۰
بر اساس اعلام بانک مرکزی، میزان دارایی‌های خارجی کشور در آبانماه سال جاری به ۵ هزار و ۶۷۳.۵ هزار میلیارد ریال رسیده است.بدهی بخش دولتی نیز ۲۰۹۰ هزار میلیارد ریال را نشان می‌دهد.
جدیدترین گزارش بانک مرکزی از خلاصه دارایی‌ها و بدهی‌های سیستم بانکی در پایان نه ماه ابتدای امسال نشانگر آن است که میزان دارایی‌های خارجی در آبانماه به ۵ هزار و ۶۷۳.۵ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۰.۲ درصد رشد و نسبت به اسفندماه سال ۹۴ نیز ۲.۶ درصد کاهش داشته است.

بر این اساس، بدهی بخش دولتی نیز در این مدت به دو هزار و ۹۰ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۲۶.۸ درصد و نسبت به اسفندماه همین سال ۲۰.۲ درصد رشد داشته؛ در این میان سهم دولت یک هزار و ۷۸۶.۸ هزار میلیارد ریال و سهم شرکتها و موسسات دولتی نیز ۳۰۳ هزار، هزار میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

در این میان، بدهی بخش غیردولتی هشت هزار و ۵۷۲.۳ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به آبان ماه سال گذشته ۲۷.۲ درصد و نسبت به اسفندماه سال ۹۴ نیز ۱۶.۴ درصد رشد داشته است.

بر این اساس، وام‌ها و سپرده‌های بخش دولتی به ۵۹۱.۲ هزار میلیارد ریال رسیده که نسبت به آبان سال گذشته ۵.۹ درصد و نسبت به اسفندماه همین سال ۷ درصد کاهش داشته است.

میزان حساب سرمایه ۸۵۱ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به آبان ماه سال ۹۴ معادل ۸.۸ درصد و نسبت به اسفندماه سال گذشته نیز ۲.۵ درصد افزایش داشته است.
منبع: مهر
https://akhbarbank.com/vdccpeq0.2bqoo8laa2.html
تازه ترین اخبار