گزارش بازار بورس یکشنبه 15 آذر

15 آذر 1394 ساعت 13:47


امروز شاهد معاملات سرد و بی رمق و قرمز پوش بودن اکثر نمادها بودیم و شاخص با افت 156.88 واحدی  (0.25%) به عدد 62,420.20نزول کرد.

نمادهاي پارسان(47.72-)، خودرو(20.86-)، فولاد(17.33-)، خساپا(14.1-)، حکشتی(11.74-) بیشترین تاثیر منفی، و نمادهای وبملت(20.33+)، همراه(11.46+) بیشترین تاثیر مثبت را بر روي شاخص بورس امروز داشتند و در فرابورس شاخص با کاهش 4.40 واحد به عدد  687.40 رسيد.

*ارزش معاملات بورس امروز  به 109.74 میلیارد تومان رسید که بیشترین مقدار آن  با 11.90 میلیارد تومان مربوط به نماد "وپارس" بود.

*امروز حجم معاملات در بورس به 621.488 میلیون سهم رسید که "وپارس" با معامله 105.808 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشت.

بیشترین تقاضای خرید: قزوین4، قزوین، شفارس

بیشترین عرضه : وبیمه، لپارس، وکار

* گروه هاي بانک ها، شیمیایی، خودرو به ترتیب برترین­های گروه صنعت شدند.

* بیشترین افزایش قیمت: شکربن(4.31+)، کپشیر(4.16+)

* بیشترین کاهش قیمت: قهکمت(4.93-)، شپارس(4.84-)،

نگاهی کلی بر روند بازار:    

     بکی از مولفه‌های شناسایی یک اقتصاد استاندارد در تمام دنیا میزان نقدینگی در چرخش بازار‌های آن کشور است.       از بحث‌های داغ بین اقتصاددانان در رابطه با تورم و رکود اقتصادی، تاثیر رشد نقدینگی بر اقتصاد است. از یک طرف مقامات بانک مرکزی در ایران اعتقاد دارند که با توجه به رابطه نزدیک رشد نقدینگی و تورم، بهترین راه برای مقابله با رشد تورم کنترل رشد نقدینگی است. از طرف دیگر صاحبان کسب و کار و برخی از اقتصاددانان بر این باورند که برای رشد اقتصادی و مقابله با رکود، رشد نقدینگی یک الزام است و بدون رشد نقدینگی نمی‌توان انتظار رشد اقتصادی و مقابله با رکود را داشت. در نتیجه مقامات سیاسی کشور در دو راهی کاهش رشد نقدینگی برای مقابله با تورم و افزایش رشد نقدینگی برای مقابله با رکود قرار گرفته‌اند. با این وجود به نظر می‌رسد در شرایطی که کمبود نقدینگی به‌عنوان یکی از مسائل اصلی اقتصاد کشور و عامل اصلی رکود مورد تاکید همیشگی کارشناسان قرار دارد، بررسی نسبت ارزش بازار سهام نسبت به کل نقدینگی کشور در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد که این مولفه در شرایط کنونی پایین‌تر از میانگین آن از ابتدای سال 84 قرار دارد. در همین زمینه میزان حجم و ارزش معاملات بورس در یک سال اخیر نیز حاکی از آن است که نقدینگی به میزان زیادی از بازار خارج شده و بورس تهران تا حد زیادی جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاری از دست داده است.

     امروز شاهد معاملاتسرد و بی رمقو قرمز پوش بودن در اکثر نماد ها بودیم، شاخص از لحظات آغازین معاملات خود را منفی آغاز کرده بود، و در نهایت شاخص منفی را به ثبت رساند.

 

خبرهاي تاثیر گذار:

نبض گروه های بورسی یکشنبه  15 آذر:

گروه بانک:

گروه خودرو و ساخت قطعات:

گروه استخراج کانه های فلزی:

گروه محصولات شیمیایی:

 

گروه فرآوده نفتی:

گروه انبوه سازی:

گروه فلزات اساسی:

  1. از نظر بنیادی وضعیت مطلوبی دارد. 2. از نظر تکنیکالی به حمایت مهمی نزدیک شده. 3. در مورد شرکت شنیده شده که زمینی چهاردانگه جهت فروش در آینده ای نزدیک آماده شده است

تحلیل بنیادی ذوب بر روی سایت قرار گرفت.

 

بازگشایی نمادهای معاملاتی:

ختور، خودروح، چفیبرح، وپاسارح، غچین

توقف نمادهای معاملاتی:

وبيمه، خمهرح، لپارس

پیشرو تحلیل


کد مطلب: 39681

آدرس مطلب :
https://www.akhbarbank.com/news/39681/گزارش-بازار-بورس-یکشنبه-15-آذر

پایگاه خبری تحلیلی اخباربانک
  https://www.akhbarbank.com