۰
پنجشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۰

رشد بورس تهران به مدد فلزات اساسی

بورس تهران در پنج روز کاری با ۳۱۴ واحد رشد در دماسنج بازار سرمایه مواجه شد؛ همچنین در روزهای گذشته فلزات اساسی با هدایت شاخص به سمت بالا، لیدر بازار شدند.

به گزارش ایسنا، در طی پنج روز گذشته بورس اوراق بهادار تهران شاخص کل بازده نقدی و قیمتی توانست از تراز ۸۱ هزار و ۲۶۵ واحدی تا تراز ۸۱ هزار و ۵۷۹ واحدی بالا رود و رشد ۳۱۴ واحدی را تجربه کند. همچنین شاخص آزاد شناور که در تاریخ ۱۵ مردادماه سال جاری در رقم ۸۹ هزار و ۶۲۰ واحدی قرار داشت با ۲۶۰ واحد رشد به عدد ۸۹ هزار و ۸۸۰ واحدی دست یافت.

شاخص بازار اول نیز که در تاریخ مذکور ۶۳ واحد تا کانال ۵۷ هزار واحدی راه داشت توانست ۲۳۶ واحد رشد کند و به رقم ۵۷ هزار و ۱۷۳ واحدی برسد. شاخص بازار دوم نیز با رشد ۵۹۶ واحدی در تراز ۱۷۷ هزار و ۷۵۳ ایستاد. همچنین شاخص صنعت با ۳۵۰ واحد رشد از رقم ۷۰ هزار و ۱۳۵ واحدی به عدد ۷۰ هزار و ۴۸۵ واحدی رسید.

ارزش معاملات بورس تهران در آخرین روز معاملاتی به رقم ۲۱۲ میلیارد تومان بالغ شد که این رقم ناشی از دست به دست شدن بیش از ۴۶۲ میلیون سهم طی ۴۳ هزار و ۹۰۶ تومان داد و ستد بود. در این روز  در گروه خودرو ۵۴ میلیون و ۸۴۳ سهم به ارزش ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در شش هزار و ۳۷ نوبت معامله مورد داد و ستد قرار گرفت. در این گروه کلیه نمادها با روند رو به کاهشی در قیمت آخرین معامله و قیمت پایانی مواجه شدند.

همچنین در گروه فلزات اساسی بیش از ۶۴ میلیون سهم جابجا شد که ارزش آن به رقم بیش از ۱۵ میلیارد تومان می‌رسید. اما در این گروه مخالف خودرویی‌ها تعداد بیشتر نمادها مقداری در قیمت پایانی رشد کردند.

https://akhbarbank.com/vdca6enm.49nya15kk4.html
تازه ترین اخبار