۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹

موقعیت ارزان ترین خانه‌های پایتخت+ جدول

بررسی‌ها از بازار مسکن شهر تهران حاکی از آن است در بخش هایی از مناطق ۴، ۷، ۹ تا ۲۱ می توان آپارتمان هایی در محدوده قیمتی ۷۰ تا ۱۴۰ میلیون تومان خریداری کرد.

به گزارش ایسنا، با وجود رکود بخش مسکن در شهر تهران، تقاضا برای خرید آپارتمان های ارزان قیمت طی یک سال گذشته به طور محسوسی افزایش یافته است؛ به طوری که در تیرماه سال جاری، فروش واحدهای مسکونی قدیمی ساز نسبت به کل واحدها ۵.۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافت.

از سوی دیگر درصد تغییر فروش آپارتمان های ۱۶ تا ۲۰ سال و نیز ۲۰ سال به بالای شهر تهران در مقایسه با همین نوع آپارتمان به ترتیب ۴۹ و ۲۰ درصد نسبت به تیرماه سال قبل بوده است. در تیرماه ۱۳۹۵ از مجموع ۱۴ هزار و ۹۰۵ معامله انجام شده ۱۱۸۴ واحد مسکونی ۱۶ تا ۲۰ سال به فروش رسیده و این در حالی است که در تیرماه ۱۳۹۶ از ۱۴ هزار و ۵۳۳ قرارداد خرید و فروش بالغ بر ۱۷۶۲ آپارتمان از رده ۱۶ تا ۲۰ سال فروخته شده که آمار معناداری از رشد تقاضای خرید واحدهای مسکونی ارزان قیمت را نشان می دهد.

مظنه قیمت آپارتمانهای ارزان شهر تهران بر اساس معاملات تیرماه ۱۳۹۶

محله

متراژ

سن بنا

قیمت (تومان)

راه آهن

۵۲ متر

۱۶ سال

۷۰ میلیون

فروزش

۳۵ متر

۱۴ سال

۷۵ میلیون

گرگان

۳۸ متر

۱۶ سال

۸۶ میلیون

شمیران نو

۶۵ متر

۱۶ سال

۸۸ میلیون

هاشمی

۳۷ متر

۱۰ سال

۸۹ میلیون

استاد معین

۳۹ متر

۷ سال

۹۰ میلیون

هفت چنار

۴۵ متر

۵ سال

۹۷ میلیون

خاوران

۳۹ متر

۱۵ سال

۱۰۰ میلیون

آگاهی

۵۰ متر

۳ سال

۱۰۵ میلیون

دانشکده هوایی

۵۰ متر

۳ سال

۱۱۰ میلیون

بریانک

۴۷ متر

۶ سال

۱۱۰ میلیون

امین حضور

۵۰ متر

۱۲ سال

۱۱۰ میلیون

افسریه

۳۷ متر

۱۱ سال

۱۱۰ میلیون

سنگلج درخونگاه

۴۶ متر

۳ سال

۱۱۳ میلیون

اسکندری

۵۱ متر

۱۴ سال

۱۱۴ میلیون

جوادیه

۴۶ متر

۴ سال

۱۱۵ میلیون

آهنگ

۶۳ متر

۱۶ سال

۱۲۸ میلیون

خاک سفید

۵۰ متر

۱۳ سال

۱۳۵ میلیون

تهرانسر

۴۵ متر

۱۶ سال

۱۴۶ میلیون
















رشد ۴۹ درصدی تقاضا برای خرید واحدهای ۱۶ تا ۲۰ سال در تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل که با کاهش۵.۷ درصدی سهم واحدهای کمتر از پنج سال نسبت به تیرماه سال ۱۳۹۵ همراه بود نشان می‌دهد بازار قدیمی ساز با توجه به ویژگی «مسکن در بضاعت» وتقویت ازطریق تسهیلات ۱۶۰ میلیون تومانی سهم قابل توجهی از رشد را در فاز پیش رونق به خود اختصاص داده است؛ هر چند هنوز واحدهای مسکونی تا پنج سال ساخت با سهم ۴۶ درصد بیشترین تقاضا را دارد.

تیرماه سال جاری تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۶.۲ و ۲.۵ درصد کاهش یافته که نشان از انجماد بازار در ثلث فصل جابه‌جایی است. با این حال ریزنوسانات حاکی از آن است که مقاومت مالکان خانه‌های نوساز برای ارائه‌ی تخفیف باعث شیفت آرام طرف تقاضا از سمت نوسازهابه سوی قدیمی سازها بوده است. هم اکنون ۳۶.۶ درصد معاملات مربوط به خانه‌های ۱۱ سال ساخت به بالا است که نسبت به تیرماه سال قبل ۴.۳ درصد رشد نشان می دهد. همچنین فروش واحدهای بیش از ۲۰ سال در ماه چهارم سال جاری نسبت به زمان مشابه سال ۱۳۹۵ معادل ۲۰ درصد بالاتر بوده است.

افت تدریجی قیمت مسکن طی مدت ۴۸ ماه از یک سو با کاهش شدید عرضه به دلیل بازده پایین سرمایه همراه شده و از سوی دیگر با توجه به نزدیک شدن قیمت مسکن به کف، قدرت خرید دهکهای متوسط را افزایش داده است. بنابراین به دلیل تقویت بازار از طریق تسهیلات ۸۰ میلیون تومانی خانه اولی ها با بهره ۹.۵ درصد و تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی اوراق حق تقدم با بهره ۱۷.۵ درصد، بازه زمانی زمستان ۱۳۹۵ تا کنون فرصت مناسبی برای ورود متقاضیان مصرفی به بازار مسکن بوده که البته به کندی صورت گرفته است. با این وجود افزایش یک تا ۲۰ درصدی تعداد معاملات در مناطق ۳، ۵، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۱۳، ۲۰ و ۲۲ طی تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حاکی از تحرک نسبی در بازار میان متراژ، کوچک، قدیمی ساز و ارزان قیمت است.

در تیرماه سال ۱۳۹۶ تعداد معاملات آپارتمانهای مسکونی شهر تهران به ۱۴.۵ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲.۵ درصد کاهش نشان می دهد. همچنین متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای ملکی شهر تهران ۴.۶ میلیون تومان بود که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۶.۲ درصد افزایش یافته است.

بررسی توزیع واحدهای مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در تیرماه ۱۳۹۶ حاکی از آن است که واحدهای تا ۵ سال ساخت با سهم ۴۶.۲ درصد بیشترین سهم از واحدهای مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند. سهم مذکور در مقایسه با تیرماه سال قبل ۵.۷ درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحدهای با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

https://akhbarbank.com/vdcdjf0k.yt0o96a22y.html
تازه ترین اخبار