۰
دنیای اقتصاد نوشت: آن طور که نمایشگاهداران خودرو پایتخت می‌گویند، در حال حاضر با تداوم بسته بودن سایت ثبت سفارش، بازار خودروهای وارداتی همچنان با افزایش قیمت مواجه‌اند.

فعالان بازار تاکید می‌کنند که اگرچه در روزهای ابتدایی بسته بودن سایت ثبت سفارش شاهد افزایش قیمت بسیار زیاد در بازار خودروهای وارداتی بودیم، اما بی‌اعتنایی دولت به این موضوع موجب شده است، اوضاع به شکلی پیش برود که با وجود رکود سنگین همچنان قیمت‌ها روند صعودی داشته باشد.

به گفته فعالان بازار، در حال حاضر برای خرید هیوندایی سوناتای هیبرید باید ۱۸۰ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع نشان می‌دهد خودرو موردنظر حدود دو میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده است. هیوندای توسان نیز دو میلیون تومان گران شده بنابراین در حال حاضر ۲۰۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود؛ برای خرید النترا نیز باید ۱۵۷ میلیون تومان هزینه کرد که این موضوع از افزایش دو میلیون تومانی این خودرو حکایت دارد.

از سوی دیگر اما کیا سراتو هم از افزایش قیمت‌ها در امان نبوده و سه میلیون تومان جهش را به خود دیده است. این محصول در حال حاضر ۱۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. در بین دیگر خودروهای وارداتی، کیا اپتیما این هفته ثبات قیمت را تجربه کرده، به نحوی که در حال حاضر ۲۰۸ میلیون تومان قیمت دارد. به گفته فعالان بازار، لکسوس مدل NX نیز با ثبات قیمت در این هفته در حال حاضر ۳۷۵ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین سانتافه هم به‌عنوان خودرویی که ۱۲ میلیون افزایش قیمت داشته، هم‌اکنون ۲۷۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. اما از بازار کیا اسپورتیج خبر می‌رسد این محصول تغییر قیمت خاصی نداشته و در حال حاضر ۱۹۵ میلیون تومان قیمت دارد. تویوتا RAV۴ هم اگرچه در هفته‌های دورتر افزایش قیمتی شدید را تجربه کرد، با این حال چند هفته‌ای است در قیمت ۲۶۰ میلیون تومانی خود ثابت مانده و گویا بیش از این کشش گرانی ندارد. در بین دیگر خودروهای وارداتی اما تویوتا مدل CHR که به گفته خیلی‌ها قیمتی غیر منطقی در ایران دارد، هم‌اکنون ۲۴۰میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نیسان جوک نیز در مدل فول خود ۱۸۵ میلیون تومان به فروش می‌رسد و برای خرید مدل ایکس تریل هم باید ۲۶۰ میلیون تومان هزینه کرد.
https://akhbarbank.com/vdcgyw9n.ak9nn4prra.html
تازه ترین اخبار