در سایه نظارت ضعیف بانک مرکزی؛

پرداخت سودهای خارج از عرف توسط موسسه اعتباری مجاز!

21 فروردين 1395 ساعت 7:15

اخبار بانک: یکی از موسسات اعتباری مجاز، به حساب های خود سود های بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را پرداخت می کند.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، این موسسه اعتباری به مشتریان خود اعلام کرده که به حساب های افتتاح شده کوتاه مدت پیشین خود همچنان نرخ سود های گذشته را پرداخت می کند و کاهش نرخ سود را برای آنها اعمال نمی کند.
این در حالی است که بانک مرکزی اعلام کرده که از ابتدای اسفند ماه سال ۹۴ هیچ بانک و موسسه مالی و اعتباری حق ندارد به حساب هیا کوتاه مدت خود نرخ سود بیش از ۱۰ درصد پرداخت کند.

البته مشاهدات میدانی خبرنگار ما حکایت از این دارد که این موسسه اعتباری از ابتدای اسفند ۹۴ نرخ سود جدید را برای حساب های جدید اعمال می کند.

به عبارت دیگر این موسسه بنابه گفته رئیس یکی از شعب خود دیگر حساب کوتاه مدت با نرخ های بالاتر از مصوبه بانک مرکزی را افتتاح نمی کند.

موسسات مالی و اعتباری همواره در تیررس بانک مرکزی به جهت رعایت قوانین و مقررات نرخ های سود هستند و مشخص نیست این موسسه بر اساس کدام معیار همچنان به تخلفات خود ادامه می دهد.

بانک مرکزی همواره از اعلام نام بانک ها و موسسات متخلف در رعایت نرخ های سود سپرده و تسهیلات اجتناب می کند.

مسئولان بانک مرکزی در سال گذشته چندین بار از ارسال پرونده ۶ بانک و موسسه متخلف در رعایت نکردن نرخ سود مصوب به هیات انتظامی بانک ها صحبت هایی را مطرح کرده بودند اما همواره از اعلام نام آنها خودداری می کرد.


کد مطلب: 42599

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/42599/پرداخت-سودهای-خارج-عرف-توسط-موسسه-اعتباری-مجاز

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com