۰
پایگاه خبری فوربس با اشاره به تصمیم ایران برای راه اندازی بانک فراساحلی در کیش نوشت: غلبه بر محدودیت پرداخت های بین المللی یکی از اهداف راه اندازی این بانک است.

به گزارش تسنیم به نقل از پایگاه خبری فوربس، ایران با هدف غلبه بر محدودیت های پرداخت های بین المللی قرار است در طی یک ماه آینده یک بانک فراساحلی در یکی از جزیره های خلیج فارس راه اندازی کند.

این بانک در جزیره کیش ایجاد خواهد شد و هدف از آن انتقال پول بین داخل و خارج از کشور و تسهیل فعالیت های سرمایه گذاری داخلی و خارجی عنوان شده است.

هرچند هنوز این خبر از سوی بانک مرکزی ایران تایید نشده، اما به گفته علی جیرفتی، معاون رئیس سازمان منطقه آزاد کیش، این بانک در ماه جولای افتتاح خواهد شد. اگر این اتفاق بیفتد، می تواند نقش مفیدی برای ایران ایفا کند که همچنان به دنبال راه هایی برای ورود به سیستم مالی بین المللی است.

بانک های ایرانی در سال های اخیر به دلیل تحریم های غرب برای انجام تراکنش های بین المللی با مشکل مواجه بوده اند و سیستم بانکی ایران به طور کلی ضعیف است و به تزریق سرمایه مجدد نیاز فوری دارد. هرچند تحریم های غرب علیه بانک های ایرانی برداشته شده، اما آنها همچنان برای یافتن بانک های خارجی ای که مایل به همکاری با آنها باشند با مشکل مواجه اند.بانک های مهم بین المللی همچنان به دلیل تحریم های پابرجای دولت آمریکا و ممنوعیت استفاده از دلار در معاملات با ایران تمایلی به همکاری با این کشور ندارند.

بر اساس یک گزارش رسانه ای جدید، دولت آمریکا در حال بررسی تغییر مقررات خود است تا به ایران اجازه دهد با استفاده از موسسات مالی غیرآمریکایی به دلار معامله کند.

به رغم مشکلات موجود، اقتصاد ایران نشانه هایی از بهبود وضعیت را از خود نشان داده که تا حدی ناشی از لغو تحریم ها و تا حدی سیاست های دولت حسن روحانی است. تولید نفت ایران در حال رسیدن به سطح قبل از تحریم هاست، نرخ تورم به زیر ۱۰ درصد رسیده و شکاف بین نرخ ارز رسمی و ارز آزاد در حال کم شدن است.
https://akhbarbank.com/vdcewv8e.jh8xvi9bbj.html
تازه ترین اخبار