63 درصد سهامداران 20 شرکت اول در 7 بانک

30 خرداد 1396 ساعت 9:34

اخبار بانک: بررسی ها نشان می دهند 63 درصد سهامداران 20 شرکت اول در هفت بانک حضور داشته و از اهمیت صنعت بانکداری حکایت دارد.


به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، ادغام بانک ها موضوعی است که 5 خرداد ماه سال جاری توسط رئیس کل بانک مرکزی تایید شد. این موضوع واکنش بسیاری از کارشناسان حوزه بانک و بازار سرمایه را به همراه داشت.

بر همین اساس،‌ در هفته ای که گذشت خبری مبنی بر ادغام یک بانک و دو موسسه مالی اعلام شد. بانک مهر اقتصاد، موسسه اعتباری کوثر و موسسه اعتباری ثامن سه مورد ادغام مورد نظر هستند. هر چند در این میان بانک مهر این موضوع را به شدت رد کرده است.

از سویی دیگر، با توجه به فهرست 20 شرکت بزرگ فرابورسی از لحاظ تعداد کد سهامداری که تا پایان اردیبهشت 96 بدست آمده است، 7 بانک جزو این 20 شرکت برتر قرار دارند که این موضوع نشان از توجه سهامداران به گروه بانکی دارد.

در همین حال، مجموع سهامداران 20 شرکت فرابورسی دو میلیون و 304 هزار و 89 نفر عنوان شده که در این میان، سهامداران 7 بانک بیش از 63 درصد، معادل یک میلیون و 459 هزار و 192 نفر هستند.

موسسه اعتباری کوثر تا پایان اردیبهشت ماه بزرگترین شرکت از لحاظ تعداد کد سهامداری در فرابورس بوده است. این نماد در فرابورس ایران 483 هزار و 512 کد سهامداری را به خود اختصاص داده است. همچنین بانک مهر اقتصاد با دارا بودن 176 هزار و 721 کد سهامداری در رتبه چهارم بزرگترین شرکتهای فرابورس از لحاظ تعداد کد سهامداری قرار دارد.

بر همین اساس، موضوعی که مطرح می شود این است که‌ اگر این بانک و دو موسسه اعتباری با یکدیگر ادغام شود، جدا از آینده سپرده گذاران، چه تبعاتی برای سهامداران آن متصور خواهد بود؟ آیا گروه بانکی که با بسته بودن طولانی تعدادی از نمادها هنوز به روند مثبت گذشته برنگشته، می تواند خود را احیا کند یا خیر؟


کد مطلب: 53200

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/53200/63-درصد-سهامداران-20-شرکت-اول-7-بانک

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com