۰
۱۴
اخبار بانک: رئیس کل بانک مرکزی گفت: رسالت اصلی این بانک صیانت از اعتماد و اطمینان مردم به شبکه پولی و بانکی کشور و افزايش آن در سایه استمرار اصلاح و بسامان آوردن نظام بانکی است و در این مسیر به استناد قوانین و مقررات و با هماهنگی و همکاری سایر مراجع، برخورد جدی با موسسات غیرمجاز فعال در بازار پول را در دستور کار قرار داده است.
سیف:صیانت از سپرده های مردم ماموریت اصلی بانک مرکزی است
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، ،سیف در این یادداشت تحت عنوان« ساماندهی بازار غیر متشکل، همراهی مردم و نقش رسانه ها» نوشت: «در پی طرح اخباری درباره ساماندهی و ادغام بانکها و موسسات اعتباری در برخی رسانه ها و خبرگزاریها و بازنشر انبوه و همراه با حاشیه آن در کانالها و شبکه های اجتماعی طی روزهای اخیر به آگاهی هموطنان گرامی میرساند؛ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی سال های اخیر با هدف انتظام‌بخشی و ایجاد شفافیت هرچه بیشتر عملکرد نظام پولی و بانکی با نگاه کارشناسی و به طور جدی، ساماندهی بازار غیرمتشکل پولی را دنبال کرده است.

رسالت اصلی این بانک صیانت از اعتماد و اطمینان مردم به شبکه پولی و بانکی کشور و افزايش آن در سایه استمرار اصلاح و بسامان آوردن نظام بانکی است و در این مسیر به استناد قوانین و مقررات و با هماهنگی و همکاری سایر مراجع، برخورد جدی با موسسات غیرمجاز فعال در بازار پول را در دستور کار قرار داده است. این سیاست قطعی بانک مرکزی است و عزم مسئولان و مجریان امر جزم و به فضل الهی تحت فشارها و تنگناهای ایجادشده، از پیگیری این سیاست منصرف نخواهند شد.

بر این اساس، در طول سالهای اخیر اقدامات بسیاری به منظور ساماندهی موسسات غیرمجاز انجام شده که بسته به مورد، به صدور مجوز، انحلال یا ادغام آنها منجر شده است و در این مسیرِ سخت و کار صعب، صیانت از سپرده های هموطنان گرامي به عنوان ماموریت اصلی بانک مرکزی مدنظر قرار داشته است.

بدیهی است برنامه جامع انتظام بخشی، از رهگذر بررسی پیشنهادها، مذاکرات و جلسات متعدد کارشناسی در بخش های مختلف و پس از طی مراحل قانونی اجرایی می شود و بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار پس از کسب اطمینان از حفظ منافع و حقوق همه سپرده گذاران و تامین منابع لازم از سوی موسسات و تعاونی ها و مسؤلين آن ها، اقدامات بعدی را در دستور کار قرار خواهد داد.

بدون تردید در این راهِ سخت و ماموریت دشوار، بعد از لطف و فضل الهی نقش بی بدیل رسانه های جمعی و ارباب و اصحاب خبر برای تعاطی افکار و تبادل نظر در خصوص چرایی معضلات کهنه نظام پولی و بانکی کشور و چگونگی رفع و حل و فصل آنها یاریگر و مددکار اصلی مدیران و مسولین کاربلدی است که به روش دیرین، این مشکلات را به بعد از خود واگذار نکردند و با شهامت در صدد حل وفصل قطعي آنها بر آمده اند.

در کنار طلب این همراهی از رسانه ها، از مردم عزيزمان حفظ آرامش و دوری از اقدامات هیجانی که می تواند مشکلات جدیدی را ایجاد و ضرر و زیان تمام عوامل مرتبط در کشور را سبب شود و از همکاران سختکوش خود در نظام بانکی کشور، پرهيز از رقابت های غیرسازنده و مدیریت امور بانکی ، به نحوی که به حفظ اعتماد عمومی به عنوان اصلی ترین سرمایه نظام بانکی منجر گردد را تقاضا دارم.بدیهی است اخبار اقدامات مربوط به ساماندهی موسسات غیرمجاز پس از طی مراحل کارشناسی و قانونی، از طریق اطلاعیه های رسمی بانک مرکزی و یا مصاحبه های مسئولان این بانک به استحضار مردم شریف و سپرده گزاران عزيز خواهد رسيد. »
https://akhbarbank.com/vdcfxydt.w6dmeagiiw.html
مشاهده نظر مخاطبان
امیر
Iran, Islamic Republic of
سلام:بزرگوار کاش در مورد کاسپین هم کارشناسی می کردی بعد مجوز میدادی نه اینکه مجوز بدهید و بعد بگویی حق ایجاد شعبه نداره حق سپرده گیری نداشته!!!!!!!!نکنه بازم کارشناسی شما راهی برای فریب مردم بیچاره باشد الفاظ خوبی بکار می بری اما دریغ از عمل!!!!!!!!!
سپرده گذار تعاوني الزهرا
Iran, Islamic Republic of
جايي بس تاسف است كه سپرده گذاران تعاوني الزهرا كه توسط كاسپين تحويل گرفته شده ويك سري از اموال تعاوني را نيز به نام كاسپين انتقال داده شده بعد از سي ودو ماه بلاتكليفي هنوز يك ريال از وجهمون را دريافت نكرديم .والله به خدا ما هم گرفتاريم .جناب سيف يك مقدار با تدبير عمل كن .اين سپرده گذار ها مردم همين مملكت هستند .
فريب خورده
France
واقعا احسن به اين متن چقدر زيبا فرموديد
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب
Germany
بله دیدیم چقدر قشنگ از سپردهای ما تو موسسه مجاز کاسپین که خودتون بهش مجوز دادین صیانت کردین. آقای سیف زندگی میلیونها نفر رو نابود کردید و باعث افسردگی و غم چندصد هزار سپرده گزار موسسه مجاز کاسپین شدید. من به شخصه حلالتون نمیکنم
مهدی
آقای محترم.انقدرمردم رنج وعذاب دیدند بس نیست.پولشون بهشون برگردون.
مهدی
Iran, Islamic Republic of
کدام اعتماد؟
سپرده گذار کاسپین
دولت تدبیر و امید واقعا از شما به خاطر بی تفاوتی تشکر می کنیم تمام سرمایه زندگیمان را به اسم مجوز از دستمان در آوردید حالا هم هیچکاری برای جبران نمی کنید ؟؟؟؟؟پس کو اون منشور حقوق بشری در ایران ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
م.ناشناس
جناب اقاي سيف ، لطفأ صيانت از سرمايه ي مردم را برايمان تفسير كنيد
وقتي عمليات ادغام بانكها و موسسات صورت ميگيرد يا موسسه اي را منحل ميكنيد
عملأ سرمايه ي سپرده گذار را بلوكه ميكنيد و سودي به اين سپرده تعلق نميگيرد و ممكن است اين جراحي شما روي بانك و موسسه اي ماهها و گاهي سالها بطول انجامد.
علي
آقای درمورد موسسه آرمان یه توضیح بده
چرا تبعیض قایل شدید بین موسسه آرمان .و موسسات دیگر.موسسات دیگر رو رسا نه ای کردید .ولی آرمان رو نه
حسام
موسسه ثامن قوی تریتن و بهترین موسسه ایرانه تا الان با ور کنین کلی از بان کها رو ثامن نجات داده
Iran, Islamic Republic of
تو اینجوری فک کن تا مثل کاسپینی ها بشی
....
سلام.

چطورچند سال به چند موسسه اجازه فعالیت داده می شود در حالی که مجوز ندارد.انتظار ما از بانک مرکزی بیشتر از اینهاست.
تازه ترین اخبار