3 عامل اصلی که مسیر قیمت طلا در سال 2017 را تضمین می‌کند

17 دی 1395 ساعت 9:57

تحلیلگران پایگاه اینترنتی نزدک به بررسی 3 عامل مهم و اصلی پرداخته اند که می تواند بیشترین تاثیر را بر قیمت جهانی طلا در سال 2017 میلادی داشته باشد.


قیمت طلا برای نخستین بار از سال 2012 میلادی، طی سال گذشته با رشد 9 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا از 1050 دلار در روزهای نخست 2016 میلادی تا سطح نزدیک 1400 دلاری نیز افزایش یافت ولی در روزهای پایانی سال گذشته به سطح 1150 دلاری بازگشت.

بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که طی ماه های آینده کاتالیزورهای مهمی می تواند بر روند نوسانات قیمت طلا تاثیرگذار باشد. تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی و سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و سیاست های ترامپ مهمترین عوامل موثر بر قیمت طلا خواهد بود.

نخستین عامل مهم و موثر بر قیمت طلا در سال 2017 میلادی، فدرال ررزو آمریکا خواهد بود. فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش داده است. پیش بینی می شود سیاست های پولی فدرال رزرو می تواند شوک نسبی را بر بازار جهانی طلا وارد کند.

پیش بینی می شود فدرال رزرو در سال جاری میلادی نیز 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد ولی این مساله تاحد زیادی به سیاست های مالی و اقتصادی ترامپ بستگی خواهد داشت.

گزارش سایت طلا می افزاید، فدرال رزرو در 13 ماه گذشته 2 بار نرخ بهره را افزایش داده است. افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند از نظر تئوری موجب افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شود.

دیگر کاتالیزور مهم برای قیمت طلا در سال جاری، ریاست جمهوری ترامپ است. به طور کلی، نااطمینانی یک کاتالیزور بزرگ و مهم برای قیمت طلا است و ترامپ فردی است که پر از نااطمینانی و نگرانی است. کسی که هیچ تجربه سیاسی یا نظامی ندارد. وی قول داده است تا مالیاتها را کاهش دهد، هزار میلیارد دلار در زیرساختهای اقتصادی هزینه کند و برنامه بهداشت و سلامت اوباما را لغو کند و برجام را نیز پاره کند.

عامل نهایی موثر بر قیمت طلا در سال 2017 میلادی، هند خواهد بود. در سال 2015 میلادی، چین جای هند را به عنوان بزرگترین وارد کننده طلا گرفت. ولی تقاضا و عطش مردم هند برای خرید طلا فروکش نکرده است. مردم هند هنوز ترجیح می دهند به جای خرید سهام یا اوراق قرضه، در بازار طلا سرمایه گذاری کنند.


کد مطلب: 49550

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/49550/3-عامل-اصلی-مسیر-قیمت-طلا-سال-2017-تضمین-می-کند

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com