میشه؟؟؟؟؟؟
حکیم هاشمی
Netherlands
آخه کسی که 300 ملیون دارد با کسی که 200 دارد فرقش چیست؟ شاید یکی دارو ندارش پانصد ملیون باشد وهمه رادر کاسپین غرق کرده باشد ولی کسی 200 به کاسپین آورده ومیلیاردها در بانکهای دیگر دارد. لطفا برای سپرده های بالای 200 هم هرچه سریعتر تصمیم گیری شود چون آنها افراد ساده لوحتری بودن که هست و نیستشان را به کاسپین آوردن تا آنهایی که قسمتی از پول خود را آورده اند
وثوق
کاسپین همه را دیوونه کرده . هی حساب باز میکنه هی مسدود میکنه .هی از این قرض میگیره میده به اون. صدرحمت به ثامن الحجج یه دونه از ادا اطوارهای کاسپینو نداشت.
آقا پول چی شد؟ این هزارمین باره که مسئولي حرفی میزنه ،حتی مصوبه مجلس رو اعلان میکنه ولی فرداش دوباره سیف کار خودشو ميکنه!!!!!!! الان باید هرکی که زیر 200 میلیون تومن سپرده داره از فردا که این بخشنامه صادر شده بره و پولشو بگیره ولی در عمل میبینید که هیچ اتفاقی صورت نگرفته!!!!!
رضا
Iran, Islamic Republic of
شماروبه خدادرموردموسسه آرمان(البرزایرانیان)هم یه خبربدیدآخرش کی مشگل ماحل میشه
غارت زده
Germany
به زودی یعنی دقیقا کِی؟؟؟!!! چون از یک سال پیش میگن به زودی ... یک سال که به زودی حساب نمیشه !! میشه ؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وضعیت سپرده های بالای 200 کاسپین را مشخص کنید در کاسپین اکثرا مبالغ سپرده بالای 200 دارند بایستی تکلیف همه سپرده ها مشخص شود .مجوز داده باید مسئولیتش را قبول کند کاسپین تا قبل از مجوز 2000 میلیارد داشته بعد از مجوز شده 8600 میلیارد این یعنی غارت قانونی اموال مردم که بایستی در برابر این بی عدالتی و حیف و میل اموال مردم یک حرکت انقلابی کرد لطفا از کارشناسان مستقل صحت آمار و ارقام را بررسی کنید و هرگز به افراد بانک مرکزی اعتماد نکنید.
Iran, Islamic Republic of
از نمایندگان محترم مجلس خواهشمندیم مستندات قانونی کاسپین را مطالعه فرمایند.بایستی تاکنون هیات رئیسه مجلس ده ها پیرو بابت ارسال نتیجه گزارش 236 به قوه می فرستاد لیکن گویا فقط در حرف و پشت تریبون پیگیری می کنند تا در عمل ، اما سئوال اصلی اینست
Romania
تا کی میخواد حل بشه نشستبن رو تخت حکومت معلوم نیست دارید مردم بدبختهر چی بسرشون اومد برا شما مهم نیست
پس بالای دویست تومن کی
عدالت برقرارمیشود!؟
مالباخته
از سه سال پیش دارند وعده ی حل شدن یک ماهه میدند اکنون بعد از گذشت ۳۰ ماه هنوز یک ماه سر نرسیده.تا کی مردم باید دروغ بشنوند.
ستم دیده
حتما بعد از اینهمه وقت کشی با فرمول سابق میخواد حلش کنه
دوباره برگشتیم سر جای اول نقطه سر خط😢😢
آرمان
United States
البرزایرانیان بیچارمون کرده خبری نیست؟
Iran, Islamic Republic of
با همان فرمول قبلی سیف ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ یا طبق مبلغ مندرج در دفترچه و برگ سپرده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شفاف حرف بزنید
صالح
باسلام.مافقط صحبت از سپرده گزاران کاسپین میشنویم پس ما که آرمان البرز ایرانیان حساب داریم فقط باید اخبار موسسات دیگر رو بشنویم دریغ از یک ریال پول واللا به خدا ما هم پولمون رو هواس تکلیف ما چه موقعی روشن میشه خواهشا بگین ماکی به پولهامون میرسیم . باسپاس
عاشق خدمت
Iran, Islamic Republic of
ازنمایندگان شجاع مانندجناب آقای حاجی دلیگانی که مشکل مردم رامشکل خودمیدانندازصمیم قلب تشکرمیکنم
حامد
پس چرا از صندوق تعاونی ولیعصر رباط کریم هیچ صحبتی نیست ما نزدیک به پنج ماهه بلاتکلیفیم ، ما از جمله محرومان و کارگر نشینان هستیم که به نان شب محتاجیم به خدا این راهش نیست!!!
سپرده گذار
دم نماینده شاهین شهر گررررررم
سپرده گذار افضل توس
پس سپرده گذارات تعاوننی اعتبار افضل توس هم تا زیر دویست ملیون تومان یعنی تا سقف 200میلیون تومان طبق مصوبه مجلس وصحبت های ریس مجلس باید هرچه زودتر پرداخت شود ر
سخنی هم با ریس محترم مجلس لطفا کلی نگویید مشکل سپرده گذاران موسسات اعتبادی تا 200ملیون تومان پرداخت می شود به ترتیب نام موسسات را ببرند شفاف مثلا افضل توس .کاسپین. آرمان .البرز ایرانیان وحدت ووووغیره
علی
سلام
حسن
چرا مسولین اسمی از موسسه آرمان (وحدت ) نمی برن 6 ماهه ما را بدبخت کردن پولامو بردن چرا مسولین مخصوصا رییس و نمایندگان مجلس بداد ما نمی رسن شما را به خدا از حق الناس دفاع کنید
علي
Finland
زنگ زدم شعبه ولنجك ميگه بايد اسمتو بنويسي بري تو نوبت. اولش هم ٢٠ درصد از اون كانورت شده رو ميديم دو سه هفته بعد ٢٠ درصد ديگه. گفتم همچين چيزي رو مسيولين نگفتن ميگه همين كه هست.
مصطفی
United Kingdom
آرمان (وحدت) چی شد؟!
منصور جعفری زاده از گلستان
خواهش میکنم وام پنچ میلیون تومان داشتم یازده نودوپنج پرداخت کردم الباقی سی میلیون مانده ولی هرچه مراجعه میکنم حساب بالا نمیاد ؟ ممنون میشم کمک کنید
مهدی
چرااز بدرتوس خبری نمی دهید 30مه است بیچاره شدیم
امیر
ما ۲۰۰ م داریم و ۳ ماه پیش رفتیم تعیین تکلیف و سند رو گرفتن تا پول رو با کسری بدن که خورد به مسدودی حسابها
هالا هر وقت مراجعه می‌کنیم میگن داریم زیر ۲۰۰ تا رو میدیمو حسابتون همچنان مسدود است!!!
کسی از دوستان هست که ۲۰۰ م داشته و این نوبت تعیین تکلیف شده باشه؟؟؟
خدا به همه صبر بیش‌تر بده و مسولین محترم هم زودتر این مشکلات رو حل کنند
غارت زده
Germany
ما هم وضعیتمون دقیقا همینه . تو مرداد ماه نوشتن تو دفترچه و گفتند تا بیست روز پرداخت می کنیم و الان آبان ماهه
ما که ۲۰ تومنم گذاشتیم سنار نگرفتیم هنوز!!!!
از تهران
بالای 200 میلیون تومان جزو شهروندان ایران نیستند؟
باید بمیرند یا از این کشور مهاجرت کنند؟
امنیت سرمایه گذاری در ایران یعنی این؟
دیگه آخربن اخطار به مسئولین بخدا اگه پول ما سپرده گذاران ارمان وحدت را اگه پرداخت نکنید....
افضل توس چی کسی اگه ۲۰۲ داشته باشه تا کی باید اسیر باشه چه قوانین مزخرفی هست که بین ۲۰۰ تا ۲۰۲ فقط ۲ که اون هم به خاطر سود لعنتی اول مرداد که پس از مسدود شدن ریختن شما رو به دین و وجدان داشته باشید شدید ناراحتی اعصاب گرفتم
اقای سیف پیشاپیش تاسف خود را به سپرده گذاران موسسه کاسپین بابت از دست دادن سپرده هایشان ابلاغ فرمودند و منظور ایشان دقیقا همان بود که در نهایت در عوض 8000 تا 9000 میلیارد طلب واقعی سپرده گذاران طبق قرارداد با موسسه کاسپین حداکثر 3500 میلیارد تومان به کل سپرده گذاران پرداخت می شود. حالا شما مدام به وعده اقایان دلخوش باشید.
United States
من که باورم نمیشه ببینیم و تعریف کنیم من 70 میلیون تومان سپرده دارم یعنی به پولام میرسم فکر نکنم امیدمان فقط به خدا انشالله همه سپرده گذاران به پولاشون برسند به امید خدا
کارشتاس
سرمایه گذارها بدانتد وقتی همه پولشان را یکجاسرمایه گذاری کنند.تو مملکت ماایتحوره
آرمان وحدت یادتون نرود
اخراج شده ار موسسه ثامن الحجج ع توسط دستور بانک مرکزی
سلام اقایان نمایندگان مجلس و ریس بانک مرکزی ووزیر امور اقتصاد ودارایی چرا به فکر ما فلک زده اخراجی از موسسه ثامن الحجج ع نیستید ایا تا کی مارا با ازمونی که در یکسال قبل بانک پارسیان گرفته در عالم برزخ قرار خواهید داد بابا ما لیسانس و8سال سابقه کار ومسلمان وایثارگر هستیم
رضا موسویان
United States
با سلام خدمت مسئو لین محترم بنده یک شهروند مشهدی هستم در تعا ونی خراب شدهی الزهرا مبلغ سیصد ملیون پولدارم سه ماه پیش از سود واریزی در حد سه ملیون تو مان با چه زحمتی گر فتم مبلغ ده ملیون تومان بدهکارم بیش از بیست بار رفتم از پول من کم کنید کم نمیکنند وجریمه نائخیر زیادی اضا فه شده ومیگو یند حساب مسدوداست تهران مسدود کرده وبدست مانیست ریا لی پر داخت نمیکنند خدا از اینها نگذرد همه شاندردی بگیرند که در مان نداشته باشد
آخه مگه میشه درصد زیاد این پولها از سپرده های بالای 200 و سود ان هست پس این یه بی عدالتی و ظلم اشکار در حق این سپرده گذارهاست. حداقل به همه باید 200 بدن حتی بالای 200
مردم چقدر عمر میکنند؟ این مسولین دقیقا منتظراند زمان به مرور همه چی حل کنه . آنهم با فراموش کردن مردم و خسته شدن از پیگیری طلبهایشان
بخدا مریض و روانی شدیم دست به هر جا میاندازیم یکی به این آقایون بگه اگه شما و خانواده تان را اینطور تحریم میکردند و پو لتون بهتون نمیدانند چکار میکردید ما تمام دارندارمان در این موسسه آرمان وحدت قفل شده شعب هم همه باز و آقایون راست راست میگردن و به ریش ما میخندن. شدیم عین ادمهایی که به چیزی از اموال خودشوش نیاز دارن ولی نمیتوانند کاری کنند خدایا به تو پناه میبریم تز ظلم آشکاری که بر ما میرود.
Iran, Islamic Republic of
جناب رئیس مجلس آقایون مدیران موسسه کاسپین مسلمونل یا حرف کاری درست نمیشه بدر توس گاسپین هنوز 1000تومن چه به سپرده گذاران کوچک و چه بزرگ نداده
تازه ترین اخبار