پیش بینی روند مثبت و برنامه افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی "فزرین و کیمیا"

21 آذر 1395 ساعت 9:44

اخبار بانک: مدیرعامل گروه معدنی کیمیا و مالک زرین معدن آسیا و کیمیای زنجان گستران با پیش بینی روند مثبت، از افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی این دو شرکت فرابورسی خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری اخبار بانک، ابراهیم جمیلی درباره وضعیت دو شرکت فرابورسی زرین معدن آسیا و کیمیای زنجان  گستران گفت: با توجه به بهره وری و تولید بالا طی دوره عملکرد 6 ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته، افزایش 31 درصدی سود در این مجموعه رقم خورده است که قطعاً این روند طی 3 ماهه سوم نیز تداوم خواهد داشت.

وی در خصوص برنامه افزایش سرمایه دو شرکت فوق هم توضیح داد: این برنامه ها به منظور سرمایه گذاری در طرح های توسعه ای جدید از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران اجرایی خواهد شد و طی آن 100 درصد به سرمایه 18 و 12 میلیارد تومانی "فزرین و کیمیا" اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول و بنیانگذار شرکت زرین معدن آسیا در خصوص تبعات مثبت ناشی از رشد قیمت های جهانی بر وضعیت سودآوری این مجموعه گفت: بودجه سال مالی معمولاً بر اساس دو دیدگاه خوش بینانه و واقع بینانه تدوین می شود. حال آنکه اساساً تا زمانی که سود محقق نشود نمی توان قول قطعی به سهامداران داد و در شرایط فعلی عملکرد شرکت تاکنون مثبت ارزیابی می شود.

جمیلی به مشکل کمبود خاک معدنی مصرفی شرکت های گروه سرب و روی اشاره کرد و گفت: مشکلات موجود پیرامون تأمین خاک مصرفی مورد نیاز همواره بر سر راه وضعیت شرکت های گروه بوده و این موضوع بارها با مراجع ذیربط مطرح شده، اما تاکنون مرتفع نشده است. با این همه وضعیت مجموعه های فعال در حوزه سرب و روی در 6 ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته بهبود یافته و وضعیت نابسامان سال های گذشته رو به بهبودی است.


کد مطلب: 48830

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/48830/پیش-بینی-روند-مثبت-برنامه-افزایش-سرمایه-۱۰۰-درصدی-فزرین-کیمیا

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com