نوسان بیش از ۵۰ تومانی دلار در یک ماه

28 مرداد 1396 ساعت 10:55

دلار آمریکا در پنجمین ماه سال جاری با رکوردهای جدیدی در سال جاری روبرو شد و در هفته‌های اخیر در مرداد ماه ۵۴ تومان نوسان را پشت سر گذاشته است.


به گزارش ایسنا، ‌دلار آمریکا در حدود یک ماه گذشته با تغییر و تحولاتی همراه شده است. دلار در هفته‌های اخیر با شیبی ملایم با حرکت افزایشی روبرو شده و بعد از مدت‌ها از کانال ۳۷۰۰ تومان خارج و وارد کانال ۳۸۰۰ تومان شده است.

دلار آمریکا در ابتدای مرداد ماه امسال با قیمت ۳۷۷۵ تومان در بازار آزاد عرضه شد. در ادامه با روند صعودی به ۳۷۷۹ تومان و بعد هم به ۳۸۰۰ تومان رسید.

در ادامه مرداد دلار با ادامه حرکت خود در مسیر افزایشی در هشتمین روز ماه به ۳۸۱۲ تومان رسید و در ادامه این روند ۳۸۱۹ و ۳۸۲۱ تومان داد و ستد شد.

در روزهای بعد و در میانه ماه نرخ دلار به ۳۸۲۶ تومان رسید که این رقم بالاترین نرخ دلار در مرداد ماه و همین طور بالاترین نرخ از شروع سال جاری تا کنون بود که رکورد جدیدی برای دلار در سال ۱۳۹۶ به حساب می آید.

در ادامه و با عبور از نیمه ماه دلار تا حدودی با روند کاهشی همراه شد و قیمت آن به ۳۸۱۵ تومان و بعد ۳۸۱۲ تومان رسید. اما در روزهای پایانی مرداد ماه بار دیگر روند آن معکوس شد و به ۳۸۲۰ تومان رسید.

در مجموع دلار آمریکا در این ماه پر نوسان ترین ماه خود را در سال جاری طی کرده است و در این بازه زمانی ۵۴ تومان نوسان و تغییر قیمت داشته است که این میزان نوسان رکوردی برای دلار در سال جاری محسوب می‌شود.

از سوی دیگر افزایش نرخ دلار در مقطعی بر بازار سکه نیز تاثیر گذاشت و قیمت‌ها را در بازار سکه با افزایش قیمت مواجه کرد به طوری که قیمت سکه تمام در میانه‌های ماه به یک میلیون و ۲۲۳ هزار تومان رسید.


کد مطلب: 54529

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/54529/نوسان-بیش-۵۰-تومانی-دلار-یک-ماه

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com