۰
۱
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۴۶

جهش 150 هزار تومانی قیمت سکه در سال 95

ایسنا: نرخ سکه در بازار آزاد با ادامه روند افزایشی در حالی از مرز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان عبور کرده که این نرخ، بالاترین قیمت حداقل طی دو سال گذشته به حساب می‌آید.

بررسی و رصد قیمت‌ها از بازار سکه نشان از روند افزایشی قیمت‌ها در ۹ ماه نخست سال جاری دارد؛ به طوری که در این بازه زمانی سکه تمام حدود ۱۴۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

حرکت صعودی که طی حدود دو ماه گذشته شتاب بیشتری به خود گرفت و ابتدا قیمت آن از مرز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد و در ادامه از مرز یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان هم گذشت و روی یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان ایستاد تا ثبت رکوردی جدید به بالاترین نرخ خود حداقل طی دو سال گذشته رسیده باشد.  

بازار سکه در سال گذشته به طور نسبی از وضعیت با ثباتی برخوردار بود و در بیشتر ماه‌های سال ۱۳۹۴  قیمت سکه تمام کمتر از یک میلیون تومان و بین ۸۵۰ تا ۹۸۰ هزار تومان در نوسان بود و در اواخر سال گذشته با رسیدن به نرخ یک میلیون و ۱۱۵ هزار تومان به بالاترین قیمت خود در سال قبل رسید.  

اما در سال ۱۳۹۵، قیمت سکه تمام به پایین‌تر از یک میلیون تومان نرسید. در شش ماه نخست سال قیمت آن بین یک میلیون و ۱۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۹۵ هزار تومان در نوسان بود.

شیب افزایشی قیمت سکه از آبان ماه امسال تندتر شد. در این ماه سکه تمام طرح جدید با افزایش قیمت حدود ۲۵ هزار تومانی مواجه شد و به یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان رسید.

در آذر ماه این روند افزایشی تشدید شد و قیمت سکه به بیش از یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید تا به حداکثر قیمت خود در سال جاری رسیده باشد اما چند روز بعد بار دیگر سکه رکورد جدیدی زد و به بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

در مورد دلایل این روند افزایشی و جهش قیمتی در ماه‌های اخیر دلایل مختلفی عنوان می‌شود که البته مهمترین آن افزایش نرخ دلار بوده است. به گفته محمد کشتی آرای - رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، بازار داخلی طلا و سکه تحت تاثیر افزایش نرخ دلار، بر خلاف بازار جهانی حرکت صعودی پیدا کرده است و در بازار داخلی بیشترین نوسانات قیمت سکه تحت تاثیر افزایش نرخ ارز اتفاق افتاده و همین موضوع باعث شده که قیمت سکه تمام به یک میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در بازار آزاد برسد در حالی که قیمت جهانی طلا در هفته‌های اخیر کاهشی بوده است. 
https://akhbarbank.com/vdcgnq9t.ak9y74prra.html
مشاهده نظر مخاطبان
ایابه گوش دولت روحانی رسیده این هست تور م 7 درصدی
تازه ترین اخبار