۰
۱۴۳
دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۹

وجوه سپرده‌گذاران فرشتگان شامل سود نمی‌شود

اخبار بانك: به دنبال اعتراض برخی از سپرده‌گذاران فرشتگان درباره حذف سود سپرده‌های آنها، بانک مرکزی اعلام کرد که اصل وجوه سپرده‌گذاران فرشتگان بدون هیچ کسری محاسبه خواهد شد و در تعیین تکلیف ملاک عمل قرار می‌گیرد. البته از شهریور سال ۱۳۹۴ به بعد سودی به این سپرده‌ها تعلق نخواهد گرفت.
وجوه سپرده‌گذاران فرشتگان شامل سود نمی‌شود
به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، در حالی از ۲۶ اردیبهشت ماه با تصمیم مشترک قوه قضاییه و بانک مرکزی، کار تعیین تکلیف سپرده‌گذاران در تعاونی منحل شده فرشتگان آغاز شد که از مجموع حدود ۴۵۰ هزار سپرده‌گذار این تعاونی منحل شده حدود ۴۰۰ هزار نفر سپرده زیر ۱۰ میلیون تومان دارند، بنابراین در مرحله اول به منظور تعیین تکلیف سریعتر سپرده‌گذاران خرد، قرار شد از ۲۸ اردیبهشت امسال این سپرده‌گذاران با مراجعه به شعب منتخب موسسه کاسپین تعیین تکلیف شوند که در این صورت حدود ۸۷ درصد سپرده‌گذاران فرشتگان وضعیت خود را مشخص خواهند کرد. همچنین قرار بر این شد که در مرحله دوم و از نهم خرداد ماه امسال سپرده‌گذاران تا سقف ۲۰ میلیون تومان با مراجعه به موسسه کاسپین تعیین تکلیف شوند که با پایان مرحله دوم حدود ۹۰ درصد سپرده‌گذاران این تعاونی تعیین تکلیف خواهند شد. اما در حالی مرحله اول آغاز شد که به دنبال آن با عدم پرداخت سود تعلق گرفته به این سپرده‌ها از زمان انحلال تعاونی فرشتگان (شهریور 1394)، تجمعات و اعتراض‌هایی در این باره شکل گرفت.

بر اساس توضیحاتی که بانک مرکزی در این رابطه به ایسنا اعلام کرده است، سپرده‌گذاران می‌توانند مبلغ قابل دریافت را نزد موسسه کاسپین سپرده‌گذاری کرده و در صورت عدم تمایل نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

باید توجه داشت که با توجه به تصمیم مشترک مرجع قضایی و بانک مرکزی، اصل سپرده سپرده‌گذاران بدون هیچگونه کسری، محاسبه و در تعیین تکلیف ملاک عمل قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به نظر مراجع قضایی به انحلال و توقف فعالیت تعاونی اعتبار غیرمجاز فرشتگان از شهریور ۱۳۹۴ فعالیتی از سوی این تعاونی متصور نبوده تا متعاقب آن شناسایی و محاسبه سود انجام شود، بنابراین از این تاریخ به بعد سودی قابل شناسایی، محاسبه و قابل پرداخت به سپرده‌گذاران نخواهد بود.

همچنین با توجه به نظر مراجع قضایی قرار بر این است که در مرحله پرداخت مبالغ زیر ۱۰ میلیون تومان، ۹۰ درصد سپرده‌ها نقدا پرداخت و ۱۰ درصد باقیمانده متعاقبا تعیین وضعیت شود. در واقع پس از اتمام شناسایی و ارزیابی دارایی‌های تعاونی منحل شده فرشتگان از محل مازاد اموال، پرداخت ۱۰ درصد باقیمانده سپرده انجام می‌شود.

باید یادآور شد که هشت تعاونی اعتبار غیرمجاز فرشتگان، الزهراء، دامداران و کشاورزان کرمانشاه، عام کشاورزان مازندران، حسنات اصفهان، پیوند مشهد، بدر توس و امید جلین قبل از سال ۱۳۹۴ در کشور فعال بودند که هرکدام به صورت مستقل قصد داشتند از بانک مرکزی اجازه فعالیت به عنوان موسسه اعتباری دریافت کنند، اما حاضر به تامین شرایط مدنظر بانک مرکزی نبودند. از این رو با مصوبه شورای پول و اعتبار و مستند به قانون بازار غیرمتشکل پولی مقرر شد این تعاونی‌ها پس از انحلال، توسط موسسه اعتباری تازه تاسیس کاسپین ساماندهی شوند. از این رو مجوز فعالیت موسسه اعتباری کاسپین در ۲۷ اسفند ۱۳۹۴ صادر شد. تعاونی‌های هشت‌گانه، همگی فعالیت خود را در دوره های قبلی شروع کرده بودند و اولین اقدام بانک مرکزی در دولت یازدهم این بود که فعالیت این تعاونی‌ها را ساماندهی کند.

اما در زمانی که هنوز دارایی ها و سپرده‌های تعاونی های هشت گانه غیرمجاز به موسسه اعتباری کاسپین منتقل نشده بود، دو دستور قضایی در مشهد صادر شد که بر اساس آن تعاونی‌ها مکلف شدند تمام تابلوهای خود را با تابلوهای موسسه کاسپین جایگزین کنند. سپس حکم دیگری صادر شد که براساس آن، دفترچه‌های سپرده‌گذاران تعاونی‌هایی که باید منحل می‌شدند با دفترچه‌های موسسه کاسپین جایگزین شود، در حالی که هنوز دارایی‌ها و سپرده‌های نزد این تعاونی‌های هشت گانه به موسسه کاسپین منتقل نشده بود.

با این وجود، در سال ۱۳۹۵ هیات‌های تصفیه،‌ فعالیت خود را پیش بردند و در انتهای سال، کار نقل و انتقال دارایی و بدهی‌های شش مورد از تعاونی‌های فوق به موسسه اعتباری کاسپین انجام شد و پرونده یک مورد از تعاونی‌ها نیز در مرجع قضایی مفتوح است و مسئولان موسسه کاسپین منتظر اعلام نظر نهایی قاضی پرونده برای نقل و انتقال دارایی ها و بدهی‌های این تعاونی هستند. در این میان، بزرگترین تعاونی به لحاظ تعداد سپرده گذاران و حجم دارایی‌ها، تعاونی منحل شده فرشتگان بود که نیاز به بررسی های جزئی‌تری داشت. همچنین در برخی از این تعاونی‌ها تخلفاتی از جمله معاملات صوری، مخدوش و پرداخت نرخ های سود غیر واقعی و نظایر آن صورت گرفته است. بر این اساس، نرخ‌های سود پرداختی ناشی از فعالیت عملیاتی تعاونی‌ها نبود، بلکه از محل وجوه سپرده گذاران جدید، سود به سایر سپرده گذاران پرداخت شده است.

با اقدامات انجام شده در مدت اخیر،‌ تاکنون حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان از دارایی‌های تعاونی منحل شده فرشتگان شناسایی شده که قابل انتقال به موسسه اعتباری کاسپین بوده و کار ارزیابی حدود ۶۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز به اتمام رسیده است. بنابراین مجموع دارایی های فرشتگان تا امروز بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان می‌شود. همچنین با کمک پلیس آگاهی و قوه قضاییه تاکنون ۳۰ فقره ملک شخصی مدیران تعاونی فرشتگان شناسایی شده و کار تقویم و ارزیابی آنها در حال انجام است که آن دارایی‌ها هم به کاسپین منتقل می‌شود. با شناسایی و انتقال دارایی‌های تعاونی منحل شده فرشتگان به موسسه کاسپین، کار انتقال سپرده سپرده گذاران این تعاونی متناسب با دارایی ها به موسسه کاسپین نیز انجام می شود.

https://akhbarbank.com/vdcgt39n.ak9xz4prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
رضا
پس تکلیف سپرده گذاران بدر توس کی مشخص ميشود. مگر کاسپین فقط فرشتگان است. چرا هیچ صحبتی از بدر توس و بقیه موسسات نميشود.
عباسی
توروخدا اول فرشتگانیها باید این خبرو ببینن و نظر بدن یا بدر توس. بدر توسیها خودشون برای خودشون بهمراه بقیه تجمع تشکیل بدن.و جداگانه احقاق حق کنن.
مجید
United Kingdom
اگر فرشتگان منحل شده بود چرا اجازه دادید از مردم سپرده بگیرد؟ چرا به مردم نگفتید سپرده نگذارند؟ چرا اجازه دادید تابلوهایش را عوض کند؟ از اسفند 94 که زیر پوشش کاسپین بود، بنابراین چرا سود مردم را از اسفند 94پایمال می کنید؟ می گویید سود غیرواقعی می داد، بسیار خوب شما همان 18 درصد قانونی را بدهید!کاسپین عضو صندوق ضمانت سپرده ها است که تا 100 میلیون تومان هر سپرده گذار را بیمه کرده، پس چرا اکنون که باید به عهدش وفا کند شانه خالی می کند؟!
خوب این الان یعنی چی .. چرا با کلمات بازی میکنید!!! خیلی واضح و صریح بگین جریان چیه مردم اینجوری متوجه نمیشن
جریان اینه که میخوان سودی که این مدت گرفتین رو از اصل پول کم کنن و باقیشو بدن
همونم کی بدن و چجوری بدن دیگه خدا داند و بس
مستوفی
هیچ فرقی نکرد . همون جای اولیم. وقتکشی کاسپینی وارد ماه هشتم میشود . 21 ماه کسر سود از اصل سپرده دریافت شده یعنی اقلا نصف پول پریده تو کشتی کاسپین.
شاهین
یعنی همون که قبلاً گفتند سودی در کار نیست از دو سال پیش. اصل پولم ۱۰ درصد شوری نگه می دارند بالای ۲۰ میلیون تومان هم بلاتکلیف
مسعود
بابا کی میاد بما 21 ماه وام قرض الحسنه بده ؟
مهکامه
چرا این سیف فقط فکره که فرشتگان بما سود نده ؟ مگه ما به سیف و فرشتگان بدهکار بودیم؟
سعيد
Denmark
يعني من ك ٥٠ ميليون پول گذاشتم سود كه به من نميدن هيچ هرچي هم كه سود گرفتم از سال نود و چهار ميخان از اصل پولم كم كنن
اصل ماجرا اين است كه موسسه كاسپين ورشكسته است و ميخواهد تا ميتواند سپرده هاي مردم رو بردارد تا يه عده اي به ثروت هاي نجومي برسند.
دوست عزیز یعنی از شهریور 94هرچه سود دادند از سپرده شما کم میکنن و ده درصد اصل پولت را نگه میدارند تا وقتی ابها از اسیاب افتاد بالا بکشند
خیلی واضح: تمام سودها از شهریور 94 به بعد صفر شده و از اصل سپرده ی اون زمانت 10 درصد کسر شده است.
یک رای داده به روحانی
منظور اینه که از اول شهریور ۹۴هرچه سود گرفتی باید تا دینار آخر برگردونید و این سودها رو از سپردهاتون کسر میکنند و تازه نود در صد پولتون میدن و ده در صد بقیه رو هم باید صبر کنید تا املاک بفروشند و بعد بدهند و وقتی همه اینا رو قبول کردی و دفترچه رو باطل کردن اونوقت میگن پول نداریم حالا
این یعنی اسقلال و بانک داری بدون ربا
سعید
Germany
یعنی نصف سپرده را میدند بقیه رامیگن سال. 94 95سود گرفتین تماما کسرمیگردد
شهروند
Germany
مسخرست !!!! عدالت موج ميزنه !!! ايا از سود كل تعاوني ها كسر شده !!!! يا فقط فرشتگان !!!! چرا انحلال اعلام نكردين !!! اقاي سيف به چه قيمتي !!!!
تکلیف موسسه الزهرا چی میشه؟ چرا کسی پاسخگو نیست؟ مگر پایان سال 95 به کاسپین منتقل نشد چرا در مورد این تعاونی پاسخی نمی دهند؟
حمید
چنان کارشناسی شده این متن اماده شده که مشخص نیست اصل سپرده بدون کمو کسر به ما بازگردانده شود.مثلا میشه اینطور استنباط کرد از شهریور ۹۴هر چه سود گرفتیم از اصل پول کسر میشود.واز اطرفی گفته شده ملاک اصل سپرده است.کسی به داد ما نمیرسه تو این مملکت؟!
سپرده گزار گول خورده ي بدبخت
يعني مملكت اينقدر صاحب نداره كه توي بهترين نقاط شهر با چند صد شعبه پول رد وبدل ميشد وهيچ نهادي متوجه نبود
تورو خدا مامردم بدبخت رو چي فرض كردين؟؟!!!!
امیر
واقعا یعنی ایران سرگردنست که شماها بخواین مردمو بچاپید.من چند صد میلیون مجوز گرفته بود این موسسه گذاشتم.اگر بمیرم هم از یک هزار تومن سودام نمیگذرم.
حسین از زاهدان
Germany
این که باز همون شد. خدایا نگاه کن چطور بازیمون میدن
بهاره
دوباره شد همون هیچ فرقی نکرد . مردم از شهریور 94 تا حالا سوداشونو گرفتن و خرج کردن .درنتیجه راهی نمیماند که 21 ماه سود از اصل کم شود باز هیچی از سپرده باقی نمیماند. وقت کشی- وقت کشی ووقت کشی برای مفت شدن پول ما و سود کردن فرشتگان.دوباره فردا دعواها شروع میشه . انگار این آقایان از در گیری خسته نمیشن. آخه مگه مردم نذر فرشتگان کردن که با هزار بدبختی اصل پول را بدون سود بگیرن؟وام قرض الحسنه از بیت المال.
سپرده گذار پس از صدور مجوز
اون موقع که تابلو عوض شد بانک مرکزی تو خواب تشریف داشتند چرا باید تعاونی منحل شده با اسم موسسه مجوز دار فعالیت کند و هیچکس صداش در نیاد گناه مردم چیست ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
شهروند
Germany
اطلاعيه بانك مركزي : كاسپين موظف به ايفاي تعهدات تعاوني فرشتگان است !!! اقايان بانك مركزي ميشه تعهدات و معني كنين براي مردم !!!!
کجایی خدا؟
خدایاااااا ما دردمونو به کی بگیم.ما رو کجای دنیا انداختی؟بابا اینهمه مدت کجا بودین شما؟میگی فرشتگان که منحل شده بود دارایی هاش هم که به کاسپین منتقل نشده بود که فعالیت کاسپین شروع بشه پس تمام این 15 ماه شما مرده بودین که اینا پول مردم رو میگرفتن؟حالا میگی سودی در کار نیست؟
دیگر دارم می ترکم آی دنیا کسی نیست به داد ما مردم برسد .
محمد
Italy
اگه به اصل پول دست نمیزنن , پس این دوستانی که 10 میلیون پول داشتن چرا ازشون پول کم شده ؟ اونای که سپرده بلند مدت دارن پس چی اونا چطوری حساب میشن ؟ خودشون هم نمیدونن دارن چی کار می کنن .. ففط میدون الان جشن کارمندا هست مخصوصا مدبران شعبه و معاون شعبه
یک سپرده گذار بدبخت
Germany
باید دید سپرده گذارانی که مراجعه می کنند چی میگن.
وگرنه دروغ زیاد شنیدیم.
از حرف تا عملشون صد و هشتاد درجه فاصله است
بشنو ولی باور نکن
یک سپرده گذار بدبخت
Germany
باید دید سپرده گذارانی که مراجعه می کنند چی میگن.
وگرنه دروغ زیاد شنیدیم.
از حرف تا عملشون صد و هشتاد درجه فاصله است
بشنو ولی باور نکن
سپرده گذار حیران
اگه تعاونی منحل شده بوده پس چرا یکسال و سه ماه داشته کار می کرده ؟؟؟؟مردم باید علم غیب داشته باشند تا در بانکهای شما سرمایه گذاری کنند ؟؟پس وظیفه بانک مرکزی چیست ؟فقط مردم باید ضرر بی کفایتی شما را بدهند
اکبر
اشکالی نداره اصلو بدن سود نخواستیم سودای قبلی رو هم از اصل کم کنند بازم مشکلی نیست فقط پولمونو بدن این مهمه خواهش میکنم شعب از فردا باز شوند پلیس بیاید جلو شعبه مزاحمین را بگیرد ماکه با این شرایط موافقیم پولمون رو بگیریم یکعده واسه کسایی که می خواهند پول بگیرن مزاحمت ایجاد میکنند وشعب را میبندند چرا پلیس اینها را نمیگیردمن نمیدونم چرا متوجه نمیشن اگر از سپرده شما ۴۰یا ۵۰در صد کم میکنند این مبالغ را قبلا گرفتین فهمش راحته
حمید
معلومه یا کمه پولت یا کم سود گرفتی.یا از خودشونی.مااا اینهمه مدت پولو گرفتیم و خرج زندگیمون کردیم.حالا هیچیش نمیمونه بخوان بدن.مگه مبشه؟؟!!!!!
ادم کاسپین
چرا از خودت نسخه میدی،من بابت پنجاه میلیون وام،پنجاه میلیون بهره دادم،،پول باباشون نبود،که پول سپرده گذار لیچاره بود،
از منفی ها خجالت بکش!!!!
مالباخته
ممنون خبر خوبی دادی انشالا شعب از فردا دوباره کارکنند و پوله مارو بدن
کاسپینی بد بخت
این پول ها پول های باد آورده نجومی نبود پول زحمت کشی بود امیدوارم یک روز جواب این خون دل خوردن مارو بدهید دنیا اینجوری نمی مونه
سپرده گذار تعاونی الزهرا
چرا کسی تکلیف مشتریان تعاونی الزهرا روشن نمیکنه .اگه این تعاونی منتقل شده چرا کسی جواب نمیده .از اواخر سال ۹۳ نه اصل پولمون رو گرفتیم نه سودشو .
بلاخره صبر ماهم اندازه ای داره .چرا کسی پاسخگو نیست......
هر روز فقط حرف مفت که هیچی ازش در نمیاد .بابا پول مردم رو بدید
شیوا مظلومی
بابا سود کی خواست هرچی از پولمون مونده را بدین ما که حرفی نداریم اصلا سود را از سال ۹۰کم کنید
از منفی ها خجالت بکش برو بیرون
مال
مردمو ما اینقدر بی اطلاعند که نمی دانند که بانکه مرکزی بهترین روش رو در نظر گرفته وگرنه اگه بخواد روشهای مد نظرقوه قضاییه را اجرا کند مردم باید سالها بشینن و صبر کنن تا شاید اموال فروش بره بعد حسابرسی کنند ببین چقدر بدهی و چقدر دارایی وجود دارد و حالا زیان را بین سپرده گذارها سرشکن کنند بعد از چند سال از این هم کمتر گیرتون بیاد
سپرده گذار فریب خورده
اتفاقا بانک مرکزی دنبال امثال شما میگرده دوست عزیز ولی کور خوندن . نا ریال آخر سود هم باید پرداخت بشه .
رضا
نیروی انتظامی چرا با کسایی که شعب را میبندند برخورد نمیکند ما که با این شرایط موافقیم چیکار کنیم چرا عده ای الکی خودشان نماینده سپرده گذارا معرفی میکنند
مالباخته فرشتگان دیو سفت
چه عجب سکوتتون بعد از انتخابات شکست
علی
بدر توس مگه جزء کاسپین نیست پس چرا اینقدر تبعیض.و بی عدالتی
ما التفاوت ۴۰۰۰ هزار میلیارد و ۳۱۰۰ هزار میلیارد حدودا ۲۲% است. چرا میخواهین ۳۷% درصد از اصل سپرده کم کنید؟
کاسپینی
به تعاونی ورشکسته مجوز می دهند بعد میکند کی بود کی بود ما نبودیم مگه فقط تابلو مهمه مردم مجوز موسسه را تو سایت رسمی شما دیدند
رضا
پس شما هم جواب بده،،پولی که از تاریخ اسفند ۹۴ به بعد مردم بدون انکه از فرشتگان اطلاع داشته باشند به کاسپین دادن،ودفترچه کاسپین دارند کجا رفته،اگر به حساب کاسپین رفته که باید سود بدهد،واگر با نام کاسپین به حساب فرشتگان رفته که این کلاهبرداریه،چون تعاونی که منحل شده چرا با اسم دیگر فعالیت کرده،ودوم،،در مدت این یکسال بنده صد میلیون وام گرفتم،وپنجاه میلیون بهره دادم به نام کاسپین،،این بهره کجا رفته چرا بهره گرفتنی قانونی بود اما سود دادنی غیر قانونی است،،شما همین دو سوال رو جواب بده،گردن من از مو نازک تر،
زهره
Romania
الان اینا رو میگین که مردم ساکت شن و پول بگیرن. دیگه ده درصدی بعدا در کار نیست. الان سودها از بین میره. بعدش هم ده درصد .
سما
به مرگ میگیرین به تب راضی بشیم
نخیر اصل سپرده به اضافه سود تا قرون اخر به اضافه ضرر زیان این چند ماه و سودهای واریز نشده از ۲/۱۷
مال مفت که در در نیاوردیم بدیم به شما
چی فرقی کرد .
محمد
"فعالیتی از سوی تعاونی منحله متصور نبوده تا متعاقب آن شناسایی و محاسبه سود صورت پذیرد بنابراین از این تاریخ به بعد، سودی قابل‌شناسایی، محاسبه و قابل پرداخت به سپرده‌گذاران نخواهد بود"
یعنی بیان این کلمات اعتماد به نفس بالایی میطلبه!! آقای سیف میشه بفرمایید شما از اون زمان تا حالا کجا تشریف داشتید که نتونستید این مطلب رو به سپرده گذاران بگید؟ میشه بگید از شهریور 94 تا الان موسسه فرشتگان با مجوز چه کسی پول های مردم رو می بلعیده؟ و چه کسی در جمع کردن بساط این موسسه کوتاهی کرده؟ هروقت اینها رو پاسخ دادید میشه با شما منطقی صحبت کرد.
تقی
تابلو ودفترچه با دستور قاضی بود،خلاص،،چرا از روز دریافت مجوز تا هشت ماه بعد از مردم پولگرفتید،ایا دریافت پول مردم هم اجبار قاضی بود،
مریم
کسی نیست جواب بده،من وهزاران مثل من از تاریخ بعد مجوز با اعتماد مجوز وتبلیغات بانک مرکزی در شعبه کاسپین پول گذاشتم،واصلا ن بخدا حتی یک خط هم نام فرشتگان را ندیدم،مدارک داریم،چرا باید ما رو به فرشتگان حواله بدید،شما میتوانید به انهایی بگوید که قبل از تاریخ در اختیار گرفتن کاسپین پول در تعاونی فرشتگان گذاشتن،پس پول قبل از تاریخ کاسپین سود ندارد ،حق با شما اما بعد از ان تاریخ شما گرفته اید،چرا دروغ مدارک وسند است،ونمیتوانید با پاره کردن دفترچه ها صورت مسله را پاک کنید،
امیر
ما که از موسسه وام گرفتیم و در خود موسسه سپرده گذاری کردیم که خیلی ضرر میکنیم یعنی بایس سود ۳۳ درصد بدیم بابت وام و به سپرده مون سود تعلق نگیره.تو رو خدا اینو پیگیری کتید
امیر
پولی که بر اثر تورم بعد سه سال نصف شده بدون سود گجا اصل پوله چرا قبل انتخابات نمیگفتید سود ها را نمیدید چرا اول میگفتید اصل پول و سود آن تضمین شده جرا علنی دزدی میکنید و مردم رافریب میدید
محمد
United States
قسمتش جالبش اینکه میگین ۲ سالو سود نمیدین...
خب نامردا اصلا نمیدین بقیقه پول مارو پس بدین دیگه‌...نکنه میخواین اینم قسطی بدین
علی
چرا بانک مرکزی شهریور ۹۴ اطلاعیه نداد موسسه منحل شده ، تا افراد بیشتری پولشون رو نذارند؟ چرا سکوت کرد؟ چرا؟
افتتاح حساب جدید فعآلیت حساب نمیشه؟؟
علی اصغر
یعنی از شهریور ۹۴ سود بی سود.....
هر چی هم دادن باید کم کنن ازمون....
بی انصافی از این واضحتر آخه……؟!!!!!!!
این چه قانونیه.....
خدارو خوش میاد.....
اگر منحل شده بود چرا همون موقع نگفتین....
مگه ما پولمونو قرض الحسنه گذاشته بودیم.....؟!!!!!
سپرده گذار الزهرا...فقط خدا
دستشون درد نکنه که کاری با اصل پولمون ندارن..من به شخصه خیلی تشکر میکنم که از حقو وحقوقمان و همچنین همون حق شهروندی که جناب اقای روحانی به تک تک ایرانیان پیامکشو دادن و همگان را از حقوق شهروندیشون مطلع نمودن دفاع کردن...اینجاست که میگن به مرگ بگیرید تا به تب راضی شوند..ممنون
اخبار بانک عزیز موسسه الزهرا دفترچه اش همون ارمان بود دفترچه ها ما هیچ وقت عوض نشد فقط تابلو موسسه عوض شد.
سپرده گذار
سلام پس تکلیف موسسه آرمان البرزایرانیان چی میشه؟چراکسی هیچ جوابی نمیده.
Germany
سودها کم میشود آز سپرده‌ها یا نه؟
Germany
توضیح نخواستیم
زندگی مردمو نابود کردید
خدای ما هم بزرگه
ما مردم که سربلندیم
فقط میگیم خدا... همین
خدا قدرتش از شماها خیلی خیلی بیشتره
چوبشو میخورید... شک نکنید
آه این مردم شما رو میسوزونه
از آه مظلوم بترسید
حسین
تعاونی الزهراو.... بیش از۱4 سال سابقه کاری دارن،چطوری مد نظرجنابعی نبود،شما آمدن 8 تا تعاونی را یکی کردین،فاتحه همه را خوندین،مشکلات مردم را همین تعاونیها با وام هاش حل میکردن که شما نذاشتین،
سپرده گذار بدبخت
خب اينكه فرقي نكرد! بازم از سال ٩٤ سود نميدن كه!!! خدايا اين چه وضعيه، بدبخت شديم رفت
یعنی 10 درصد پولمون رو نگه میدارن؟؟؟؟؟ این که شد همون پله اول
احمد سپرده گزار الزهرا
تکلیف بقیه تعاونی ها چیه آیا از آنها هم کسر میکنند?
پیوند ی بیچاره
باید هم اصل وهم سود سپرده ها رو بدین ما سپرده گذاران پیوند هم از یک ریال حق خودمان نمی گیریم بعد از دوسال حالا برا خودتون حساب کتاب میکنین
زلفعلی
آخه چه کسی و چه زمانی در شهریور ۹۴ اعلان شد که فعالیت فرشتگان متوقف شده.این دیگه چه حرفیه.این بهترین روش ممکنه هستش که سودی که مشتریان در این بیست ماه گرفتن از اصل سپرده هاشون کن کنن و بالا بکشن.بعد میگن چیزی از اصل سپرده ها کم نمیشه.خودتی عزیزم.بازی با کلمات.
خالد
ایجاد کاسپین منوط به انحلال بود و اینکه چرا قبل از انحلال و انتقال اموال کاسپین مطرح شد را باید سایر بازرسین و سیف و بهمنی و روحانی پاسخ دهند
ابرار
میشه کسیکه میفهمه بطورواضح توضیح بده. منکه ازشعبده بازی وبازی باکلمات بانک مرکزی چیزی نمیفهمم
حتما دستور این بود،
محمد
مگه تابلو ودفترچه دستور قاضی بود،،باشه قبول،،من وهزاران مثل من،در تاریخ مجوز وبه اعتماد مجوز وارد شعبه کاسپین شدیم،وهزاران میلیارد تومن به شوق اینکه این مجوز داره و مطمعا است پول ریختیم تو صندوق شما،ایا قاضی بشما اجبار کرده تا پول مردم را بگیرید،میشه جواب اینو بدید اگر دروغگو نیستید،وسالمدهستید،
بهتاش
United States
بابا دست بردارین تا مرداد خودش 5 ماه کسر سوده.که اصن سود نوشته نمیشه.دیگه به گذشته کار نداشته باشید. مردم هفت ماهه دارن از این و اون قرض میکنن تا تامرداد میشه 9 ماه بخدا هیچکس توان ضرر بیش از اینو نداره.مگه فرشتگان ورشکست شده؟30 تا ملک داره بفروشه بمرور حق و سود مردمو بده.تورو خدا بانک مرکزی برای این دردسر عظیمی که برای مردم درست کرده یک معذرت خشک و خالی بخواد. قبول کنه چند ماهه که دم انتخاباتی مردمو دیوونه و روانی کرده.
سعيد
Germany
اگر شما اشتباه كردية چرا مردم تاوان بدهند من شخصه وقتي موسسات زير مجموعه بانك مركزي دانلود كردم موسسه كاسپين پنجمين موسسه مجاز اعلام كرديد من به اعتبار شما اونجا حساب باز كردم ؛چرا قوه قضاييه را مقصر ميكنيد مگر قوه قضاييه هكر داره كه سايت شما را دستكاري بكنه ؛آقاي صيف چرا مجوز داديد وحالا هزينه رو مردم بپردازن ؛آقاي صيف حتي اگر جواب وحق مردم را ندهيد به مقامات بين المللي عارض ميشيم تا حق خود را بستانيم به اميد حق
سپرده گذار الزهرا مشهد
تکلیف تعاونی های دیگه چی میشه؟ تعاونی الزهرا که نه کسری داره و نه سود غیر عرف پرداخت کرده چی میشه؟ چرا هیچ صحبتی از تعاونی های دیگه نیست؟ مگه کاسپین فقط در فرشتگان خلاصه میشه؟ اخبار بانک لطفا حرف دل ما الزهرایی ها رو که بعد از گذشت دو سال پولی نگرفتیم رو به گوش مسئولین برسان.
صفری
United States
من سپرده بلند مدتمو 6 ماهه بستم ریختم تو کوتاه مدتم اصل سپرده محسوب نمیشه.؟بابا دست بردارین توروخدا دویست سیصد ملیون تومن تواین خواب زمانی 2 ساله هیچی نیست که بخواین از سرو تش بزنین. برین سراغ چند میلیاردیها. باز پول اونا یه چیزی هست. آخه مثلا 150 ملیون چیه که 35 ملیونشو بخوان بابت 21 ماه سود که 15 ماهشو خوردیم رفته کم کنن. ترو خدا به زیر چهارصد ملیون تومنها کار ندااشته باشین تازه اونم که 40 درصدشو میدین و بقیه ااش میمونه برابعد . من خودم میدونم سپرده منو فرشتگان آذر 94 به کی وام داد تا قرون آخر سودشم گرفته. کی میگه فرشتگان با پول مردم کار نکرده . هر کی میگه دروغ میگه حاضرم ثابت کنم.
سعيد
Germany
چرا نظرات مردم را بگوش اداره كننده گان مملكت اين دلسوزان نظام ومردم نميرسانيد همه زندگي منه ؛زندگي من داره به تلخي ميگذره ؛نگذاريد بهانه بدست يك عده فرصت طلب بيافته و بي نظمي در مملكت رَآه بيافته
روحانی
United States
جناب سیف عزیز من از شما استدعا میکنم با توجه به اینکه فرشتگان ورشکست نیست طی برنامه ریزی زمانی سپرده ها وسود مردم را بدون کسروجه به آنها باز پرداخت بفرمایید. خود 7 ماه بلوکه بودن سرمایه زیان سنگینی می باشد.
سید
اهای سیف اهای خدا بخدا ما پولمون دزدی نیست و از راه زحمتکشی بدست امده
محمد
Iran, Islamic Republic of
چرا برگشت سود تو اون تاریخ خود بانکای کشور نرخ 19 درصد به سپرده های روز شمار میدادن حالا اینا هیچی ندن خیلی بی انصافیه
یاسر
اکنون مردم سپرده گزاران موسسه
مجازکاسپین هستند وتعاونی های منحله وجود خارجی ندارند
بانک مرکزی طبق مجوز صادره و موسسه
کاسپین طبق قرارداد موظف به ایفای
تعهدات خود میباشند وبامکر وحیله
نمی توانند ریالی از سود وسپرده ها
را کم کنند ما خواهان اصل وسود طبق قرارداد هستیم
محمد
شرایط 8 تعاونی تقریبا شبیه به هم بوده ... قرار به انحلال گرفته شده و پس از انحلال با نام کاسپین موسسه جدید با مجوز شکل گرفته که هر کدام دارایی ها ی خودشان را در کاسپین ادغام کرده اند در بین این تعاونی ها هم 53 درصد مربوط به فرشتگان بوده است .حالا چطور 7 تعاونی مشکل دار عاری از مشکل شده اند و اصل و سود سپرده ها برای سپرده گذاران آن 7 تعاونی با شرایط قبلی محفوظ است ولی با سپرده ما فرشتگانیها مثل حساب قرض الحسنه رفتار میشه
میر فخرایی
United States
کسی را میشناسم که آبان 95 ،3 میلیارد سپرده اش سررسید شده کامل گرفته و رفته از او چطوری میخوان یکسال کسر سود کنن. یکسال سود او 900 ملیون تومن بوده. اونوقت انصافه بیاین از سپرده300 ملیونی کم کنین؟
افسون
United States
سودی که پرداخت شده دیگه پرداخت شده رفته . ازاین به بعد میتونن تا مدتی سود ندن یا کم بدن.
زهرا
همینو میخوان دیگه به مرگ بگیرن به تب راضی بشین به جای 50 درصد 30 در صد از حساراتون کسر بشه بابا اگه نباید فعالیت میکرد 240 شعبه در سراسر کشور داره ... شما زودتر همین اطلاعیه رو بدین چدا مجوز هم بهش دادین آخه چرا کم کاری واشتباهات اکنا رو باید مردم جورشو بکشن چرآاااا؟!
کوروش
با پدیده ای رووبرو هستیم که در چشم سپرده گذاران عزیز نگاه میکند و دروغ میگوید و در جواب او باید یادآور شد:
مطابق مواد ۸ تا ۱۴ قانون تعاونی اقتصاد ادغام صورت پذیرفته است.
مطابق قانون کسری بر عهده سهامداران و مدیران کاسپین است و ارتباطی به ثالث(سپرده گذاران)ندارد.
مطابق ماده ۲۷۷ قانون مدنی هیچ مقامی نمیتواند اصل سپرده و سود آن را کم کند و قاضی فقط میتواند مهلت عادله یا قرار اقساط به مدیون بدهد.
مطابق اصول حقوقی و فرمایشات مقامات قوه قضاییه؛دستور قضایی برای کسر سود وجود ندارد.
مطابق فرمایشات مقامات قوه قضاییه؛میزان کسری آنقدری که هیات مدیره ادعا میکند نیست.
بانک مرکزی منتظر رهن اموال کاسپین است تا تمام اصل و سود سپرده گذاران را پرداخت کند.
مطابق قانون شخصیت حقوقی کاسپین و تعاونی منحله فرشتگان باهم متفاوت است و سپرده گذاران؛مشتری کاسپین محسوب میشوند و کاسپین مسئول کلیه بدهی و دیون فرشتگان است همانگونه که وام های فرشتگان نیز به نفع و حساب کاسپین واریز میشود.
مجتبی
Denmark
90 درصد سپرده ها تا 20 میلیون تومن بوده!!
تکلیف بقیه که بالاتر هستن چی میشه؟ آخه من تا جایی که میدونم اکثرا حتی بالای 100 تومن هستن. من خودم 70 تومن پول بی زبون رو انداختم تو دهن گرگ.
دوستان لطفا اگه کسی اطلاع بیشتری داره بگه تا ما هم بفهمیم باید چه گلی به سرمون بگیریم . .
من رفتم شعبه اصلا جواب درستی بهم ندادن
گفتن باید متتظر اطلاعیه های بعدی باشی...
Germany
اولا که سود دو سال پولو کم میکنید که خودش میشه پنجاه در صد. ده درصدشم گرو نگه میدارید که احتمال صددرصد دیگه امیدی به زنده شدنش نیست این وسط میمونه چهل درصد پولمون یعنی از هر ده ملیون احتمال چهار ملیون گیر ما میاد چقدر راحت
Romania
اينقدر حرفهاي تكراري نزنيد
پول مردم رابدهيد
مال باخته
Germany
حتما اونایی که چشمشون کور بوده و تابلوموسسات غیر مجاز رو نمیدیدن از دست من و تو بینوا که کاری ساخته نیست . انتخابات هم تمام شد دیگه وجود من وتو اضافه است.
علی
یعنی چی از سال ۹۴ سودی وجود نداشته . پس تا آذر ۹۵ با مجوز کدوم مرجع سپرده میگرفته و سود میداده ؟!!!
بانک مرکزی و قوه قضائیه زمان دریافت سپرده ها کجا بودند که حالا چنین تصمیمی گرفته شده ؟!!!
چرا با دارائی ملت چنین میکنید ؟
به گفته خودشون :
400 هزار نفر سپرده زیر 10 میلیون تومان دارند , اگر بطور متوسط 6 میلیون و پانصد هزار تومان سپرده هر نفر باشد و 10 درصد از آن را نگه دارند :
400000 650000=260000000000دویست و شصت میلیارد تومان تا اینجا ...
اگر سود 20 درصد برای این سپرده ها حساب کنیم از شهریور 94 تا الان میشود :
400000 2170000=868000000000هشتصدو شصت و هشت میلیارد تومان
جمع :
868000000000+260000000000=1128000000000 یکهزار و یکصدو بیست و هشت میلیارد تومان !!!!
فقط با بازی با کلمات!!!!
فقط اط طرف قشر ضعیف که چیزی برای از دست ندادن نداره هست
دقت کنید که حتی 1 کلمه در مورد سپرده گذارن کلان صحبت نمیکنن
علی
Germany
لطفاشفاف توضیح بدهید
الان کسی که 100میلیون داشته 10میلیون هم سود طلبکاره تکلیفش چی میشود
فریب خورده بانک مرکزی
چطور وقتی فروردین ۹۵زنگ زدیم گفتیم میخواییم توفرشتگان سپرده گذاری کنیم گفتن فرشتگانی وجودنداره شده کاسپین مجوزداره نگران نباشید,چراهمون موقع نگفتن این موسسه ازشهریور۹۴دیگه سودنمیده ,مابی عقل نبودیم که بریم سپرده گذاری کنیم,موقع جمع آوری سپرده مجوزداشت,حالاکه بایدسودبده غیرمجوزبود بانک مرکزی چراهمون موقع اطلاعیه نداد
پری
یعنی چی؟منی که یرج ۷ستل ۹۵ درموسسه کاسپین بادفترچه حساب کاسپین بابرگه اوراق کاسپین حساب بازکردم چرابایدمثل سال۹۴ وفرشتگان بامن برخورد بشه.اگه فرشتگان منحل زوده چرااعلام نکردید که مابعنوان کاسپسن مجوزدار حساب بازنکنیم وسپرده نگذاریم.شمامسیولید.آن وقت که اولین اقدام بانک مرکزی قرار دادن اسم کاسپین درلیست موسسات مجازبود.حالاکه سپرده گذاشته ایم ازخواب بیدارشده اند
بدبخت شده ی بانک مرکزی
بانک مردم ازت خواهش میکنم ازبانک مرکزی این دوسوال منوبپرسی ۱چراهمون شهریور۹۴بانک مرکزی اطلاع رسانی نکرد که این موسسه سودی قرارنیست به سپرده ها پرداخت کنه,آیا اون.موقع خواب بودالان با بدبخت کردن مابیدارشده؟۲اون عده ازمشتریانی که قبل ازاین اتفاقات هم اصل سپرده وهم سودشون روگرفتن وحسابشونو تواین موسسات بستن از اونا هم میتونن سودی که دادن وپس بگیرن؟
حمیدرضا
همون اصل سپرده رو طبق سود مجاز بانک مرکزی (یکساله) از شهریور94 بهش تعلق بدن .. اینکه نمیشه اصلا" سود ندن این خلاف واضح قانون وشرع محسوب میشه . بانک مرکزی وکاسپین خودشون رو دچار چالش جدید میکنن .. قانون صریحا" به این موارد اشاره کرده که اصل مال در طول دعوی یا موارد خاص بهش سود مجاز قانونی تعلق میگیره .
رضا
منظور اینه درنهایت برا انتقال اصل سپرده بدون کسر انجام میشه وسود هم به ان اضافه نمیشه یعنی هرسودی پرداخت شده فرشتگان داده ووام هم پرداخته درامدهم داشته به خودش مربوطه نه به کاسپین نتیجه سودهای بلوکه شده دراین ۶ماه همه برگشت میشه وبا یک حساب ساده بطورمیانگین حدود۵۰۰تا۶۰۰ملیارده وکسری راکاملا پوشش میده نتیجه درنهایت اصل سپرده هاسرجاشه
ها ای که و گفتی،یعنی چه؟
حسام
من که نفهمیدم یعنی چی. لطفا ترجمه شود.
shahr_pasha@yahoo.com
Romania
يه سوال از آدم محترمي كه اين اطلاعيه رو داده:
شما در اولين روزهاي بحران تو اين موسسه يادتون هست به چي متوسل شدين خودتون بارها و بارها اعلام كردين كه اين موسسه مجاز هست ودليلش هم تبليغاتي بود كه از تلويزيون پخش ميكردين آيا براي رضاي خدا تبليغ موسسه ميكردن يا براي سپرده گذاري؟
آيا با اسم وآرم موسسه تبلغ ميكردن اون موقع هم فرشتگان بوده؟خجالت بكشين خودتون هم نميدونين چي ميگين
محمد
Iran, Islamic Republic of
بر اساس مصاحبه جناب حمید تهران فر معاون سابق بانک مرکزی ، فرشتگان قبل از تاریخ اول شهریور 1394 در موسسه آرمان ایرانیان ادغام شده بود. همچنین برا اساس درخواست شورای پول و اعتبار نام آرمان ایرانیان به کاسپین تغییر یافت. فرض کنیم که از اول شهریور منحل شده است. چرا بانک مرکزی با مسدود کردن حساب بانکی فرشتگان دریافت وجه از مردم را از تاریخ اول شهریور به بعد برای فرشتگان تحت هرنامی خواه آرمان ایرانیان خواه کاسپین ممنوع نکردند. مردم که از تاریخ اول شهریور94 پول به حساب فرشتگان یا آرمان ایرانیان یا کاسپین واریز می کردند معاونت نظارتی بانک مرکزی چرا جلوی اینکار را نگرفت. اگر فرشتگان با استدلال بانک مرکزی با پول مردم فعالیتی نمی کرده است آیا در حساب قرض الحسنه بانک ملی گداشته بود یا در یک حساب سرمایه گذاری واریز کرده بود و سود ماهیانه یا سالیانه آنرا دریافت می کرده است؟ مگر می شود یک موسسه منحله ای از مردم پول دریافت کرده و خود را بدهکار کرده اما پول را راکد توی گاوصندوق موسسه نگاهداری میکرده است؟ جنای سیف سطح سواد مردم را خیلی پایین فرض کرده است که اینطور نیست.
آرش
Iran, Islamic Republic of
ملاک عمل براساس اصل پول میباشد و سود های متعلقه از شهریور 94 کسر میگردد چرا که هیچ فعالیتی متصور برای موسسه نیستند آقایون بزبان ساده میگه که اصل پولتون ثابت میباشد ولی سودهایی که گرفتید بی اساسه باید کسر شود و در ضمن از باقیمانده سپرده هم 10 درصد باید بمونه تا زمانیکه تکلیف بقیه املاک موسسه روشن بشه .
واقعا که دستشون درد نکنه اینهم از موسسه مجاز
فريب خورده بانك مركزى
United States
جز اين كه بگم خجالت اوره حرف ديگهاى نيست مسلما اين اخبار رو بانك هاى جهانى هم رصد ميكنن كه اعتمادى بما ندارن
مهدی
با سلام
امروز شعبه منتخب دروازه دولت تعطیل شده بود و درب آن اصلا باز نشد و سپرده گذاران پشت درب بسته سرگردان بودند .
سپرده گذار کاسپین
Iran, Islamic Republic of
واقعا گل کاشتی اقای سیف ، ملت رو چی فرض کردین ؟!!
این حرف شما خلاف قانونه.......
چرا فقط از سود فرشتگان کم میشه؟! تبعیض تا چه حد؟
حتما هیئت مدیره جدید قولهایی دادن بهتون؟!!!!!!
وقتي قانوني نباشه از ملت حمايت كنه هر كسي كه سمتي داره ميتونه از مردم دردي كنه.
محمد
United States
اگه راست میگید سود بقیه تعاونی هارو هم صفر کنید مخصوصا امید جلین رو
ببینید چکار میکنن
احمد
یادم میاد قدیما یک عده بودند پول مردم را میگرفتند و بعد از مدتی غیبشان میزد و میگفتند که ما ورشکست شدهایم و بعد از مدتی یکی را واسطه میکردند که هر که بیاد تومنی سه ریال بگیرد و برود و رضایت بدهد در حالی که شخص پول را داخل بانک به نام دیگری گذاشته بود بعد که ابها از اسیاب میگذشت با ملیونها تومن تا اخر عمر کیفش را میکرد
شرخر
دقیقا اینا متمدن اون هستند،
این عادلانه نیست.
ما تمام دار و ندار زندگیمون رو بعد از شهریور 94 و از تاریخ مهر 94 و اسفند 94 که اتفاقا مجوز قطعی رو بانک مرکزی ابلاغ کرد در کاسپین سپرده کردیم.
چطور بعد از تاریخ شهریور 94 پول مردم رو گرفتن مورد تایید بانک مرکزی بوده اما سود پول رو دادن نه؟
این تصمیم یعنی کسانی که بعد از مجوز بانک مرکزی سپرده گذاری کردن هیچ سودی نمی گیرن.
این که گفته میشه از شهریور 94 فرشتگان انحلالش قطعی شده معنیش اینه از همون تاریخ به طور کامل فعالیتها تحت عنوان کاسپین ادامه پیدا کرده.
کاسپینی که مجوز قطعی از بانک مرکزی داره
در واقع اگر از شهریور 94 انحلال قطعی انجام شده پس پول ما همونطور که در دفترچه ها و برگه سپرده هامون هم قید شده نزد کاسپین سپرده گذاری شده که مجوز اون رو بانک مرکزی به صراحت قبول داره
این تصمیم آقایان صرفنظر از اینکه از اساس غیرقانونیه و زیان طبق قانون فقط باید متوجه سهامداران و مدیران باشه، غیر عادلانه و غیرمنطقی هم هست
در واقع کسانی که بیشتر همسو با توصیه های بانک مرکزی عمل کردن و بعد از مجوز قطعی کاسپین سرمایه گذاری کردن، بیشتر ضرر می کنن
به عبارت دیگه به اونهایی که بعد از صدور مجوز قطعی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح حساب کردن هیچ سودی تعلق نخواهد گرفت.
ضمن اینکه مگه جبران هر زیان احتمالی نباید با سهامداران و مدیران مجموعه باشه، با استناد به کدوم قانون بار رو به دوش مردم سپرده گذار مظلوم میندازن
علی
سلام اگر براساس نظر قاضی فعالیت فرشتگان از 94 متوقف بوده پس اینهمه سپرده گذار ووام گیرنده در این مدت با چه مرجع وموسسه ای کار میکردند وسپردها کجا ودر دست کی بوده بالاخره این همه موسسه وپول دریافتی وام پرداختی با از ما بهترون کارمیکردن وایا خقوق اینهمه پرسنل فعلی در شعبات وحق بیمه انها رو کی میداده ووووایا قاضی اینها رو بحساب فعالیت نمیاره ودایر بودن موسسه بدون یکروز تعطیلی رو نمی بینه
شهروند
Australia
ولی سود تسهیلات رو تا قرون آخر از حلقوم مشتری قابل دریافت است
سپرده گذار فرشتگان
مگر مردم قرض الحسنه برای بانک مرکزی و موسسه فرشتگان باز کردن که سود نخوان بدن من خودم از حقم نمی گیرم تا ریال آخرشو میگیرم
مارال
باشه شما بشین تا بهت بدن
بانکه مرکزی خیلی به این مردم حال داده وگرنه باید حسابی نقره داغشان میکرد قطعا این آدمهای طماع همین پولیم که قرار شده بگیرن هم سر طمعشان از دست میدن میگین نه نگاه کنین
برات متاسفم كه درد نكشيدي بدوني ما چي ميگيم
Germany
زاهدان که همین نصفه پولتم میگن نداریم بدیم. عجب اوضاعی شده خدا به خیر بگذرونه
کارشناسه اقتصادی
این مردم لیافت ساماندهی شدن ندارن باید مثل موسسات مالی آمریکا و کانادا اگر ورشکست میشدن با مسئولیت مستقیم سرمایه گذار باشه تا یکعده بفهمن که چه بانکه مرکزی خوبی داریم فکر کردین اگر موسسات مالی در آمریکا یا کانادا ورشکست بشن بانکه مرکزی جور میکشه مسولیتش با خوده سرمایه گذاری اصلا سرمایه گذار کاری با بانکه مرکزی نداره حالا بانکه مرکزی ما لطفی کرده و ساماندهی کرده و حتی اصله پولو بعد کسر سودهای غیر واقعی داره میده اینکارا ذو میکنین دارین با دسته خودتون خودتونو بدبخت میکنین و کاری میکنین از همینم کمتر بعد ۵سال گیرتونم نیاد فکر کردین آخرش چی میشه میشه اینکه دادگاه میگه خوب صبر کنین اموالو بفروشم هرچی موند پولتونو بدم در اینصورت ضرر سرشکن میشه با هزینه های دادرسی و کلی بساطه دیگه و نهابتن به ۲۰درسد اصله پولتون هم راضی میشین خودتونو بدبخت نکنین و ساماندهی رو قبول کنین آشوب کار عوامل فرشتگان برای کشدار شدن موضوع و ادامه دادن دادرسی تفکر و خاندانشه
سپرده گذار بی اعتماد
اولا که شرایط اقتصادی ما قابل مقایسه با اروپا و آمریکا نیست چرا وقتی بانک مرکزی مجوز صادر کرد بررسی نکرد ؟ دقت نکرد ؟ حالا ما علاوه بر تحمل هفت ماه عذاب روحی باید ضرر به این بزرگی را تحمل کنیم !!!!!
علی
Iran, Islamic Republic of
استاد، توو امریکا وام با بهره ۴۰درصد میدن؟؟؟؟
ما چیمون شبیه امریکاست، اگه دردی از دل کسی برنمی‌دارد با اراجیفت اعصاب مردمم بیشتر بهم نریز
رضا
بحث اصلی این نیست که ما قبول نداریم که ساماندهی بشیم. نکته اینجاست که شما عملکرد بانک مرکزی کانادا و بانک مرکزی آمریکا (فدرال رزرو) را با عملکرد بانک مرکزی سیف مقایسه میکنی؟
شما انسجام و شفافیت سیستم بانکی آمریکا رو با عملکرد بانک مرکزی سیف مقایسه می کنی؟ چرا بیهوده کد و آدرس اشتباه به سپرده گذارها میدی؟
توی همین 7 ماه گذشته بشینید حرف ای سیف و معاونت نظارت بانک مرکزی را مرور کنید و ببینید چقدر با هم متناقضه؟!!!!!!
خوبیش اینه که توی اینترنت تمام سوابقش معلومه. خجالت بکشید، مال و اموالمون به خاطر سهل انگاری بانک مرکزی به تاراج رفته، حالا منتم میذارید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بس کنید این حرفا رو ... مردم به خاک سیاه نشستن و مریض شدن خیلی ها...
یعنی یه مرد تو این مملکت پیدا نمیشه به داد مردم برسه؟
تو چه کارشناس اقتصادی هستی که فضای اقتصادی آیران و آمریکا و قدرت نظارت بانک مرکزی ما و فدرال رزرو رو توی تحلیل بی پایه و اساست در نظر نمی گیری؟
حرف های زیادی برای گفتن هست که اینجا جاش نیست. واقعا متاسفم ......
مریم
آقای کارشناس اقتصادی بانک مرکزی تا الان خواب بود؟که بعد ۲ سال میگه تابلو ها نباید عوض میشد!!
چرا تا الان نمیگفت ورشکسنه؟چرا حساب فرشتگانه و تابلو و دفترچه کاسپین؟ بانکهای خارجیم ۱۰۰ تا اسم میزارن که مردمو گمراه کنند و گول بزنند؟
کارشناس امثال شماها باشن بسه واسه مالباخته ها
کارشناس مالی
United States
دوست من کجای کار ایران با آمریکا یکی است در آنجا بانک مرکزیش نمی گذاره موسسه مالی با تابلو مجوز دار نصب کنه و 8 ماه پول بگیره کجای فکر کنم جز کارمندای یکی از 8 تعاونی باشی اسمش نمی گم خودت میدونی و مردم
تو از کجا پول و حقوقق میگیری ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
سلام اقای کارشناس شما که میگی امریکا اونجا امنیت سرمایه گذاری خیلی بالاست مردم شغل دارن کسی که اونجا میره تو موسسه سرمایه گذاری میکنه بین چندتا بازار سرمایه گذاری موسسه روانتخاب میکنه نه که اینجا از روی بیکاری وبدبختی مردمی که برای اجاره خونشون موندن پول خودشون رو میبرت توموسسه که کمک خرجشون بشه قافل از اصل پولشونم میره
sam
کجای اقتصاد ما شبیه امریکاست
اقای اقتصاد دان
سپهر
Iran, Islamic Republic of
تعاونی امید جلین سعی دارد از محل پول سپرده گذاران فرشتگان ، سرمایه دار شود غافل از اینکه قانون و نظام پولی و بانکی ایران کاملا مشخص است و هیچ قراردادی عطف به ماسبق نمی شود کاسپین در اسفند 94 مجوز گرفته و قانون اجازه نمی دهد که از شهریور 94 در خصوص سودها تعدیل صورت گیرد این اشتباه بانک مرکزی است و باید جبران کند یا به فرشتگان مجوز موسسه بدهند که بصورت مستقل خودش موسسه باشد و مسئولیت با هیات مدیره موسسه فرشتگان باشد و 7 تعاونی دیگر جداگانه عمل کنند قطعا سهامداران فرشتگان که اکنون در زندان هستند منابعی دارند که پشتوانه موسسه باشد و باید با وثیقه آزاد شود تا بتواند پیگیر امور باشد
ماری
Germany
اکارشناس اقتصادی اونجایی که میگی امریکاست نه ایران
یاسر
آیا فریادرسی هست که به داد مردم برسد؟
چرا مردمی را که در شعب با تابلو رسمی سپرده گذاری کرده اند بدون برگزاری محاکمه ؛ مجرم قلمداد نموده اند و بانک مرکزی که خود مجرم اصلی است ؛ هم شاکی شده است هم قاضی و هم سپرده گذاران بی گناه را به کیفر میرساند . آیا کسی هست به فریادمان برسد .
آیا معنی حقوق شهروندی این است .
آیا عدالت و انصاف از کشور امام زمان رفته است . آیا علما و بزرگان و دلسوزان کشور این ظلم آشکار را نمی بینند . آیا تا کنون کسی به گوش آنها نرسانده است . یا در کشوری که بنام مولی علی(ع) برپا شده است این بزرگان بی تفاوت شده اند . اگر چنین باشد ؛ وای بر ما و وای بر احوال این کشور . خدایا خود میدانی که ما جرمی مرتکب نشده ایم . ما تحت حکومت جمهوری اسلامی سرمایه های خود را در موسسه ای رسمی سپرده ایم. بانک مرکزی همین حکومت پس از سالها آمده است و میگوید " محل سپرده گذاری اشکال داشته است " و شما باید کیفر شوید .
Germany
از آه مظلوم بترسید خیلی زود دامنتونو میگیره
مالباخته
United States
سلام مراجع تقلید و حوزویان عزیر جوان از حق مردم دفاع کنم
ما هم مث فلسطین و بحرین و لبنان مسلمانیم بخدا
اگه چاپ کنی ممنون میشم
حمزه
سلام اقايون خدا خيرتون بده بياييد به كمك همديگه پشت كار پولامونو بگيريم تا شايد صدامون به اون بالا برسه با كامنت گذاشتن خالي هيچ كاري انجام نميشه
sam
ادم یاد امریکای جهانخوار میوفته اول پول ملت ایرانو بلوکه میکنه بعد به عناوین مختلف بالا میکشه .
به خدا این مملکت با داشتن همچین مسئولینی نیاز به دشمن نداره .
بعد از هفت ماه اینطوری جواب ملتو میدن.
سپرده گزار
سلام
خدا را شاکرم که آقای سیف قاضی نیست !!!
کارشناس اقتصادی
محاله ممکنه بانکه مرکزی سود ۳۲درصد شما را تقبل کنه اصلا حق این کارو نداره تازه خیلی هم باید خوشحال باشین چون اگر صندوق ضمانت سپرده وارد عمل بشه فقط تا ۱۰۰میلیون بدون هیچ گونه سودی از ابتدای باز کردن حساب عمل میشه یعنی فقط اصل پول عمل میشه و هرچی سود از ابتدای سرمایه گذاری گرفته اید رو از اصل کم میکنند خودتونو بیچاره نکنید چون بعدش راه برگشتی نیست من که دشمنی ندارم با شما دارم راهنمایی میکنم شماها رو گول یکعده رو نخورین
مهدي
اقاي كارشناس محترم بانك مركزي نياز نيست سود ما رو تقبل كنه بايد تو اين يكسال حداقل يه اطلاعيه ميداد و وظيفه نظارتي خودشو اعمال ميكرد تا مردم فريب نمي خوردن حالا كه اين كارو نكرده پس شريك جرمه و مسوول حفظ سرمايه و سود پول مردم مظلوم است
مجید
دیشب تلویزیون نشون میداد ومیگفت 40میلیارد قاچاق کولرگازی بالق بر چند صد کانتینرمیشود. این همه بار چطوری وارد شده روکسی کارنداره جلوگیری نکردن وارد شده بعد میرن توی فروشگاههاجلویش رومیگیرن توی کشورماکارهای خلاف این طوریه همون اول جلویش رونمیگیرن. میزان خوب رشد کند بزرگ شود اختلاس بکند بعد تازه وارد میشوند به یک مسافر قشم میگن چتر باز. من نمیدونم پس به این کسی که 40میلیارد کولرگازی وارد کرده باید چی بگن
مال باخته فرشتگان
هم مالباختگان عزیز دقت کنید برای دریافت سپرده های خود هیچ برگهای را امضا نکنید . چون برای سپرده گزادان ثامن از انها تعهد گرفتند و کلیه اختیارات را گرفته ودست سپرده گزاران را کوتاه کردند ودیگر هیچ ادعایی نمی توانند بکنند تازه به پول خودشان نرسیده وبانک مرکزی با رندی خود را از زیر بال مسیولت شانه خالی کرده وموسسه هم هر طور میلش باشد برای پرداخت عمل می کند.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزيز در اين مورد چكار ديگه اي ميشه كرد وقتي با هماهنگي بانك مركزي داره از حساب مردم دزدي ميشه؟
مال باخته
این بانک مرکزی تواین ۲۰ماه کجابود؟چراهیچ وقت یه اطلاعیه نداد؟چرافرشتگان به اسم کاسپین پول جمع کرد وبانک مرکزی تاییدش کردولی حالانوبت سود دادنه بانک مرکزی میگه ۲۰ماه سودتعلق نمیگیره,بخدااین ظلمه
کمال
کمال بهرمانی مشهد رفتم پول نمیدن. خودشون مبگن نمیدیم حالا بدوین دنباله پولتون
تازه ترین اخبار