افضل توس ایستگاه پایانی تعیین تکلیف موسسات مالی و اعتباری

19 بهمن 1394 ساعت 9:01

اخبار بانک: همانطور که در ماه های گذشته شاهد بوده ایم بانک مرکزی تلاش بسیاری کرده است وضعیت ساماندهی موسسات اعتباری بدون مجوز روشن شود از این رو با تعیین تکلیف موسسه اعتباری افضل توس در روزهای آتی پرونده موسسات مالی برای همیشه بسته می شود.


به گزارش خبرنگار اخبار بانک، براساس ابلاغیه اصل ۴۴ قانون اساسی مبنی بر حمایت های مختلف دولت از بنگاه های خصوصی و نیز تصمیمات گرفته شده در شورای پول و اعتبار مبنی بر ساماندهی بازار غیر متشکل پولی این روزها بانک مرکزی در راستای بهینه سازی فعالیت های بازار پولی کشور تلاش خود را بیش از گذشته کرده است و با برگزاری جلسات کارشناسی مختلف موضع آخرین موسسه باقیمانده در این طرح را بررسی می کند.

براساس اعلام مسئولان بانک مرکزی آخرین موسسه اعتباری بدون مجوز یعنی افضل توس پس از طی کردن مراحل مختلف صدور مجوز و تعاملات مختلف با بانک مرکزی برای تعیین تکلیف در مرحله پایانی تصمیم گیری قرار دارد.

این موسسه که متعلق به ۳۵ هزار نفر از خانواده های شهدا و ایثارگران است در قالب تعاونی فعالیت خودرا آغاز کرد و پس از آن در سال ۹۱ از سوی بانک مرکزی مکلف به ادغام ۱۱ تعاونی شد و به دستور بانک با تابلوی موسسه مالی و اعتباری وارد بازار پولی کشور شد و فعالیت های خود را آغاز کرد.

در راستای ساماندهی موسسات بدون مجوز تاکنون بسیاری از موسسات و بانک ها تعیین تکلیف شده اند و تاچند روز آینده موسسه اعتباری افضل توس با تکمیل مدارک و پایان مذاکرات و تعامل خود با بانک مرکزی تعیین تکلیف و به بازار پولی کشور خواهد پیوست.

این اقدام بانک مرکزی در راستای ساماندهی مؤسسات اعتباری در سال جاری است که تلاش می‌کند تا ایام دهه فجر و تا پایان سال پرونده ساماندهی مؤسسات را بسته اعلام کند که در چنین صورتی کارنامه موفقی برای رییس‌کل بانک مرکزی محسوب می‌شود.


کد مطلب: 41276

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/41276/افضل-توس-ایستگاه-پایانی-تعیین-تکلیف-موسسات-مالی-اعتباری

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com