۰
اخبار بانک: معاون نظارت بر بورس ها و ناشران سازمان بورس ضمن اعلام علل عدم گشایش ۴۰ نماد بورسی و فرا بورسی،زمان تصمیم گیری درباره این نمادها را به پس از عملیاتی شدن دستورالعمل جدید موکول کرد.
توضیحات معاون سازمان بورس درمورد بازگشایی ۴۰ نماد متوقف
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، حسن امیری در نشست پیشکسوتان بازار سرمایه با اشاره به اینکه توقف و بازگشایی نمادها با دستورالعمل جدید،نوع نگرش را تغییر و اصلاح می کند،گفت: در این دستورالعمل علاوه بر شفافیت،نقدشوندگی نیز مورد تاکید ویژه قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح و اماده سازی این دستورالعمل 5 ماه به طول انجامید و هم اکنون به شرکت ها ابلاغ شده،افزود: در مرحله اجرایی باز و بسته شدن نمادها، خیلی از مکانیسم ها که در اختیار پرسنل بود بصورت خودکار شده و از دخالت شخصی در خواهد آمد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در عملیاتی کردن این موضوع،ایده پیشکسوتان موثر خواهد بود،ادامه داد: نحوه اطلاع رسانی شرکت ها هم در طبقه بندی این دستور العمل می تواند اثرگذار باشد و اگر اطلاعات ارسالی شرکت ها دارای ابهام باشد در تابلوی واچ لیست مارک دار خواهند شد.

امیری اظهار داشت: در بعد دیگری از این دستورالعمل سبک مدیریت شرکت ها مورد انتقاد قرار گرفته و مسئولیت انها بیشتر نمایان می شود به عبارت دیگر مدیران شرکت ها از لحاظ ایفای نقش با شفافیت موجود از هم تمیز داده می شوند.

وی با اشاره به عکس العمل افکار عمومی و بازار در برابر نحوه اطلاع رسانی شرکت ها اظهار امیدواری کرد شرکت های سرمایه گذاری و تحلیلگران بیش از گذشته به سهم تحلیل در انتخاب سهام بپردازند تا تصمیم گیری در مورد خرید سهام شرکت ها آگاهانه شده و از حبس نقدینگی جلوگیری شود.

علت عدم گشایش 40 نماد بورسی و فرابورسی

معاون نظارت بر بورس ها و ناشران درخصوص بسته بودن 40 نمادبورسی و فرابورسی که از این دستورالعمل مستثنا شده گفت: با توجه به اینکه از 22 نماد بانکی فقط 3 نماد باز است،مسئله اصلی به عدم ارائه اطلاعات برمی گردد،تعدادی نیز به تعویض تابلوی نمادها و یا اخراج از بورس و انتقال به فرابورس می انجامد که اگر این مسائل را کنار بگذاریم،نماد بسته نداریم.

امیری افزود: در مورد این نمادها با توجه به دستورالعمل جدید اختیار با هیات مدیره سازمان است و جداگانه تصمیم گیری می شود که با طبقه بندی موجود اگر با فرایند اخطار،تعویض تابلو و اخراج از بورس مواجه یا با اطلاعات موجود نماد بازگشایی شود،در این موارد پس ازعملیاتی شدن دستوالعمل جدید تصمیم گیری خواهد شد.

وی درخصوص مشکلات فناوری بورس و انتظار سرمایه گذاران در زمان معاملات هم گفت: با توجه به اینکه اگر کلید خرید سیستم نرم افزاری زده شود،برای عملیاتی شدن حداقل 2.5 سال زمان نیاز دارد بنابراین در فاز اول نرم افزار جدید آتوس خریداری شده،در فاز بعدی نیز مذاکراتی برای خرید نرم افزار انجام شده اما به نتیجه نرسیده است.

https://akhbarbank.com/vdchzqnm.23nmvdftt2.html
تازه ترین اخبار